V závěrečné práci jsou shromážděny poznatky k projektům ekologického charakteru s pohybovou tématikou. V teoretické části závěrečné práce jsou vysvětleny pojmy jako ekologie a ústavní výchova. Pedagogickým východiskům pro práci s dětmi v ústavní výchově je věnována samostatná kapitola. Z volnočasových pohybových aktivit je v jedné z podkapitol podrobněji popsána vodní turistika, která s veřejně prospěšnou akcí "Čištění Vltavy" úzce souvisí. V praktické části závěrečné práce je detailně popisována příprava a realizace akce "Čištění Vltavy 2022", včetně uvedení zpětné vazby.
Anotace v angličtině
In the final thesis, the findings of ecological projects with movement themes are collected. In the theoretical part of the thesis, concepts such as ecology and constitutional education are explained. A separate chapter is devoted to the pedagogical background for working with children in institutional education. In one of the subchapters, water hiking, which is closely related to the public benefit event "Cleaning the Vltava River", is described in more detail. The practical part of the thesis describes in detail the preparation and implementation of the "Cleaning the Vltava 2022" event, including feedback.
Klíčová slova
ekologie, pohybové aktivity, projekty veřejně prospěšných akcí, ústavní výchova
Klíčová slova v angličtině
ecology, physical activities, public service projects, institutional education
Rozsah průvodní práce
36 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V závěrečné práci jsou shromážděny poznatky k projektům ekologického charakteru s pohybovou tématikou. V teoretické části závěrečné práce jsou vysvětleny pojmy jako ekologie a ústavní výchova. Pedagogickým východiskům pro práci s dětmi v ústavní výchově je věnována samostatná kapitola. Z volnočasových pohybových aktivit je v jedné z podkapitol podrobněji popsána vodní turistika, která s veřejně prospěšnou akcí "Čištění Vltavy" úzce souvisí. V praktické části závěrečné práce je detailně popisována příprava a realizace akce "Čištění Vltavy 2022", včetně uvedení zpětné vazby.
Anotace v angličtině
In the final thesis, the findings of ecological projects with movement themes are collected. In the theoretical part of the thesis, concepts such as ecology and constitutional education are explained. A separate chapter is devoted to the pedagogical background for working with children in institutional education. In one of the subchapters, water hiking, which is closely related to the public benefit event "Cleaning the Vltava River", is described in more detail. The practical part of the thesis describes in detail the preparation and implementation of the "Cleaning the Vltava 2022" event, including feedback.
Klíčová slova
ekologie, pohybové aktivity, projekty veřejně prospěšných akcí, ústavní výchova
Klíčová slova v angličtině
ecology, physical activities, public service projects, institutional education
Zásady pro vypracování
Prosinec 2022 - Zadání tématu závěrečné práce
Leden 2023 - Shromáždění zdrojů, rozbor teoretických východisek
Únor 2023 - Příprava a realizace závěrečné práce
Březen 2023 - Dokončení závěrečné práce
Duben 2023 - Odevzdání závěrečné práce
Květen 2023 - Obhajoba závěrečné práce
Zásady pro vypracování
Prosinec 2022 - Zadání tématu závěrečné práce
Leden 2023 - Shromáždění zdrojů, rozbor teoretických východisek
Únor 2023 - Příprava a realizace závěrečné práce
Březen 2023 - Dokončení závěrečné práce
Duben 2023 - Odevzdání závěrečné práce
Květen 2023 - Obhajoba závěrečné práce
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
KORVAS, Pavel a Jiří KYSEL. Pohybové aktivity ve volném čase. Brno: Centrum sportovních aktivit Vysokého učení technického v Brně, 2013. ISBN 978-80-214-4731-8.
KUBÍČKOVÁ, Hana. Dítě - rodina - instituce, aneb, Jak neztratit budoucnost. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7464-017-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9.
SLEPIČKOVÁ, Irena. Sport a volný čas: vybrané kapitoly. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1039-6.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
KORVAS, Pavel a Jiří KYSEL. Pohybové aktivity ve volném čase. Brno: Centrum sportovních aktivit Vysokého učení technického v Brně, 2013. ISBN 978-80-214-4731-8.
KUBÍČKOVÁ, Hana. Dítě - rodina - instituce, aneb, Jak neztratit budoucnost. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7464-017-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
SLEPIČKA, Pavel, Václav HOŠEK a Běla HÁTLOVÁ. Psychologie sportu. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9.
SLEPIČKOVÁ, Irena. Sport a volný čas: vybrané kapitoly. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1039-6.