Tato bakalářská práce se zabývá problémy a bariéry spojené s bezobalovým nakupováním v kontextu rostoucí popularity udržitelných spotřebitelských zvyků. Bezobalové obchody se stávají stále důležitější součástí maloobchodního sektoru. Cílem práce je identifikovat a zhodnotit hlavní překážky, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při volbě bezobalového nakupování. Analýza dat, zejména prostřednictvím dotazníkového šetření, odhaluje hlavní bariéry ovlivňující chování spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Na základě těchto poznatků jsou navržena doporučení a strategie pro odstranění identifikovaných překážek a podporu rozvoje tohoto udržitelného obchodního modelu. Práce přináší lepší porozumění dynamice bezobalového nakupování a může poskytnout užitečné informace pro obchody, které se snaží o ekologičtější a udržitelnější způsob nakupování.
Annotation in English
This bachelor's thesis deals with the issues and barriers associated with zero-waste shopping in the context of the growing popularity of sustainable consumer habits. Zero-waste stores are becoming an increasingly important part of the retail sector. The aim of the work is to identify and evaluate the main obstacles influencing consumer decision-making when choosing zero-waste shopping. Data analysis, especially through questionnaire surveys, reveals the primary barriers influencing consumer behavior in zero-waste stores. Based on these findings, recommendations and strategies are proposed to overcome the identified obstacles and support the development of this sustainable business model. The work contributes to a better understanding of the dynamics of zerowaste shopping and can provide useful information for businesses seeking a greener and more sustainable way of shopping
Keywords
zero waste, minimalizace odpadu, bariéry nákupu, bez obalu
Keywords in English
zero waste, waste reduction, purchase barriers, package-free shopping
Length of the covering note
75 s (87 403 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá problémy a bariéry spojené s bezobalovým nakupováním v kontextu rostoucí popularity udržitelných spotřebitelských zvyků. Bezobalové obchody se stávají stále důležitější součástí maloobchodního sektoru. Cílem práce je identifikovat a zhodnotit hlavní překážky, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při volbě bezobalového nakupování. Analýza dat, zejména prostřednictvím dotazníkového šetření, odhaluje hlavní bariéry ovlivňující chování spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Na základě těchto poznatků jsou navržena doporučení a strategie pro odstranění identifikovaných překážek a podporu rozvoje tohoto udržitelného obchodního modelu. Práce přináší lepší porozumění dynamice bezobalového nakupování a může poskytnout užitečné informace pro obchody, které se snaží o ekologičtější a udržitelnější způsob nakupování.
Annotation in English
This bachelor's thesis deals with the issues and barriers associated with zero-waste shopping in the context of the growing popularity of sustainable consumer habits. Zero-waste stores are becoming an increasingly important part of the retail sector. The aim of the work is to identify and evaluate the main obstacles influencing consumer decision-making when choosing zero-waste shopping. Data analysis, especially through questionnaire surveys, reveals the primary barriers influencing consumer behavior in zero-waste stores. Based on these findings, recommendations and strategies are proposed to overcome the identified obstacles and support the development of this sustainable business model. The work contributes to a better understanding of the dynamics of zerowaste shopping and can provide useful information for businesses seeking a greener and more sustainable way of shopping
Keywords
zero waste, minimalizace odpadu, bariéry nákupu, bez obalu
Keywords in English
zero waste, waste reduction, purchase barriers, package-free shopping
Research Plan
Vypracujte teoretická východiska k výzkumu.
Představte problematiku bezobalového nakupování.
Navrhněte a realizujte výzkum povědomí o bezobalového nakupování.
Vyhodnoťte výsledky výzkumu a identifikujte největší bariéry bezobalového nakupování v rámci chování spotřebitele.
Research Plan
Vypracujte teoretická východiska k výzkumu.
Představte problematiku bezobalového nakupování.
Navrhněte a realizujte výzkum povědomí o bezobalového nakupování.
Vyhodnoťte výsledky výzkumu a identifikujte největší bariéry bezobalového nakupování v rámci chování spotřebitele.
Recommended resources
Johnson, B. (2018). Domácnost bez odpadu: Jak si zásadně zjednodušit život snížením produkce odpadu. PeopleCom.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2004). Marketing. Grada Publishing.
Eger, L., & Egerová, D. (2022). Metodologie výzkumu (3. vyd.). Západočeská univerzita v Plzni.
Connett, P. (2013). The zero waste solution: untrashing the planet one community at a time. Chelsea Green Publishing.
Recommended resources
Johnson, B. (2018). Domácnost bez odpadu: Jak si zásadně zjednodušit život snížením produkce odpadu. PeopleCom.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2004). Marketing. Grada Publishing.
Eger, L., & Egerová, D. (2022). Metodologie výzkumu (3. vyd.). Západočeská univerzita v Plzni.
Connett, P. (2013). The zero waste solution: untrashing the planet one community at a time. Chelsea Green Publishing.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prostřednictvím powerpointové prezentace uvedla komisi do tématu své závěrečné práce, Výzkum povědomí o problematice bezobalového nakupování. Úvodem představila strukturu své práce, stanovené cíle a metodologii, kterou při svém výzkumu použila. V průběhu prezentace zodpovídala uspokojivě doplňkové dotazy členů komise. V závěru prezentace reagovala na posudky vedoucího a oponenta práce.