Diplomová práce se zabývá rozvojem pohybovými schopnostmi žáků mladšího školního věku. Překážkové dráhy jsou svou hravou a zábavou formou vhodným prostředkem pro rozvoj pohybových schopností žáků. Ty jsou podrobněji rozepsány ve vlastní kapitole. Překážkové dráhy jsou sestaveny s ohledem na věkové zákonitosti a zvláštnosti dětského vývoje. Dráhy jsou realizovány díky využívání běžného vybavení tělocvičen. Součástí práce je popis tělocvičného nářadí a náčiní. Pro jejich aplikaci během hodiny tělesné výchovy jsou důležité uvedené informace o stavbě vyučovací jednotky a zařazení překážkových drah do vhodné části hodiny.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the development of motor abilities of students of younger school age. Obstacle courses, with their playful and fun form, are a suitable means for the development of students' motor skills. These are discussed in more detail in their own chapter. Obstacle courses are designed taking into account the age regularities and peculiarities of children's development. The courses are implemented by using common gym equipment. A description of gym equipment and tools is included. For their application during a physical education lesson, the information about the structure of the teaching unit and the inclusion of obstacle courses in the appropriate part of the lesson are important.
Klíčová slova
Překážková dráha, pohybové schopnosti, mladší školní věk, tělocvičné nářadí a náčiní, stavba vyučovací jednotky tělesné výchovy
Klíčová slova v angličtině
Obstacle course, motor skills, younger school age, gym tools and equipment, building a physical education unit
Rozsah průvodní práce
68 s. (71 778)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá rozvojem pohybovými schopnostmi žáků mladšího školního věku. Překážkové dráhy jsou svou hravou a zábavou formou vhodným prostředkem pro rozvoj pohybových schopností žáků. Ty jsou podrobněji rozepsány ve vlastní kapitole. Překážkové dráhy jsou sestaveny s ohledem na věkové zákonitosti a zvláštnosti dětského vývoje. Dráhy jsou realizovány díky využívání běžného vybavení tělocvičen. Součástí práce je popis tělocvičného nářadí a náčiní. Pro jejich aplikaci během hodiny tělesné výchovy jsou důležité uvedené informace o stavbě vyučovací jednotky a zařazení překážkových drah do vhodné části hodiny.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the development of motor abilities of students of younger school age. Obstacle courses, with their playful and fun form, are a suitable means for the development of students' motor skills. These are discussed in more detail in their own chapter. Obstacle courses are designed taking into account the age regularities and peculiarities of children's development. The courses are implemented by using common gym equipment. A description of gym equipment and tools is included. For their application during a physical education lesson, the information about the structure of the teaching unit and the inclusion of obstacle courses in the appropriate part of the lesson are important.
Klíčová slova
Překážková dráha, pohybové schopnosti, mladší školní věk, tělocvičné nářadí a náčiní, stavba vyučovací jednotky tělesné výchovy
Klíčová slova v angličtině
Obstacle course, motor skills, younger school age, gym tools and equipment, building a physical education unit
Zásady pro vypracování
Říjen 2022 - volba tématu, zadání práce
Listopad 2022 - studium odborné literatury
Prosinec 2022 - leden 2023 - zpracování jednotlivých kapitol
Leden - únor 2023 - příprava jednotlivých překážkových drah
Únor - březen 2023 - realizace překážkových drah v rámci praxe, jejich dokumentace a zpracování
Duben 2023 - dokončení a odevzdání závěrečné práce
Zásady pro vypracování
Říjen 2022 - volba tématu, zadání práce
Listopad 2022 - studium odborné literatury
Prosinec 2022 - leden 2023 - zpracování jednotlivých kapitol
Leden - únor 2023 - příprava jednotlivých překážkových drah
Únor - březen 2023 - realizace překážkových drah v rámci praxe, jejich dokumentace a zpracování
Duben 2023 - dokončení a odevzdání závěrečné práce
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha, Grada publishing, 2006. 368 s. ISBN 978-80-247-1284-0.
DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha, Karolinum, 2017. 276 s. ISBN 978-80-246-3308-4.
NEUMAN, J. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha, Portál, 1999. 320 s. ISBN 80-7178-292-0.
KRIŠTOFIČ, J. Pohybová příprava dětí: Koordinační a kondiční gymnastická cvičení. Praha, Grada, 2006. 112s. ISBN 80-247-1636-4.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha, Grada publishing, 2006. 368 s. ISBN 978-80-247-1284-0.
DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha, Karolinum, 2017. 276 s. ISBN 978-80-246-3308-4.
NEUMAN, J. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha, Portál, 1999. 320 s. ISBN 80-7178-292-0.
KRIŠTOFIČ, J. Pohybová příprava dětí: Koordinační a kondiční gymnastická cvičení. Praha, Grada, 2006. 112s. ISBN 80-247-1636-4.