Tato bakalářská práce se zabývá problémy a bariéry spojené s bezobalovým nakupováním v kontextu rostoucí popularity udržitelných spotřebitelských zvyků. Bezobalové obchody se stávají stále důležitější součástí maloobchodního sektoru. Cílem práce je identifikovat a zhodnotit hlavní překážky, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při volbě bezobalového nakupování. Analýza dat, zejména prostřednictvím dotazníkového šetření, odhaluje hlavní bariéry ovlivňující chování spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Na základě těchto poznatků jsou navržena doporučení a strategie pro odstranění identifikovaných překážek a podporu rozvoje tohoto udržitelného obchodního modelu. Práce přináší lepší porozumění dynamice bezobalového nakupování a může poskytnout užitečné informace pro obchody, které se snaží o ekologičtější a udržitelnější způsob nakupování.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the issues and barriers associated with zero-waste shopping in the context of the growing popularity of sustainable consumer habits. Zero-waste stores are becoming an increasingly important part of the retail sector. The aim of the work is to identify and evaluate the main obstacles influencing consumer decision-making when choosing zero-waste shopping. Data analysis, especially through questionnaire surveys, reveals the primary barriers influencing consumer behavior in zero-waste stores. Based on these findings, recommendations and strategies are proposed to overcome the identified obstacles and support the development of this sustainable business model. The work contributes to a better understanding of the dynamics of zerowaste shopping and can provide useful information for businesses seeking a greener and more sustainable way of shopping
Klíčová slova
zero waste, minimalizace odpadu, bariéry nákupu, bez obalu
Klíčová slova v angličtině
zero waste, waste reduction, purchase barriers, package-free shopping
Rozsah průvodní práce
75 s (87 403 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problémy a bariéry spojené s bezobalovým nakupováním v kontextu rostoucí popularity udržitelných spotřebitelských zvyků. Bezobalové obchody se stávají stále důležitější součástí maloobchodního sektoru. Cílem práce je identifikovat a zhodnotit hlavní překážky, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při volbě bezobalového nakupování. Analýza dat, zejména prostřednictvím dotazníkového šetření, odhaluje hlavní bariéry ovlivňující chování spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Na základě těchto poznatků jsou navržena doporučení a strategie pro odstranění identifikovaných překážek a podporu rozvoje tohoto udržitelného obchodního modelu. Práce přináší lepší porozumění dynamice bezobalového nakupování a může poskytnout užitečné informace pro obchody, které se snaží o ekologičtější a udržitelnější způsob nakupování.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the issues and barriers associated with zero-waste shopping in the context of the growing popularity of sustainable consumer habits. Zero-waste stores are becoming an increasingly important part of the retail sector. The aim of the work is to identify and evaluate the main obstacles influencing consumer decision-making when choosing zero-waste shopping. Data analysis, especially through questionnaire surveys, reveals the primary barriers influencing consumer behavior in zero-waste stores. Based on these findings, recommendations and strategies are proposed to overcome the identified obstacles and support the development of this sustainable business model. The work contributes to a better understanding of the dynamics of zerowaste shopping and can provide useful information for businesses seeking a greener and more sustainable way of shopping
Klíčová slova
zero waste, minimalizace odpadu, bariéry nákupu, bez obalu
Klíčová slova v angličtině
zero waste, waste reduction, purchase barriers, package-free shopping
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretická východiska k výzkumu.
Představte problematiku bezobalového nakupování.
Navrhněte a realizujte výzkum povědomí o bezobalového nakupování.
Vyhodnoťte výsledky výzkumu a identifikujte největší bariéry bezobalového nakupování v rámci chování spotřebitele.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretická východiska k výzkumu.
Představte problematiku bezobalového nakupování.
Navrhněte a realizujte výzkum povědomí o bezobalového nakupování.
Vyhodnoťte výsledky výzkumu a identifikujte největší bariéry bezobalového nakupování v rámci chování spotřebitele.
Seznam doporučené literatury
Johnson, B. (2018). Domácnost bez odpadu: Jak si zásadně zjednodušit život snížením produkce odpadu. PeopleCom.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2004). Marketing. Grada Publishing.
Eger, L., & Egerová, D. (2022). Metodologie výzkumu (3. vyd.). Západočeská univerzita v Plzni.
Connett, P. (2013). The zero waste solution: untrashing the planet one community at a time. Chelsea Green Publishing.
Seznam doporučené literatury
Johnson, B. (2018). Domácnost bez odpadu: Jak si zásadně zjednodušit život snížením produkce odpadu. PeopleCom.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2004). Marketing. Grada Publishing.
Eger, L., & Egerová, D. (2022). Metodologie výzkumu (3. vyd.). Západočeská univerzita v Plzni.
Connett, P. (2013). The zero waste solution: untrashing the planet one community at a time. Chelsea Green Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prostřednictvím powerpointové prezentace uvedla komisi do tématu své závěrečné práce, Výzkum povědomí o problematice bezobalového nakupování. Úvodem představila strukturu své práce, stanovené cíle a metodologii, kterou při svém výzkumu použila. V průběhu prezentace zodpovídala uspokojivě doplňkové dotazy členů komise. V závěru prezentace reagovala na posudky vedoucího a oponenta práce.