Informace o kvalifikační práci Komparace úrovně a strukury pohybové aktivity adolescentů před a po pandemických omezeních na Gymnáziu a Střední odborné škole v Rokycanech
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Komparace úrovně a struktury pohybové aktivity adolescentů před a po pandemických omezeních na Gymnáziu a Střední odborné škole v Rokycanech
Hlavní téma v angličtině
Comparison of the level and structure of physical activity of adolescents before and after pandemic restrictions at Grammer school and High vocational school in Rokycany
Název dle studenta
Komparace úrovně a strukury pohybové aktivity adolescentů před a po pandemických omezeních na Gymnáziu a Střední odborné škole v Rokycanech
Název dle studenta v angličtině
Comparison of the level and structure of physical activity of adolescents before and after pandemic restrictions at Grammer school and High vocational school in Rokycany
Diplomová práce se zabývá komparací úrovně a struktury pohybové aktivity adolescentů před a po pandemických omezeních na Gymnáziu a Střední odborné škole v Rokycanech. Dotazníkového šetření a týdenního monitorování počtu kroků se celkem zúčastnilo 111 žáků před pandemickými omezeními (první měření) a 71 žáků po pandemických opatřeních (druhé měření), tj. celkem 182 probandů. V rámci výzkumu byl využit mezinárodní dotazník pro pohybovou aktivitu IPAQ a sportovní náramek Garmin pro zaznamenávání kroků.
Přestože bylo zjištěno, že existují rozdíly v úrovni a struktuře pohybové aktivity před a po pandemii, tak rozdíly nejsou statisticky významné. Dále bylo zjištěno, že existují rozdíly před a po pandemii v počtu zaznamenaných kroků a v plnění doporučení ujít denně alespoň 11 000 kroků. V rámci některých skupin jsou tyto rozdíly statisticky významné.
Anotace v angličtině
The thesis addresses the comparison of the level and structure of physical activity among adolescents before and after pandemic restrictions at the Grammar school and Vocational School in Rokycany. The research included a questionnaire survey and a week-long monitoring of step counts, with a total of 111 students participating before the pandemic restrictions (first measurement) and 71 students after the pandemic restrictions (second measurement), comprising a total of 182 subjects. The study utilized the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) and a Garmin fitness tracker for step recording.
Although differences in the level and structure of physical activity before and after the pandemic were observed, these differences were not statistically significant. Additionally, variations were noted in the number of recorded steps and in meeting the recommendation to walk at least 11,000 steps daily before and after the pandemic. Within certain groups, these differences are statistically significant.
Klíčová slova
pohybová aktivita, IPAQ, adolescence, Covid - 19
Klíčová slova v angličtině
physical activity, IPAQ, adolescence, Covid - 19
Rozsah průvodní práce
87 s., iv s. (131 903 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá komparací úrovně a struktury pohybové aktivity adolescentů před a po pandemických omezeních na Gymnáziu a Střední odborné škole v Rokycanech. Dotazníkového šetření a týdenního monitorování počtu kroků se celkem zúčastnilo 111 žáků před pandemickými omezeními (první měření) a 71 žáků po pandemických opatřeních (druhé měření), tj. celkem 182 probandů. V rámci výzkumu byl využit mezinárodní dotazník pro pohybovou aktivitu IPAQ a sportovní náramek Garmin pro zaznamenávání kroků.
Přestože bylo zjištěno, že existují rozdíly v úrovni a struktuře pohybové aktivity před a po pandemii, tak rozdíly nejsou statisticky významné. Dále bylo zjištěno, že existují rozdíly před a po pandemii v počtu zaznamenaných kroků a v plnění doporučení ujít denně alespoň 11 000 kroků. V rámci některých skupin jsou tyto rozdíly statisticky významné.
Anotace v angličtině
The thesis addresses the comparison of the level and structure of physical activity among adolescents before and after pandemic restrictions at the Grammar school and Vocational School in Rokycany. The research included a questionnaire survey and a week-long monitoring of step counts, with a total of 111 students participating before the pandemic restrictions (first measurement) and 71 students after the pandemic restrictions (second measurement), comprising a total of 182 subjects. The study utilized the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) and a Garmin fitness tracker for step recording.
Although differences in the level and structure of physical activity before and after the pandemic were observed, these differences were not statistically significant. Additionally, variations were noted in the number of recorded steps and in meeting the recommendation to walk at least 11,000 steps daily before and after the pandemic. Within certain groups, these differences are statistically significant.
Klíčová slova
pohybová aktivita, IPAQ, adolescence, Covid - 19
Klíčová slova v angličtině
physical activity, IPAQ, adolescence, Covid - 19
Zásady pro vypracování
Zadání diplomové práce (3/2023)
Studium a analýza dostupných zdrojů (04 -05 /2023)
Formulace cíle a stanovení úkolů práce (05 - 06/2023)
Monitoring úrovně a struktury pohybové aktivity pomocí přístrojů a dotazníků (07 – 12/2023)
Analýza a interpretace získaných dat z období po pandemických omezeních (01 -02/2024)
Komparace dat z období před a po pandemických omezeních (02-03/2024)
Dokončení a odevzdání diplomové práce (03-04/2024)
Zásady pro vypracování
Zadání diplomové práce (3/2023)
Studium a analýza dostupných zdrojů (04 -05 /2023)
Formulace cíle a stanovení úkolů práce (05 - 06/2023)
Monitoring úrovně a struktury pohybové aktivity pomocí přístrojů a dotazníků (07 – 12/2023)
Analýza a interpretace získaných dat z období po pandemických omezeních (01 -02/2024)
Komparace dat z období před a po pandemických omezeních (02-03/2024)
Dokončení a odevzdání diplomové práce (03-04/2024)
Seznam doporučené literatury
FRÖMEL, Karel; GROFFIK, Dorota; VALACH, Petr; ŠAFÁŘ, Michal a MITÁŠ, Josef. The Impact of Distance Education during the COVID-19 Pandemic on Physical Activity and Well-Being of Czech and Polish Adolescents. Journal of School Health. 2022, 92(12), 1137- 1147. DOI: 10.1111/josh.13232.
FRÖMEL, Karel; MITÁŠ, Josef; GROFFIK, Dorota; JAKUBEC, Lukáš a VORLÍČEK, Michal. Implementace doporučení k pohybové aktivitě adolescentů do školních dnů. Tělesná kultura. Olomouc: Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci, 2022, 45(4). DOI: 10.5507/tk.2022.004.
GÁBA, Aleš et al. Národní zpráva o pohybové aktivitě českých dětí a mládeže 2022. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. ISBN 978-80-244-6106-9.
MITÁŠ, Josef a FRÖMEL, Karel. Pohybová aktivita české dospělé populace v kontextu podmínek prostředí. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978- 80-244-3990-7.
RUBÍN, Lukáš et al. Pohybová aktivita a tělesná zdatnost českých adolescentů v kontextu zastavěného prostředí. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5451-1.
SEKOT, Aleš. Pohybové aktivity pohledem sociologie. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7918-2.
VALACH, Petr, FRÖMEL, Karel; JAKUBEC, Lukáš, BENEŠOVÁ, Daniela a SALCMAN, Václav. Pohybová aktivita a sportovní preference západočeských adolescentů. Tělesná kultura. Olomouc: Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 40(1), 45-53. DOI:10.5507/tk.2017.003.
Seznam doporučené literatury
FRÖMEL, Karel; GROFFIK, Dorota; VALACH, Petr; ŠAFÁŘ, Michal a MITÁŠ, Josef. The Impact of Distance Education during the COVID-19 Pandemic on Physical Activity and Well-Being of Czech and Polish Adolescents. Journal of School Health. 2022, 92(12), 1137- 1147. DOI: 10.1111/josh.13232.
FRÖMEL, Karel; MITÁŠ, Josef; GROFFIK, Dorota; JAKUBEC, Lukáš a VORLÍČEK, Michal. Implementace doporučení k pohybové aktivitě adolescentů do školních dnů. Tělesná kultura. Olomouc: Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci, 2022, 45(4). DOI: 10.5507/tk.2022.004.
GÁBA, Aleš et al. Národní zpráva o pohybové aktivitě českých dětí a mládeže 2022. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2022. ISBN 978-80-244-6106-9.
MITÁŠ, Josef a FRÖMEL, Karel. Pohybová aktivita české dospělé populace v kontextu podmínek prostředí. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978- 80-244-3990-7.
RUBÍN, Lukáš et al. Pohybová aktivita a tělesná zdatnost českých adolescentů v kontextu zastavěného prostředí. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5451-1.
SEKOT, Aleš. Pohybové aktivity pohledem sociologie. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7918-2.
VALACH, Petr, FRÖMEL, Karel; JAKUBEC, Lukáš, BENEŠOVÁ, Daniela a SALCMAN, Václav. Pohybová aktivita a sportovní preference západočeských adolescentů. Tělesná kultura. Olomouc: Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 40(1), 45-53. DOI:10.5507/tk.2017.003.