Bakalářská práce "Počítačové programy pro trénink kognitivních funkcí u klientů s mírnou kognitivní poruchou" se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je čtenář seznamován s kognitivními funkcemi, mírnou kognitivní poruchou a tréninkem kognitivních funkcí pomocí počítačových programů a tradičními metodami jako je styl papír tužka. Součástí teoretické části je rovněž přehled o neurorehabilitaci a neuropsychologii, které úzce souvisejí s mírnou kognitivní poruchou.
Praktická část práce se zaměřila na výzkum, který byl proveden prostřednictvím pozorování dvou skupin klientů s mírnou kognitivní poruchou. Každá ze skupin se skládala z deseti klientů, kteří absolvovávali trénink kognitivních funkcí na počítačových programech RehaCom a Mentem. Výsledky výzkumu byly analyzovány a diskutovány s cílem posoudit účinnost obou tréninkových programů při zlepšování kognitivních funkcí u klientů s mírnou kognitivní poruchou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Computer programs for training cognitive functions in clients with mild cognitive impairment" consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part, the reader is introduced to cognitive functions, mild cognitive impairment and cognitive function training using computer programs and traditional methods such as pencil paper style. The theoretical section also includes an overview of neurorehabilitation and neuropsychology, which are closely related to mild cognitive impair-ment.
The practical part of the thesis focused on research that was conducted through observation of two groups of clients with mild cognitive impairment. Each group consisted of ten clients who received cognitive training on the computer programs RehaCom and Mentem. The results of the research were analyzed and discussed to assess the effectiveness of both training programs in improving cognitive function in clients with mild cognitive impairment.
Bakalářská práce "Počítačové programy pro trénink kognitivních funkcí u klientů s mírnou kognitivní poruchou" se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je čtenář seznamován s kognitivními funkcemi, mírnou kognitivní poruchou a tréninkem kognitivních funkcí pomocí počítačových programů a tradičními metodami jako je styl papír tužka. Součástí teoretické části je rovněž přehled o neurorehabilitaci a neuropsychologii, které úzce souvisejí s mírnou kognitivní poruchou.
Praktická část práce se zaměřila na výzkum, který byl proveden prostřednictvím pozorování dvou skupin klientů s mírnou kognitivní poruchou. Každá ze skupin se skládala z deseti klientů, kteří absolvovávali trénink kognitivních funkcí na počítačových programech RehaCom a Mentem. Výsledky výzkumu byly analyzovány a diskutovány s cílem posoudit účinnost obou tréninkových programů při zlepšování kognitivních funkcí u klientů s mírnou kognitivní poruchou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Computer programs for training cognitive functions in clients with mild cognitive impairment" consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part, the reader is introduced to cognitive functions, mild cognitive impairment and cognitive function training using computer programs and traditional methods such as pencil paper style. The theoretical section also includes an overview of neurorehabilitation and neuropsychology, which are closely related to mild cognitive impair-ment.
The practical part of the thesis focused on research that was conducted through observation of two groups of clients with mild cognitive impairment. Each group consisted of ten clients who received cognitive training on the computer programs RehaCom and Mentem. The results of the research were analyzed and discussed to assess the effectiveness of both training programs in improving cognitive function in clients with mild cognitive impairment.
HÁTLOVÁ, Běla. Kinesiotherapy: movement therapy in psychiatric treatment. Praha: Karolinum, 2003. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN isbn80-246-0787-5.
Seznam doporučené literatury
STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. Vyd. 2. Přeložil František KOUKOLÍK. Praha: Portál, 2009. ISBN isbn978-80-7367-638-4.
KULIŠŤÁK, Petr. Klinická neuropsychologie v praxi. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN isbn978-80-246-3068-7.
JELÍNKOVÁ, Jana, Mária KRIVOŠÍKOVÁ a Ludmila ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Praha: Portál, 2009. ISBN isbn978-80-7367-583-7.
GEORGI, Hana a Danuše STEINOVÁ. Trénování paměti: metodická příručka. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2009. ISBN isbn978-80-87142-08-0.
HÁTLOVÁ, Běla. Kinesiotherapy: movement therapy in psychiatric treatment. Praha: Karolinum, 2003. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN isbn80-246-0787-5.