Diplomová práce se zabývá tvorbou virtuální terénní výuky v CHKO Brdy a ověřením její využitelnosti ve výuce. Hlavním cílem této práce bylo vytvořit virtuální prohlídku a ověřit její efektivitu ve výuce. V práci je popsána charakteristika vybraného území, sférické fotografie a jejich tvorba, pedagogický výzkum, konkrétně dotazníkové šetření a následně terénní výuka, její fáze a přínosy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the creation of virtual field teaching in the Brdy Protected Landscape Area and verification of its applicability in teaching. The main goal of this thesis was to create a virtual tour and verify its effectiveness in teaching. The thesis describes the characteristics of the selected area, spherical photographs and their creation, pedagogical research, specifically a questionnaire survey and subsequently field teaching, its phases and benefits.
Virtual Field Teaching, geography, spherical Photography, questionnaire
Rozsah průvodní práce
22
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tvorbou virtuální terénní výuky v CHKO Brdy a ověřením její využitelnosti ve výuce. Hlavním cílem této práce bylo vytvořit virtuální prohlídku a ověřit její efektivitu ve výuce. V práci je popsána charakteristika vybraného území, sférické fotografie a jejich tvorba, pedagogický výzkum, konkrétně dotazníkové šetření a následně terénní výuka, její fáze a přínosy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the creation of virtual field teaching in the Brdy Protected Landscape Area and verification of its applicability in teaching. The main goal of this thesis was to create a virtual tour and verify its effectiveness in teaching. The thesis describes the characteristics of the selected area, spherical photographs and their creation, pedagogical research, specifically a questionnaire survey and subsequently field teaching, its phases and benefits.
Virtual Field Teaching, geography, spherical Photography, questionnaire
Zásady pro vypracování
1. Metodicky korektní výběr vhodných lokalit pro virtuální terénní výuku.
2. Tvorba virtuální terénní výuky.
3. Vytvoření metodického materiálu pro učitele.
4. Ověření virtuální terénní výuky ve výuce.
5. Dotazníkové šetření ve třídě.
6. Potvrzení nebo vyvrácení stanovených hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Metodicky korektní výběr vhodných lokalit pro virtuální terénní výuku.
2. Tvorba virtuální terénní výuky.
3. Vytvoření metodického materiálu pro učitele.
4. Ověření virtuální terénní výuky ve výuce.
5. Dotazníkové šetření ve třídě.
6. Potvrzení nebo vyvrácení stanovených hypotéz.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
DUFFEK, Václav, Tomáš PRŮCHA a Klára VOČADLOVÁ. Využití sférických fotografií ve výuce na VŠ. Biologie. Chemie. Zeměpis [online]. 2023, 31(3), 21-33 [cit. 2023-02-24]. ISSN 2533-7556. Dostupné z: doi:10.14712/25337556.2022.3.2
JEFFERY, A. J., ROGERS, S. L., JEFFERY, K. L. A., and HOBSON, L.: A flexible, open, and interactive digital platform to support online and blended experiential learning environments: Thinglink and thin sections, Geosci. Commun., 4, 95–110, https://gc.copernicus.org/articles/4/95/2021/, 2021.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
DUFFEK, Václav, Tomáš PRŮCHA a Klára VOČADLOVÁ. Využití sférických fotografií ve výuce na VŠ. Biologie. Chemie. Zeměpis [online]. 2023, 31(3), 21-33 [cit. 2023-02-24]. ISSN 2533-7556. Dostupné z: doi:10.14712/25337556.2022.3.2
JEFFERY, A. J., ROGERS, S. L., JEFFERY, K. L. A., and HOBSON, L.: A flexible, open, and interactive digital platform to support online and blended experiential learning environments: Thinglink and thin sections, Geosci. Commun., 4, 95–110, https://gc.copernicus.org/articles/4/95/2021/, 2021.