Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání interakce mezi člověkem a interaktivními uměleckými instalacemi. Hlavním cílem práce je prozkoumat, jak design a struktura instalace ovlivňuje vnímání a chování diváků. Autor v práci využívá konceptuální a praktický přístup k vytvoření instalace, která experimentuje s různými formami interakce diváků s technologickými prvky, jako jsou LED diody, tlačítka a senzory.
Instalace je rozdělena do tří fází a umístěna ve třech místnostech, kde každá místnost nabízí unikátní zážitek a zaměřuje se na různé aspekty interakce a reflexe. Práce dále analyzuje, jak různé nastavení ovládacích prvků a podmínky prostředí ovlivňují uživatelskou zkušenost a jak diváci reagují na očekávané versus neočekávané výsledky svých akcí.
Autor se zaměřuje na důležitost reflexe v uměleckém procesu a diskutuje, jak instalace může odrážet širší sociální a technologická témata. Výsledky práce naznačují, že interaktivní umění může sloužit jako mocný nástroj pro zkoumání lidského chování a pro hlubší pochopení vztahů mezi člověkem a technologií.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on exploring the interaction between humans and interactive art installations. The main goal of the thesis is to examine how the design and structure of the installation influence the perceptions and behaviors of viewers. The author employs both conceptual and practical approaches to create an installation that experiments with various forms of viewer interactions with technological elements such as LEDs, buttons, and sensors.
The installation is divided into three phases and placed in three rooms, each offering a unique experience and focusing on different aspects of interaction and reflection. The thesis further analyzes how different settings of control elements and environmental conditions affect the user experience and how viewers respond to expected versus unexpected outcomes of their actions.
The author emphasizes the importance of reflection in the artistic process and discusses how the installation can reflect broader social and technological themes. The findings suggest that interactive art can serve as a powerful tool for exploring human behavior and for a deeper understanding of the relationships between humans and technology.
Keywords
interaktivní umění, technologická instalace, uživatelská interakce, reflexe, ovládací prvky
Keywords in English
interactive art, technological installation, user interaction, reflection, control elements.
Length of the covering note
23
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání interakce mezi člověkem a interaktivními uměleckými instalacemi. Hlavním cílem práce je prozkoumat, jak design a struktura instalace ovlivňuje vnímání a chování diváků. Autor v práci využívá konceptuální a praktický přístup k vytvoření instalace, která experimentuje s různými formami interakce diváků s technologickými prvky, jako jsou LED diody, tlačítka a senzory.
Instalace je rozdělena do tří fází a umístěna ve třech místnostech, kde každá místnost nabízí unikátní zážitek a zaměřuje se na různé aspekty interakce a reflexe. Práce dále analyzuje, jak různé nastavení ovládacích prvků a podmínky prostředí ovlivňují uživatelskou zkušenost a jak diváci reagují na očekávané versus neočekávané výsledky svých akcí.
Autor se zaměřuje na důležitost reflexe v uměleckém procesu a diskutuje, jak instalace může odrážet širší sociální a technologická témata. Výsledky práce naznačují, že interaktivní umění může sloužit jako mocný nástroj pro zkoumání lidského chování a pro hlubší pochopení vztahů mezi člověkem a technologií.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on exploring the interaction between humans and interactive art installations. The main goal of the thesis is to examine how the design and structure of the installation influence the perceptions and behaviors of viewers. The author employs both conceptual and practical approaches to create an installation that experiments with various forms of viewer interactions with technological elements such as LEDs, buttons, and sensors.
The installation is divided into three phases and placed in three rooms, each offering a unique experience and focusing on different aspects of interaction and reflection. The thesis further analyzes how different settings of control elements and environmental conditions affect the user experience and how viewers respond to expected versus unexpected outcomes of their actions.
The author emphasizes the importance of reflection in the artistic process and discusses how the installation can reflect broader social and technological themes. The findings suggest that interactive art can serve as a powerful tool for exploring human behavior and for a deeper understanding of the relationships between humans and technology.
Keywords
interaktivní umění, technologická instalace, uživatelská interakce, reflexe, ovládací prvky
Keywords in English
interactive art, technological installation, user interaction, reflection, control elements.
Research Plan
Návrh a realizace prostorové situace, instalace, videoinstalace, objektového pojetí. Akceptovatelné jsou i site-specific situace, práce s architekturou, intervence ve veřejném prostoru.
Tvůrčí záměr: Zájem o vliv prostoru na chování člověka, psychologie prostoru, UX design, sociální intervence
Způsob realizace: Instalace, VR, AR, soundart, interaktivní instalace. AR-VR headset, prostor cca 10m x 10m, světelná i zvuková technika, 3D modeling, arduino
Cíl: Vytvořit instalované interaktivní prostředí, na hranici možností využití virtuálního a fyzického prostoru.
Předpokládaný charakter výstupu: prostorová instalace, interaktivní design
Rozsah průvodní zprávy: min. 10 normostran
Research Plan
Návrh a realizace prostorové situace, instalace, videoinstalace, objektového pojetí. Akceptovatelné jsou i site-specific situace, práce s architekturou, intervence ve veřejném prostoru.
Tvůrčí záměr: Zájem o vliv prostoru na chování člověka, psychologie prostoru, UX design, sociální intervence
Způsob realizace: Instalace, VR, AR, soundart, interaktivní instalace. AR-VR headset, prostor cca 10m x 10m, světelná i zvuková technika, 3D modeling, arduino
Cíl: Vytvořit instalované interaktivní prostředí, na hranici možností využití virtuálního a fyzického prostoru.
Předpokládaný charakter výstupu: prostorová instalace, interaktivní design
Rozsah průvodní zprávy: min. 10 normostran
Recommended resources
NORMAN, Donald A. The design of everyday things: revised and expanded edition. New York: Basic Book, c[2013]. ISBN 0465050654. BISHOP, Claire. Installation art: a critical history. London: Tate, 2005. ISBN 1854375180. TIDWELL, Jenifer. Patterns For Effective Interaction Design. 3rd ed. Sebastopol: O’Reilly Media, 2020. ISBN 1492051969. STERN, Nathaniel. Interactive art and embodiment: the implicit body as performance. Canterbury: Gylphi, 2013. Arts future book. ISBN 1780240090.
Recommended resources
NORMAN, Donald A. The design of everyday things: revised and expanded edition. New York: Basic Book, c[2013]. ISBN 0465050654. BISHOP, Claire. Installation art: a critical history. London: Tate, 2005. ISBN 1854375180. TIDWELL, Jenifer. Patterns For Effective Interaction Design. 3rd ed. Sebastopol: O’Reilly Media, 2020. ISBN 1492051969. STERN, Nathaniel. Interactive art and embodiment: the implicit body as performance. Canterbury: Gylphi, 2013. Arts future book. ISBN 1780240090.