Tato závěrečná práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část je teoretická rešerše problematiky z dostupné literatury. Na podkladu analyzovaných tezí byl sestaven dotazník pro žáky, který měl pomocí přesně formulovaných otázek pomoci v objasnění motivace žáků pro studium.
Dotazník byl následně vyhodnocen a pro každou otázku formulován závěr.
Na konci práce je uveden celkový závěr se shrnutím poznatků a celkovým vyhodnocením práce
Anotace v angličtině
This thesis consists of two main parts. The first part is a theoretical research of the issue from the available literature. Based on the analyzed theses, a questionnaire for pupils was drawn up, which, with the help of precisely formulated questions, was intended to help clarify pupils' motivation for studying.
The questionnaire was then evaluated and a conclusion was drawn up for each question.
At the end of the work, there is an overall conclusion with a summary of findings and an overall evaluation of the work
Klíčová slova
Motivace, potřeby, působení učitele, motivační prvky, vztah učitel-žák
Tato závěrečná práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část je teoretická rešerše problematiky z dostupné literatury. Na podkladu analyzovaných tezí byl sestaven dotazník pro žáky, který měl pomocí přesně formulovaných otázek pomoci v objasnění motivace žáků pro studium.
Dotazník byl následně vyhodnocen a pro každou otázku formulován závěr.
Na konci práce je uveden celkový závěr se shrnutím poznatků a celkovým vyhodnocením práce
Anotace v angličtině
This thesis consists of two main parts. The first part is a theoretical research of the issue from the available literature. Based on the analyzed theses, a questionnaire for pupils was drawn up, which, with the help of precisely formulated questions, was intended to help clarify pupils' motivation for studying.
The questionnaire was then evaluated and a conclusion was drawn up for each question.
At the end of the work, there is an overall conclusion with a summary of findings and an overall evaluation of the work
Klíčová slova
Motivace, potřeby, působení učitele, motivační prvky, vztah učitel-žák
HOLEČEK, Václav, Jana MIŇHOVÁ a Pavel PRUNNER. Psychologie pro právníky. 2., rozš. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007. Právnické učebnice (Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk). ISBN 978-80-7380-065-9.
ŠAFRÁNKOVÁ, Dagmar. Pedagogika. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5511-3.
HOLEČEK, Václav, Jana MIŇHOVÁ a Pavel PRUNNER. Psychologie pro právníky. 2., rozš. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007. Právnické učebnice (Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk). ISBN 978-80-7380-065-9.
ŠAFRÁNKOVÁ, Dagmar. Pedagogika. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5511-3.