Diplomová práce se zabývá využitím robotické stavebnice VEX IQ ve výuce informatiky na základních školách. Hlavním cílem práce je představit stavebnici VEX IQ a k této stavebnici vytvořit multimediální elektronický výukový materiál, sloužící pedagogům k seznámení s robotickou stavebnicí, k základnímu nastavení stavebnice a jejích komponentů a k využití stavebnice při výuce blokového programování v programovacím prostředí VEXcode IQ.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the use of the VEX IQ robotic kit in teaching computer science in primary schools. The main goal of the thesis is to introduce the VEX IQ kit and to create a multimedia electronic teaching material for this kit, which will serve teachers to get acquainted with the robotic kit, to basic setup of the kit and its components and to use the kit in teaching block programming in the VEXcode IQ programming environment.
Diplomová práce se zabývá využitím robotické stavebnice VEX IQ ve výuce informatiky na základních školách. Hlavním cílem práce je představit stavebnici VEX IQ a k této stavebnici vytvořit multimediální elektronický výukový materiál, sloužící pedagogům k seznámení s robotickou stavebnicí, k základnímu nastavení stavebnice a jejích komponentů a k využití stavebnice při výuce blokového programování v programovacím prostředí VEXcode IQ.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the use of the VEX IQ robotic kit in teaching computer science in primary schools. The main goal of the thesis is to introduce the VEX IQ kit and to create a multimedia electronic teaching material for this kit, which will serve teachers to get acquainted with the robotic kit, to basic setup of the kit and its components and to use the kit in teaching block programming in the VEXcode IQ programming environment.
1) Představte robotickou stavebnici VEX IQ a možnosti jejího využití na základní škole s ohledem na naplňování cílů inovovaného kurikula pro ZŠ. 2) Vytvořte multimediální elektronický výukový materiál představující využití robotické stavebnice VEX IQ ve výuce blokového programování na ZŠ. 3) Představte vytvořený materiál skupině učitelů základní školy a zjistěte od nich zpětnou vazbu. 4) Výukový materiál upravte dle doporučení zjištěných ze zpětné vazby.
Zásady pro vypracování
1) Představte robotickou stavebnici VEX IQ a možnosti jejího využití na základní škole s ohledem na naplňování cílů inovovaného kurikula pro ZŠ. 2) Vytvořte multimediální elektronický výukový materiál představující využití robotické stavebnice VEX IQ ve výuce blokového programování na ZŠ. 3) Představte vytvořený materiál skupině učitelů základní školy a zjistěte od nich zpětnou vazbu. 4) Výukový materiál upravte dle doporučení zjištěných ze zpětné vazby.
Seznam doporučené literatury
VEX IQ Vzdělávací příručka k robotice [online]. Greenville, Texas, USA: Innovation First International, 2014 [cit. 2023-02-19]. ISBN SKU 228-3319. Dostupné z: https://www.veskole.cz/…pdf
VEX IQ Library [online]. Greenville, Texas, USA: Innovation First International, 2023 [cit. 2023-02-19]. Dostupné z: https://kb.vex.com/…ted
RVP ZV - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: edu.cz, 2022 [cit. 2023-02-19]. Dostupné z: https://www.edu.cz/…zv/
Návody VEX. Ve škole [online]. Praha: AV Media, 2023 [cit. 2023-02-22]. Dostupné z: https://www.veskole.cz/…+iq
Seznam doporučené literatury
VEX IQ Vzdělávací příručka k robotice [online]. Greenville, Texas, USA: Innovation First International, 2014 [cit. 2023-02-19]. ISBN SKU 228-3319. Dostupné z: https://www.veskole.cz/…pdf
VEX IQ Library [online]. Greenville, Texas, USA: Innovation First International, 2023 [cit. 2023-02-19]. Dostupné z: https://kb.vex.com/…ted
RVP ZV - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: edu.cz, 2022 [cit. 2023-02-19]. Dostupné z: https://www.edu.cz/…zv/
Návody VEX. Ve škole [online]. Praha: AV Media, 2023 [cit. 2023-02-22]. Dostupné z: https://www.veskole.cz/…+iq