Diplomová ráce se zabývá tvorbou cvičení zaměřujících se na procvičování koncovek podstatných jmen. Práce obsahuje detailní popis cvičení i se systémem zpětné vazby a motivačním systémem. Cvičení byla vypracována v souladu s didaktickými zásadami a za použití prvků gamifikace. Cvičení byla otestována v primě na gymnáziu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the creation of exercises focusing on practicing noun endings. The thesis contains a detailed description of the exercises with a feedback and motivation system. The exercises were made in accordance with didactic principles and using elements of gamification. The exercises were tested in prima at grammar school.
Diplomová ráce se zabývá tvorbou cvičení zaměřujících se na procvičování koncovek podstatných jmen. Práce obsahuje detailní popis cvičení i se systémem zpětné vazby a motivačním systémem. Cvičení byla vypracována v souladu s didaktickými zásadami a za použití prvků gamifikace. Cvičení byla otestována v primě na gymnáziu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the creation of exercises focusing on practicing noun endings. The thesis contains a detailed description of the exercises with a feedback and motivation system. The exercises were made in accordance with didactic principles and using elements of gamification. The exercises were tested in prima at grammar school.
1. Výběr a studium odborné literatury.
2. Výběr stránek pro analýzu a sběr materiálu.
3. Stanovení kritérií pro analýzu obsahu webových stránek.
4. Analýza a komparace materiálu.
5. Návrhy alterací obsahu webových stránek, tvorba vlastních didaktických materiálů.
6. Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
1. Výběr a studium odborné literatury.
2. Výběr stránek pro analýzu a sběr materiálu.
3. Stanovení kritérií pro analýzu obsahu webových stránek.
4. Analýza a komparace materiálu.
5. Návrhy alterací obsahu webových stránek, tvorba vlastních didaktických materiálů.
6. Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
CONKLIN, Jeff. Hypertext: An introduction and Survey. IEEE. 1987. DOI:10.1109/MC.1987.1663693
ČECHOVÁ, Marie a Vlastimil STYBLÍK. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85937-47-6.
GARRETT, Jesse. The elements of user experience. 2nd edition. Pearson Education, 2002. ISBN 978-0-321-68368-7.
HAUSER, Přemysl, KNESELOVÁ, Helena a Karla ONDRÁŠKOVÁ. Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ - Díl I., Brno: Masarykova univerzita, 1998. 50 s. ISBN 80-210-1035-5.
MAREŠ, Jiří. Jaké jsou role učitele v e-learningu? Pedagogika. 2016, 66(2), s.179-205. Dostupné z: doi:10.14712/23362189.2015.704
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
ŠTĚPÁNÍK, Stanislav a Martina ŠMEJKALOVÁ. Průvodce začínajícího češtináře. [Praha]: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-949-0.
Seznam doporučené literatury
CONKLIN, Jeff. Hypertext: An introduction and Survey. IEEE. 1987. DOI:10.1109/MC.1987.1663693
ČECHOVÁ, Marie a Vlastimil STYBLÍK. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85937-47-6.
GARRETT, Jesse. The elements of user experience. 2nd edition. Pearson Education, 2002. ISBN 978-0-321-68368-7.
HAUSER, Přemysl, KNESELOVÁ, Helena a Karla ONDRÁŠKOVÁ. Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ - Díl I., Brno: Masarykova univerzita, 1998. 50 s. ISBN 80-210-1035-5.
MAREŠ, Jiří. Jaké jsou role učitele v e-learningu? Pedagogika. 2016, 66(2), s.179-205. Dostupné z: doi:10.14712/23362189.2015.704
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
ŠTĚPÁNÍK, Stanislav a Martina ŠMEJKALOVÁ. Průvodce začínajícího češtináře. [Praha]: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-949-0.