V teoretické části své práce se snažím především shromáždit co nejširší škálu informací o gymnastice, konkrétně sportovní gymnastice. Dále popíšu mladší školní věk a starší školní věk. Dále zdůrazním a nastíním, jak přistupovat ke konkrétní věkové skupině a jaké pohybové aktivity a formy jsou vhodné pro výběr této cílové skupiny.
Praktická část představuje soubor gymnastických her a aktivit vhodné pro děti mladšího a staršího školního věku.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my work, primarily to gather as broad a range of
information as possible about gymnastics, specifically sports gymnastics. Furthermore, I will describe the younger school age and the older school age. In the theoretical section, I will emphasize and outline how to approach the specific age group and what physical activities and forms are suitable for selecting this target audience.
The practical part presents a collection of gymnastic games and activities in an
entertaining and motivational format suitable for elementary school students. This collection includes physical activities that can be incorporated into the curriculum for children of both younger and older school age.
Klíčová slova
Mladší školní věk, starší školní věk, gymnastika, sportovní gymnastika, hry
Klíčová slova v angličtině
Younger school age, older school age, gymnastics, artistic gymnastics, games
Rozsah průvodní práce
70 s. (69 075 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části své práce se snažím především shromáždit co nejširší škálu informací o gymnastice, konkrétně sportovní gymnastice. Dále popíšu mladší školní věk a starší školní věk. Dále zdůrazním a nastíním, jak přistupovat ke konkrétní věkové skupině a jaké pohybové aktivity a formy jsou vhodné pro výběr této cílové skupiny.
Praktická část představuje soubor gymnastických her a aktivit vhodné pro děti mladšího a staršího školního věku.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my work, primarily to gather as broad a range of
information as possible about gymnastics, specifically sports gymnastics. Furthermore, I will describe the younger school age and the older school age. In the theoretical section, I will emphasize and outline how to approach the specific age group and what physical activities and forms are suitable for selecting this target audience.
The practical part presents a collection of gymnastic games and activities in an
entertaining and motivational format suitable for elementary school students. This collection includes physical activities that can be incorporated into the curriculum for children of both younger and older school age.
Klíčová slova
Mladší školní věk, starší školní věk, gymnastika, sportovní gymnastika, hry
Klíčová slova v angličtině
Younger school age, older school age, gymnastics, artistic gymnastics, games
Zásady pro vypracování
Při vypracování kvalifikační práce se řídit vyhláškou děkana 7VD/2021.
Řešení kvalifikační práce zahájit vypracováním projektu.
Členit práci v souladu s projektem.
Formulovat problém v souladu se zadáním práce.
V průběhu vypracovávání práce pravidelně konzultovat s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Při vypracování kvalifikační práce se řídit vyhláškou děkana 7VD/2021.
Řešení kvalifikační práce zahájit vypracováním projektu.
Členit práci v souladu s projektem.
Formulovat problém v souladu se zadáním práce.
V průběhu vypracovávání práce pravidelně konzultovat s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4.
MIKLÁNKOVÁ, Ludmila. Tělesná výchova na 1. stupni základních škol (základní gymnastika). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Skripta. ISBN 978-80-244-3180-2.
SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. Praha: Karolinum, 2022. ISBN 978-80-246-5386-0.
VRCHOVECKÁ, Pavlína. Základy gymnastické přípravy dětí: herní pojetí gymnastiky. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1284-5.
WERNER, Peter H., Lori H. WILLIAMS a Tina J. HALL. Teaching children gymnastics. 3rd ed. Champaign: Human Kinetics, c2012. ISBN 978-1-4504-1092-2.
ZUMR, Tomáš. Kondiční příprava dětí a mládeže: zásobník cviků s moderními pomůckami. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2065-9.
Seznam doporučené literatury
KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4.
MIKLÁNKOVÁ, Ludmila. Tělesná výchova na 1. stupni základních škol (základní gymnastika). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Skripta. ISBN 978-80-244-3180-2.
SKOPOVÁ, Marie a Miroslav ZÍTKO. Základní gymnastika. Praha: Karolinum, 2022. ISBN 978-80-246-5386-0.
VRCHOVECKÁ, Pavlína. Základy gymnastické přípravy dětí: herní pojetí gymnastiky. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1284-5.
WERNER, Peter H., Lori H. WILLIAMS a Tina J. HALL. Teaching children gymnastics. 3rd ed. Champaign: Human Kinetics, c2012. ISBN 978-1-4504-1092-2.
ZUMR, Tomáš. Kondiční příprava dětí a mládeže: zásobník cviků s moderními pomůckami. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2065-9.