Diplomová práce se zabývá fungováním a právní úpravou zaměstnávání studentů v rámci výkonu středoškolských praxí. Práce analyzuje spolupráci firem, středních odborných škol a žáků při výkonu odborné praxe. Cílem je komplexně vymezit právní rámec výkonu odborné praxe. Klíčové kapitoly práce se věnují odborným praxím na středních školách jako takovým, základním prvkům závislé práce ve vztahu k výkonu odborné praxe na dohodu o provedení práce při školních prázdninách a vybraným právním institutům ze Zákoníku práce a Školského zákona.
Anotace v angličtině
The diploma deals with the functioning and legal regulation of employment of students in secondary school practices. The diploma analyses the cooperation between companies, secondary vocational schools and students in the performance of professional practice. The aim is to comprehensively define the legal framework for the performance of professional practice. The key chapters of the thesis are devoted to vocational practice in secondary schools as such, the basic elements of dependent work in relation to the performance of vocational practice on a work agreement during school holidays and selected legal institutes from the Labour Code and the School Act.
Professional practice, employment of students, secondary school practice
Rozsah průvodní práce
82
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá fungováním a právní úpravou zaměstnávání studentů v rámci výkonu středoškolských praxí. Práce analyzuje spolupráci firem, středních odborných škol a žáků při výkonu odborné praxe. Cílem je komplexně vymezit právní rámec výkonu odborné praxe. Klíčové kapitoly práce se věnují odborným praxím na středních školách jako takovým, základním prvkům závislé práce ve vztahu k výkonu odborné praxe na dohodu o provedení práce při školních prázdninách a vybraným právním institutům ze Zákoníku práce a Školského zákona.
Anotace v angličtině
The diploma deals with the functioning and legal regulation of employment of students in secondary school practices. The diploma analyses the cooperation between companies, secondary vocational schools and students in the performance of professional practice. The aim is to comprehensively define the legal framework for the performance of professional practice. The key chapters of the thesis are devoted to vocational practice in secondary schools as such, the basic elements of dependent work in relation to the performance of vocational practice on a work agreement during school holidays and selected legal institutes from the Labour Code and the School Act.