Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit návrh argumentované metodiky prohlídky pro děti předškolního věku na státním zámku Kozel. Teoretická část práce popisuje historii vzniku zámku Kozel, realizaci zámeckého parku a představuje osobnost hraběte Jana Vojtěcha Černína z Chudenic a jeho manželku Josefinu Thun - Hohenstein, provdanou Černínovou. Teoretická část je dále zaměřena na popis běžné prohlídky zámeckých interiérů, která je následně v teorii modifikována tak, aby byla vhodná pro děti předškolního věku.
Praktická část představuje konkrétní návrh argumentované metodiky s modifikovaným
textem, jednotlivými aktivitami probíhajícími při prohlídce a podrobnou strukturou samotné prohlídky. V závěrečné části dochází k reflexi realizované prohlídky za účasti předškolní třídy plzeňské mateřské školy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to develop a proposal for an argumented tour methodology for preschool children at the state castle Kozel. The theoretical part of the thesis describes the history of the creation of Kozel Castle, the realization of the castle park and introduces the personality of Count Jan Vojtěch Černín of Chudenice and his wife Josefina Thun - Hohenstein, married to Černín. The theoretical part is further focused on the description of a common tour
of the castle interiors, which is then modified in theory to be suitable for preschool children.
The practical part presents a concrete proposal of an argued methodology with a
modified text, individual activities taking place during the tour and a detailed structure of the tour itself. The final part reflects on the implemented tour with the participation of a preschool class of a kindergarten in Pilsen.
Klíčová slova
Černín z Chudenic, zámek Kozel, komentovaná prohlídka, děti předškolního věku, mateřská
škola, památkový objekt, průvodce, reflexe, psychologie, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Černín of Chudenice, Kozel Castle, guided tour, preschool children, kindergarten, monument, a guide, reflection, psychology, education
Rozsah průvodní práce
45 ; XXI
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvořit návrh argumentované metodiky prohlídky pro děti předškolního věku na státním zámku Kozel. Teoretická část práce popisuje historii vzniku zámku Kozel, realizaci zámeckého parku a představuje osobnost hraběte Jana Vojtěcha Černína z Chudenic a jeho manželku Josefinu Thun - Hohenstein, provdanou Černínovou. Teoretická část je dále zaměřena na popis běžné prohlídky zámeckých interiérů, která je následně v teorii modifikována tak, aby byla vhodná pro děti předškolního věku.
Praktická část představuje konkrétní návrh argumentované metodiky s modifikovaným
textem, jednotlivými aktivitami probíhajícími při prohlídce a podrobnou strukturou samotné prohlídky. V závěrečné části dochází k reflexi realizované prohlídky za účasti předškolní třídy plzeňské mateřské školy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to develop a proposal for an argumented tour methodology for preschool children at the state castle Kozel. The theoretical part of the thesis describes the history of the creation of Kozel Castle, the realization of the castle park and introduces the personality of Count Jan Vojtěch Černín of Chudenice and his wife Josefina Thun - Hohenstein, married to Černín. The theoretical part is further focused on the description of a common tour
of the castle interiors, which is then modified in theory to be suitable for preschool children.
The practical part presents a concrete proposal of an argued methodology with a
modified text, individual activities taking place during the tour and a detailed structure of the tour itself. The final part reflects on the implemented tour with the participation of a preschool class of a kindergarten in Pilsen.
Klíčová slova
Černín z Chudenic, zámek Kozel, komentovaná prohlídka, děti předškolního věku, mateřská
škola, památkový objekt, průvodce, reflexe, psychologie, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Černín of Chudenice, Kozel Castle, guided tour, preschool children, kindergarten, monument, a guide, reflection, psychology, education
Zásady pro vypracování
Autorka shromáždí dostupnou literaturu (odbornou historickou i didaktickou) k dané problematice.
Autorka sestaví návrh argumentované metodiky pro učitele dětí předškolního věku k bezprostřední aplikaci.
Autorka navrhne didaktické aktivity se zaměřením na přímou účast dětí v komentované prohlídce.
Autorka shrne a vyhodnotí doporučení pro didaktické vedení dětských prohlídek, a to s ohledem na průvodce skupin dětí předškolního věku.
Zásady pro vypracování
Autorka shromáždí dostupnou literaturu (odbornou historickou i didaktickou) k dané problematice.
Autorka sestaví návrh argumentované metodiky pro učitele dětí předškolního věku k bezprostřední aplikaci.
Autorka navrhne didaktické aktivity se zaměřením na přímou účast dětí v komentované prohlídce.
Autorka shrne a vyhodnotí doporučení pro didaktické vedení dětských prohlídek, a to s ohledem na průvodce skupin dětí předškolního věku.
Seznam doporučené literatury
BATĚK, Jaroslav. Z dějin Šťáhlav. Blovice: Okresní muzeum, 1967.
KEPKOVÁ, J., J. JERMÁŘ, R., BERKOVEC a J. ČECHURA. Šťáhlavy, pohled do historie. Šťáhlavy: Obec Šťáhlavy, 2019.
KNOFLÍČEK, Zdeněk. Zámek Kozel. Libice nad Cidlinou: Vega-L, 1999.
HAVLŮJOVÁ, H., P. HUDEC, M. INDROVÁ a kol. (2015). Památky nás baví 1. Objevujeme kulturní dědictví s předškoláky a žáky 1. stupně základních škol. Dostupné z: https://www.npu.cz/publikace/pamatky-nas-bavi-1.pdf
Seznam doporučené literatury
BATĚK, Jaroslav. Z dějin Šťáhlav. Blovice: Okresní muzeum, 1967.
KEPKOVÁ, J., J. JERMÁŘ, R., BERKOVEC a J. ČECHURA. Šťáhlavy, pohled do historie. Šťáhlavy: Obec Šťáhlavy, 2019.
KNOFLÍČEK, Zdeněk. Zámek Kozel. Libice nad Cidlinou: Vega-L, 1999.
HAVLŮJOVÁ, H., P. HUDEC, M. INDROVÁ a kol. (2015). Památky nás baví 1. Objevujeme kulturní dědictví s předškoláky a žáky 1. stupně základních škol. Dostupné z: https://www.npu.cz/publikace/pamatky-nas-bavi-1.pdf