Pomocí designérské metodologie jsem zkoumal způsoby, jak měnit barvu tónu
saxofonu a jak tento nástroj tlumit. Během procesu jsem kladl velký důraz na prototypování
a testy včetně akustického měření, které bylo zásadní pro vývoj funkčního
modelu. Nakonec jsem se věnoval dvěma produktům zároveň. Designem saxofonové
hubičky jsem si pohrával s témbrem a lehce nabourával konzervativní nástrojovou
estetiku. Dále přede mnou stála výzva ztlumit nástroj kvůli domácímu cvičení.
Jako nejefektivnější řešení se ukázalo navržení speciálního paravanu.
Výsledkem práce jsou akusticky funkční prototypy v měřítku 1:1.
Anotace v angličtině
Using design methodology, I explored ways to change the tone color of the saxophone
and way how to mute this instrument. Through the process, I focused on
prototyping and testing, including acoustic measurements, which were the key for
developing a functional model. Finally, I was designing two products simultaneously.
Through the design of the saxophone mouthpiece, I was experimenting with the
timbre and slightly challenged conservative instrument aesthetics. Also, I faced the
challenge of muting the instrument for home practicing. Design of a special partition
proved to be the most effective solution.
The results of the work are acoustically functional prototypes at a 1:1 scale.
Pomocí designérské metodologie jsem zkoumal způsoby, jak měnit barvu tónu
saxofonu a jak tento nástroj tlumit. Během procesu jsem kladl velký důraz na prototypování
a testy včetně akustického měření, které bylo zásadní pro vývoj funkčního
modelu. Nakonec jsem se věnoval dvěma produktům zároveň. Designem saxofonové
hubičky jsem si pohrával s témbrem a lehce nabourával konzervativní nástrojovou
estetiku. Dále přede mnou stála výzva ztlumit nástroj kvůli domácímu cvičení.
Jako nejefektivnější řešení se ukázalo navržení speciálního paravanu.
Výsledkem práce jsou akusticky funkční prototypy v měřítku 1:1.
Anotace v angličtině
Using design methodology, I explored ways to change the tone color of the saxophone
and way how to mute this instrument. Through the process, I focused on
prototyping and testing, including acoustic measurements, which were the key for
developing a functional model. Finally, I was designing two products simultaneously.
Through the design of the saxophone mouthpiece, I was experimenting with the
timbre and slightly challenged conservative instrument aesthetics. Also, I faced the
challenge of muting the instrument for home practicing. Design of a special partition
proved to be the most effective solution.
The results of the work are acoustically functional prototypes at a 1:1 scale.
PODMÍNKY ODEVZDÁNÍ: Sada plakátu min 70 x 100 cm Storyboard Brožura popisující genezi návrhu a rozměrový výkres Pečlivě zpracovaný prezentační model / prototyp Sada výstupů pro sociální média, video kde popíšete a vysvětlíte svoji práci. Vysvětlení a usazení do kontextu. Fotky z procesu tvorby
Tvůrčí záměr: Budu se věnovat experimentu s hudbou a zvukem. Mým záměrem je zkoumat nové možnosti a nekonveční využití stávajících hudebních nástrojů nebo případně vytvořit originální a experimentální hudební nástroj.
Způsob realizace: Téma zpracuji do podoby funkčního prototypu hudebního nástroje. Bude doprovázen zvukovými i materiálovými zkouškami a zpracovaným výstupem z procesu tvorby.
Cíl: Kladu si za cíl rozšířit své znalosti hudební teorie a přinést do tohoto odvětví nekonveční možnost pro tvorbu zvuku. Primárně bych se chtěl zaměřit na nástroj, který bude možné využít při živém hraní a bude dále rozšiřovat hranice klasických hudebních žánrů, které jsou mi blízké (jazz, soul, groove)
Rozsah průvodní zprávy: Min 15 normostran textu.
Zásady pro vypracování
NAVRHNĚTE FUNKČNÍ HUDEBNÍ NÁSTROJ
PODMÍNKY ODEVZDÁNÍ: Sada plakátu min 70 x 100 cm Storyboard Brožura popisující genezi návrhu a rozměrový výkres Pečlivě zpracovaný prezentační model / prototyp Sada výstupů pro sociální média, video kde popíšete a vysvětlíte svoji práci. Vysvětlení a usazení do kontextu. Fotky z procesu tvorby
Tvůrčí záměr: Budu se věnovat experimentu s hudbou a zvukem. Mým záměrem je zkoumat nové možnosti a nekonveční využití stávajících hudebních nástrojů nebo případně vytvořit originální a experimentální hudební nástroj.
Způsob realizace: Téma zpracuji do podoby funkčního prototypu hudebního nástroje. Bude doprovázen zvukovými i materiálovými zkouškami a zpracovaným výstupem z procesu tvorby.
Cíl: Kladu si za cíl rozšířit své znalosti hudební teorie a přinést do tohoto odvětví nekonveční možnost pro tvorbu zvuku. Primárně bych se chtěl zaměřit na nástroj, který bude možné využít při živém hraní a bude dále rozšiřovat hranice klasických hudebních žánrů, které jsou mi blízké (jazz, soul, groove)
Rozsah průvodní zprávy: Min 15 normostran textu.
Seznam doporučené literatury
NORMAN, Donald A. Design pro dnešní den. Dokořán, 2012. ISBN 978-80-7363-314-1.
CHARNAS, Dan. Dilla Time: The life and Afterlife of J Dilla, the Hip-Hop Producer Who Reinvented Rhytm. 2022. ISBN 9780374139940.
Seznam doporučené literatury
NORMAN, Donald A. Design pro dnešní den. Dokořán, 2012. ISBN 978-80-7363-314-1.
CHARNAS, Dan. Dilla Time: The life and Afterlife of J Dilla, the Hip-Hop Producer Who Reinvented Rhytm. 2022. ISBN 9780374139940.