Didaktické pomůcky a prostředky jsou v dnešním moderním pojetí pedagogiky nedílnou a nezbytnou součástí vyučovacího procesu.
První pomoc lze zařadit mezi teoreticko-praktické předměty, kde je ovšem žádoucí, ba dokonce nutné si jednotlivé postupy, metody a přístupy prakticky vyzkoušet, a právě to nám umožňují didaktické pomůcky.
Závěrečná práce je členěna do dvou částí: do části teoretické a do části praktické.
Teoretická část práce definuje základní pojmy spojené s problematikou didaktických pomůcek a první pomoci, dále se zabývá definicí a určením pojmu didaktická pomůcka a její základní charakteristikou.
Praktická část se pak skládá z popisu několika pedagogických pomůcek, dále popisu konkrétní aktivity spojené s jejich použitím a následné reflexe.
Anotace v angličtině
Didactic aids and resources are an integral and necessary part of the teaching process in today's modern concept of pedagogy.
First aid can be classified among theoretical-practical subjects, where it is desirable, even necessary, to try out individual procedures, methods and approaches in practice, and this is exactly what the didactic aids allow us to do.
The final thesis is divided into two parts: a theoretical part and a practical part.
The theoretical part of the thesis defines the basic terms associated with the issue of didactic aids and first aid, and also deals with the definition and determination of the term didactic aid and its basic characteristics.
The practical part then consists of a description of several pedagogical aids, a description of a specific activity associated with their use and subsequent reflection.
Klíčová slova
didaktické pomůcky, předmět první pomoc, didaktická media
Klíčová slova v angličtině
didactic aids, subject first aid, didactic media
Rozsah průvodní práce
46 s., 19 s. vázané přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Didaktické pomůcky a prostředky jsou v dnešním moderním pojetí pedagogiky nedílnou a nezbytnou součástí vyučovacího procesu.
První pomoc lze zařadit mezi teoreticko-praktické předměty, kde je ovšem žádoucí, ba dokonce nutné si jednotlivé postupy, metody a přístupy prakticky vyzkoušet, a právě to nám umožňují didaktické pomůcky.
Závěrečná práce je členěna do dvou částí: do části teoretické a do části praktické.
Teoretická část práce definuje základní pojmy spojené s problematikou didaktických pomůcek a první pomoci, dále se zabývá definicí a určením pojmu didaktická pomůcka a její základní charakteristikou.
Praktická část se pak skládá z popisu několika pedagogických pomůcek, dále popisu konkrétní aktivity spojené s jejich použitím a následné reflexe.
Anotace v angličtině
Didactic aids and resources are an integral and necessary part of the teaching process in today's modern concept of pedagogy.
First aid can be classified among theoretical-practical subjects, where it is desirable, even necessary, to try out individual procedures, methods and approaches in practice, and this is exactly what the didactic aids allow us to do.
The final thesis is divided into two parts: a theoretical part and a practical part.
The theoretical part of the thesis defines the basic terms associated with the issue of didactic aids and first aid, and also deals with the definition and determination of the term didactic aid and its basic characteristics.
The practical part then consists of a description of several pedagogical aids, a description of a specific activity associated with their use and subsequent reflection.
Klíčová slova
didaktické pomůcky, předmět první pomoc, didaktická media
Klíčová slova v angličtině
didactic aids, subject first aid, didactic media
Zásady pro vypracování
Teoretická část
základní pojmy
didaktické pomůcky
charakteristika oboru praktická sestra
charakteristika předmětu první pomoc
konotace didaktických pomůcek s předmětem první pomoc
Praktická část
konkrétní didaktické pomůcky
příklady využití medií ve výuce první pomoci
reflexe použití kokrétních pomůcek
Zásady pro vypracování
Teoretická část
základní pojmy
didaktické pomůcky
charakteristika oboru praktická sestra
charakteristika předmětu první pomoc
konotace didaktických pomůcek s předmětem první pomoc
Praktická část
konkrétní didaktické pomůcky
příklady využití medií ve výuce první pomoci
reflexe použití kokrétních pomůcek
Seznam doporučené literatury
Kalnický, Juraj. 2012. Základy pedagogiky I. 2. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2012. ISBN 978-80-7248-787-5.
Kelnarová, Jarmila. 2012. První pomoc I: Pro studenty zdravotnických oborů – 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024741994.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. 2018. 53 – 41 – M/03 Praktická sestra. Skupiny oborů. [Online] 17. April 2018. [Citace: 14. July 2023.] http://zpd.nuov.cz/RVP_7_vlna/RVP_5341M03_Prakticka_sestra.pdf.
Rambousek, Vladimír. 2014. Materiální didaktické prostředky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-664-2.
SZŠ a VoŠZ Plzeň. 2010. Školní vzdělávací program - praktická sestra. 1. Plzeň: autor neznámý, 7. 10 2010. str. 242.
Šafránková, Dagmar. 2019. Pedagogika: 2., aktualizované a rozšířené vydání. 2. Praha: Grada Publishing, a.s., 2019. ISBN 978-80-247-5511-3.
Seznam doporučené literatury
Kalnický, Juraj. 2012. Základy pedagogiky I. 2. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2012. ISBN 978-80-7248-787-5.
Kelnarová, Jarmila. 2012. První pomoc I: Pro studenty zdravotnických oborů – 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024741994.