Tato práce popisuje možnost propojení pohybu a umění pomocí gestické malby jehož cílovou skupinou jsou děti předškolního věku. Je zde představené vývojové období předškolního věku z pohledu bio - psycho - sociálních aspektů, charakteristika rámcového předškolního vzdělávání s konkretizací obsahu vzdělávání, dosažených cílů a klíčových kompetencí, které tvoří úroveň dosažených schopností a dovedností. Pro uchopení hlavního záměru práce je jedna kapitola věnována působení výtvarných aktivit na kreativitu a upevnění zdraví.
Anotace v angličtině
This work describes the possibility of connecting movement and art using gestural painting, the target group of which are children of preschool age. The developmental period of preschool age from the point of view of bio-psycho-social aspects, the characteristics of framework preschool education with the concretization of the content of education, achieved goals and key competences that make up the level of achieved abilities and skills are presented here. In order to understand the main purpose of the work, one chapter is devoted to the effect of creative activities on creativity and strengthening health.
Klíčová slova
pohyb, zdraví, malba, předškolní věk dítěte, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
movement, health, painting, preschool age of the child, Framework educational program for preschool education
Rozsah průvodní práce
40 s. (62 097)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce popisuje možnost propojení pohybu a umění pomocí gestické malby jehož cílovou skupinou jsou děti předškolního věku. Je zde představené vývojové období předškolního věku z pohledu bio - psycho - sociálních aspektů, charakteristika rámcového předškolního vzdělávání s konkretizací obsahu vzdělávání, dosažených cílů a klíčových kompetencí, které tvoří úroveň dosažených schopností a dovedností. Pro uchopení hlavního záměru práce je jedna kapitola věnována působení výtvarných aktivit na kreativitu a upevnění zdraví.
Anotace v angličtině
This work describes the possibility of connecting movement and art using gestural painting, the target group of which are children of preschool age. The developmental period of preschool age from the point of view of bio-psycho-social aspects, the characteristics of framework preschool education with the concretization of the content of education, achieved goals and key competences that make up the level of achieved abilities and skills are presented here. In order to understand the main purpose of the work, one chapter is devoted to the effect of creative activities on creativity and strengthening health.
Klíčová slova
pohyb, zdraví, malba, předškolní věk dítěte, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
movement, health, painting, preschool age of the child, Framework educational program for preschool education
Zásady pro vypracování
Prostudování odborných zdrojů a tvorba přehledové studie
Stanovení cíle práce a design výzkumu
Vypracování teoretické části bakalářské práce
Realizace praktické části bakalářské práce
Vyhodnocení výsledků a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Prostudování odborných zdrojů a tvorba přehledové studie
Stanovení cíle práce a design výzkumu
Vypracování teoretické části bakalářské práce
Realizace praktické části bakalářské práce
Vyhodnocení výsledků a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi: [skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti a dospělé]. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-428-1.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl. Praha: Univerzita Karlova, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
Seznam doporučené literatury
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi: [skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti a dospělé]. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-428-1.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl. Praha: Univerzita Karlova, 2001. ISBN 80-7290-066-8.