Práce hodnotí a analyzuje vybrané učebnice českého jazyka pro střední odborné školy a střední odborná učiliště. Hodnocena byla následující kritéria: grafická stránka, struktura učebnice a její zajímavost pro studenty, aktuálnost a obtížnost.
K těmto kritériím se v dotazníkovém šetření vyjadřovali také učitelé českého jazyka z příslušných typů škol.
Anotace v angličtině
The thesis evaluates and analyzes selected textbooks of the Czech language for Secondary Technical and Secondary Vocational schools. The following criteria were evaluated: graphic aspect, structure of the textbook and its interest for students, and difficulty towards learning.
Czech language teachers from other relevant types of schools also commented on these criteria in the questionnaire survey.
Klíčová slova
učebnice českého jazyka, střední odborné školy, střední odborná učiliště, analýza učebnic českého jazyka
Klíčová slova v angličtině
Czech language textbooks, Secondary Technical schools, Seconadary Vocational schools, analysis of Czech language textbooks
Rozsah průvodní práce
1-39
Jazyk
CZ
Anotace
Práce hodnotí a analyzuje vybrané učebnice českého jazyka pro střední odborné školy a střední odborná učiliště. Hodnocena byla následující kritéria: grafická stránka, struktura učebnice a její zajímavost pro studenty, aktuálnost a obtížnost.
K těmto kritériím se v dotazníkovém šetření vyjadřovali také učitelé českého jazyka z příslušných typů škol.
Anotace v angličtině
The thesis evaluates and analyzes selected textbooks of the Czech language for Secondary Technical and Secondary Vocational schools. The following criteria were evaluated: graphic aspect, structure of the textbook and its interest for students, and difficulty towards learning.
Czech language teachers from other relevant types of schools also commented on these criteria in the questionnaire survey.
Klíčová slova
učebnice českého jazyka, střední odborné školy, střední odborná učiliště, analýza učebnic českého jazyka
Klíčová slova v angličtině
Czech language textbooks, Secondary Technical schools, Seconadary Vocational schools, analysis of Czech language textbooks
Zásady pro vypracování
1. Provést rešerše informačních zdrojů ke zvolenému tématu závěrečné práce.
2. Zvolit kritéria pro analýzu učebnic.
3. Provést analýzu a komparaci zvolených učebnic českého jazyka pro SOŠ a SOU.
4. Provést výzkum mezi učiteli SOŠ a SOU.
5. Shrnout výsledky.
Zásady pro vypracování
1. Provést rešerše informačních zdrojů ke zvolenému tématu závěrečné práce.
2. Zvolit kritéria pro analýzu učebnic.
3. Provést analýzu a komparaci zvolených učebnic českého jazyka pro SOŠ a SOU.
4. Provést výzkum mezi učiteli SOŠ a SOU.
5. Shrnout výsledky.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie , STYBLÍK, Vlastimil. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. 264 s. ISBN 80-85937-47-6.
DOSTÁL, JIŘÍ. Učební pomůcky a zásada názornosti. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.
GAVORA, Peter. Žiak a text. 1. vyd. Bratislava: Slov. ped. nakl., 1992. 127 s. ISBN 80-08- 00333-2.
KALHOUS, Zdeněk a kol. Školní didaktika. ISBN 80-7178-253-X.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie , STYBLÍK, Vlastimil. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. 264 s. ISBN 80-85937-47-6.
DOSTÁL, JIŘÍ. Učební pomůcky a zásada názornosti. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.
GAVORA, Peter. Žiak a text. 1. vyd. Bratislava: Slov. ped. nakl., 1992. 127 s. ISBN 80-08- 00333-2.
KALHOUS, Zdeněk a kol. Školní didaktika. ISBN 80-7178-253-X.