Studentka se v rámci kvalifikační práce věnuje tématu krátkého animovaného filmu. Cílem je v praxi realizovat výtvarné experimenty, díky kterým si děti osvojí některé techniky animovaného filmu (např. plošková, objektová animace, pixilace, materiálové experimenty). Při realizaci výtvarného projektu je kladen důraz na rozvíjení kreativity u dětí, jejich imaginace a vizuální gramotnosti. Součástí práce je důkladná reflexe realizované výuky včetně fotodokumentace. V příloze je výstup v podobě animovaného videa.
V teoretické části práce studentka popíše některé tradiční a netradiční techniky animovaného filmu, objasní inspirační východiska v umění a vizuální kultury, vysvětlí současné cíle výtvarné výchovy s oporou o literaturu z oblasti didaktiky výtvarné výchovy.
Anotace v angličtině
The student is working on the topic of a short animated film as part of her qualification work. The goal is to implement artistic experiments in practice, thanks to which children will master some techniques of animated film (e.g. flat, object animation, pixilation, material experiments). During the implementation of the art project, emphasis is placed on developing children's creativity, their imagination and visual literacy. Part of the work is a thorough reflection of the implemented teaching, including photo documentation. Attached is the output as an animated video. In the theoretical part of the thesis, the student will describe some traditional and non-traditional techniques of animated film, clarify the inspirational starting points in art and visual culture, explain the current goals of art education with the support of literature from the field of art education didactics.
Studentka se v rámci kvalifikační práce věnuje tématu krátkého animovaného filmu. Cílem je v praxi realizovat výtvarné experimenty, díky kterým si děti osvojí některé techniky animovaného filmu (např. plošková, objektová animace, pixilace, materiálové experimenty). Při realizaci výtvarného projektu je kladen důraz na rozvíjení kreativity u dětí, jejich imaginace a vizuální gramotnosti. Součástí práce je důkladná reflexe realizované výuky včetně fotodokumentace. V příloze je výstup v podobě animovaného videa.
V teoretické části práce studentka popíše některé tradiční a netradiční techniky animovaného filmu, objasní inspirační východiska v umění a vizuální kultury, vysvětlí současné cíle výtvarné výchovy s oporou o literaturu z oblasti didaktiky výtvarné výchovy.
Anotace v angličtině
The student is working on the topic of a short animated film as part of her qualification work. The goal is to implement artistic experiments in practice, thanks to which children will master some techniques of animated film (e.g. flat, object animation, pixilation, material experiments). During the implementation of the art project, emphasis is placed on developing children's creativity, their imagination and visual literacy. Part of the work is a thorough reflection of the implemented teaching, including photo documentation. Attached is the output as an animated video. In the theoretical part of the thesis, the student will describe some traditional and non-traditional techniques of animated film, clarify the inspirational starting points in art and visual culture, explain the current goals of art education with the support of literature from the field of art education didactics.
Studentka se v rámci kvalifikační práce věnuje tématu krátkého animovaného filmu. Cílem je v praxi realizovat výtvarné experimenty, díky kterým si děti osvojí některé techniky animovaného filmu (např. plošková, objektová animace, pixilace, materiálové experimenty). Při realizaci výtvarného projektu je kladen důraz na rozvíjení kreativity u dětí, jejich imaginace a vizuální gramotnosti. Součástí práce je důkladná reflexe realizované výuky včetně fotodokumentace. V příloze je výstup v podobě animovaného videa.
V teoretické části práce studentka popíše některé tradiční a netradiční techniky animovaného filmu, objasní inspirační východiska v umění a vizuální kultury, vysvětlí současné cíle výtvarné výchovy s oporou o literaturu z oblasti didaktiky výtvarné výchovy.
Zásady pro vypracování
Studentka se v rámci kvalifikační práce věnuje tématu krátkého animovaného filmu. Cílem je v praxi realizovat výtvarné experimenty, díky kterým si děti osvojí některé techniky animovaného filmu (např. plošková, objektová animace, pixilace, materiálové experimenty). Při realizaci výtvarného projektu je kladen důraz na rozvíjení kreativity u dětí, jejich imaginace a vizuální gramotnosti. Součástí práce je důkladná reflexe realizované výuky včetně fotodokumentace. V příloze je výstup v podobě animovaného videa.
V teoretické části práce studentka popíše některé tradiční a netradiční techniky animovaného filmu, objasní inspirační východiska v umění a vizuální kultury, vysvětlí současné cíle výtvarné výchovy s oporou o literaturu z oblasti didaktiky výtvarné výchovy.
Seznam doporučené literatury
PLÍHALOVÁ, Monika & UHL SKŘIVANOVÁ, Věra. Mezipředmětové vztahy ve výtvarné výchově. In: SOUKUPOVÁ, P. & kol. Mezipředmětovost ve vybraných vzdělávacích oblastech RVP : metodika transdisciplinárního inovativního kurzu a studijní text pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky. Plzeň: Západočeská univerzita, 2020. ISBN: 978-80-261-0979-2.
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-237-7.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 3. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animované tvorby, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
PLASS, Jiří. Základy animace: základní pravidla klasické a virtuální animace. Plzeň: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, c1996. ISBN 80-902267-1-x.
KUCHARČÍKOVÁ, Anna. Animovaný film v duchu snové imaginace. Plzeň: Západočeská univerzita, Fakulta pedagogická, 2022.
ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Rozšířené vydání. Přeložily Jana KŘÍŽOVÁ a Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1043-6.
ROESELOVÁ, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1995. ISBN 8023837443.
ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, c1996. ISBN 80-902267-1-x.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Vydání třetí. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1557-8.
Seznam doporučené literatury
PLÍHALOVÁ, Monika & UHL SKŘIVANOVÁ, Věra. Mezipředmětové vztahy ve výtvarné výchově. In: SOUKUPOVÁ, P. & kol. Mezipředmětovost ve vybraných vzdělávacích oblastech RVP : metodika transdisciplinárního inovativního kurzu a studijní text pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky. Plzeň: Západočeská univerzita, 2020. ISBN: 978-80-261-0979-2.
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-237-7.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 3. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animované tvorby, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
PLASS, Jiří. Základy animace: základní pravidla klasické a virtuální animace. Plzeň: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, c1996. ISBN 80-902267-1-x.
KUCHARČÍKOVÁ, Anna. Animovaný film v duchu snové imaginace. Plzeň: Západočeská univerzita, Fakulta pedagogická, 2022.
ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Rozšířené vydání. Přeložily Jana KŘÍŽOVÁ a Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1043-6.
ROESELOVÁ, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1995. ISBN 8023837443.
ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, c1996. ISBN 80-902267-1-x.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Vydání třetí. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1557-8.