Diplomová práce s názvem Management udržitelnosti ve vybraném podniku má za úkol utvořit návrh strategie udržitelnosti pro vybraný podnik na základě analýzy současného stavu udržitelnosti vybraného podniku a příbuzných subjektů a následné komparace.
Teoretická část se zabývá literární rešerší rozsáhlé oblasti problematiky managementu udržitelnosti. Autor se zaobírá definicemi pojmů souvisejících s udržitelností. Následně zmiňuje tři základní pilíře udržitelnosti a s nimi úzce spojenou metodiku ESG. Dále je charakterizován koncept společenské odpovědnosti firem v souvislosti s podnikatelským prostředím, společně s cíli udržitelného rozvoje a oběhovým hospodářstvím. Teoretická část je zakončena souvisejícími pojmy, které jsou blíže autorem specifikovány.
Po teoretické části následuje část metodická, která popisuje metodiku zvolenou pro realizaci výzkumu v rámci praktické části. Autor uvádí předpoklady pro provedení komparace s příbuznými subjekty a detailně popisuje postup zvolené výzkumné metody včetně jejích omezení.
Praktická část diplomové práce analyzuje současný stav v rámci udržitelnosti u vybrané společnosti a příbuzných subjektů, které jsou považovány za lídry v této oblasti s alespoň částečným zaměřením na dentální hygienu. Přístupy společností k udržitelnosti jsou vzájemně komparovány pomocí metody vícekriteriálního párového porovnávání a na základě výsledků z hodnocení je utvořen návrh strategie udržitelnosti pro vybraný podnik.
Anotace v angličtině
The master thesis entitled Sustainability management in selected company has the task to form a proposal of a sustainability strategy for a selected company based on the analysis of the current state of sustainability of the selected company and related entities and subsequent comparison.
The theoretical part deals with a literature search of the vast field of sustainability management. The author discusses the definitions of sustainability related terms. He then mentions the three basic pillars of sustainability and the closely related ESG methodology. The concept of corporate social responsibility in the context of the business environment is then characterised, together with the Sustainable Development Goals and the circular economy. The theoretical part is concluded with related terms, which are specified in more detail by the author.
The theoretical part is followed by the methodological part, which describes the methodology chosen for the implementation of the research in the practical part. The author presents the assumptions for making comparisons with related subjects and describes in detail the procedure of the chosen research method including its limitations.
The practical part of the thesis analyses the current state of sustainability in the selected company and related entities that are considered leaders in this field with at least a partial focus on dental hygiene. The companies' approaches to sustainability are compared to each other using a multi-criteria pairwise comparison method and a proposal for a sustainability strategy for the selected company is formed based on the results from the evaluation.
Klíčová slova
udržitelnost, strategie, management udržitelnosti, udržitelný rozvoj
Klíčová slova v angličtině
sustainability, strategy, sustainability management, sustainable development
Rozsah průvodní práce
92 s. (167 447 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Management udržitelnosti ve vybraném podniku má za úkol utvořit návrh strategie udržitelnosti pro vybraný podnik na základě analýzy současného stavu udržitelnosti vybraného podniku a příbuzných subjektů a následné komparace.
Teoretická část se zabývá literární rešerší rozsáhlé oblasti problematiky managementu udržitelnosti. Autor se zaobírá definicemi pojmů souvisejících s udržitelností. Následně zmiňuje tři základní pilíře udržitelnosti a s nimi úzce spojenou metodiku ESG. Dále je charakterizován koncept společenské odpovědnosti firem v souvislosti s podnikatelským prostředím, společně s cíli udržitelného rozvoje a oběhovým hospodářstvím. Teoretická část je zakončena souvisejícími pojmy, které jsou blíže autorem specifikovány.
Po teoretické části následuje část metodická, která popisuje metodiku zvolenou pro realizaci výzkumu v rámci praktické části. Autor uvádí předpoklady pro provedení komparace s příbuznými subjekty a detailně popisuje postup zvolené výzkumné metody včetně jejích omezení.
Praktická část diplomové práce analyzuje současný stav v rámci udržitelnosti u vybrané společnosti a příbuzných subjektů, které jsou považovány za lídry v této oblasti s alespoň částečným zaměřením na dentální hygienu. Přístupy společností k udržitelnosti jsou vzájemně komparovány pomocí metody vícekriteriálního párového porovnávání a na základě výsledků z hodnocení je utvořen návrh strategie udržitelnosti pro vybraný podnik.
Anotace v angličtině
The master thesis entitled Sustainability management in selected company has the task to form a proposal of a sustainability strategy for a selected company based on the analysis of the current state of sustainability of the selected company and related entities and subsequent comparison.
The theoretical part deals with a literature search of the vast field of sustainability management. The author discusses the definitions of sustainability related terms. He then mentions the three basic pillars of sustainability and the closely related ESG methodology. The concept of corporate social responsibility in the context of the business environment is then characterised, together with the Sustainable Development Goals and the circular economy. The theoretical part is concluded with related terms, which are specified in more detail by the author.
The theoretical part is followed by the methodological part, which describes the methodology chosen for the implementation of the research in the practical part. The author presents the assumptions for making comparisons with related subjects and describes in detail the procedure of the chosen research method including its limitations.
The practical part of the thesis analyses the current state of sustainability in the selected company and related entities that are considered leaders in this field with at least a partial focus on dental hygiene. The companies' approaches to sustainability are compared to each other using a multi-criteria pairwise comparison method and a proposal for a sustainability strategy for the selected company is formed based on the results from the evaluation.
Klíčová slova
udržitelnost, strategie, management udržitelnosti, udržitelný rozvoj
Klíčová slova v angličtině
sustainability, strategy, sustainability management, sustainable development
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši problematiky managementu udržitelnosti.
Představte vybraný podnik a zhodnoťte současný stav podniku v oblasti managementu udržitelnosti.
Proveďte analýzu a zhodnoťte stav příbuzných subjektů v oblasti udržitelnosti.
Vytvořte návrh strategie udržitelnosti ve vybraném podniku.
Zhodnoťte navrženou strategii a vytvořte závěr.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši problematiky managementu udržitelnosti.
Představte vybraný podnik a zhodnoťte současný stav podniku v oblasti managementu udržitelnosti.
Proveďte analýzu a zhodnoťte stav příbuzných subjektů v oblasti udržitelnosti.
Vytvořte návrh strategie udržitelnosti ve vybraném podniku.
Zhodnoťte navrženou strategii a vytvořte závěr.
Seznam doporučené literatury
Carvill, M., Butler, G., & Evans, G. (2021). Sustainable Marketing: How to Drive Profits with Purpose. Bloomsbury Business.
Kaplan, J. (2009). Greening your small business: how to improve your bottom line, grow your brand, satisfy your customers - and save the planet. Prentice Hall Press.
Koudelková, P. (2022). Společenská odpovědnost firem a organizací. Ekopress.
Ottman, J. (2011). The new rules of green marketing: strategies, tools, and inspiration for sustainable branding. Berrett-Koehler Publishers.
Seznam doporučené literatury
Carvill, M., Butler, G., & Evans, G. (2021). Sustainable Marketing: How to Drive Profits with Purpose. Bloomsbury Business.
Kaplan, J. (2009). Greening your small business: how to improve your bottom line, grow your brand, satisfy your customers - and save the planet. Prentice Hall Press.
Koudelková, P. (2022). Společenská odpovědnost firem a organizací. Ekopress.
Ottman, J. (2011). The new rules of green marketing: strategies, tools, and inspiration for sustainable branding. Berrett-Koehler Publishers.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta u státní závěrečné zkoušky. Student představil téma a cíl své práce, společně s organizací, kde práci zpracovával. Poté se věnoval popisu výběru příbuzných subjektů. Komise položila v průběhu doplňující dotaz. Student pokračoval analýzou současného stavu, kde stanovil kritéria a provedl kvalitativní výzkum. Obojí v rámci obhajoby popsal. Popsal komparaci udržitelných přístupů. Na základě zjištění navrhl strategii udržitelnosti. Návrh obsahoval 10 doporučení. Poté krátce zmínil ekonomické vyčíslení. Student poděkoval za pozornost. Předseda komise shrnul posudky vedoucí a oponentky a vyzval ke zodpovězení otázek z posudků. Student odpovídal dobře. Předseda komise otevřel diskuzi. Komise kladla doplňující dotazy. Předseda komise poděkoval za odpovědi.