Tato bakalářská práce se zabývá adaptací zaměstnanců v organizaci. První kapitola teoretické části práce je věnována řízení lidských zdrojů, s důrazem na adaptaci nových zaměstnanců. Druhá kapitola analyzuje různé aspekty adaptace, fáze adaptačního procesu, jeho objekty či subjekty a další části. Dále se zabývá hodnocením adaptačního procesu a identifikuje nejčastější chyby v tomto procesu a jejich důsledky. V následující kapitole, která spadá do praktické části práce je představena konkrétní organizace, a to ČEZ, a.s., včetně informací o dceřiných společnostech Skupiny ČEZ a ČEZ Prodej. Následující kapitola popisuje konkrétní proces adaptace na call centru v organizaci ČEZ Prodej, včetně rozhovoru s vedoucím odpovědným za adaptaci a zhodnocení tohoto procesu. Práce se dále zaměřuje na spokojenost zaměstnanců s procesem adaptace a výsledky dotazníkového šetření v této oblasti. Nakonec jsou prezentována opatření a návrhy pro zlepšení procesu adaptace na základě vyhodnocení a získaných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on employee onboarding in an organization. The first chapter of the theoretical part of the thesis is about human resource management, with an attention to the adaptation of new employees. The second chapter analyses different aspects of adaptation, the stages of the adaptation process, its objects or subjects, and other parts. It also deals with the evaluation of the adaptation process and identifies the most common mistakes in this process and their consequences. The following chapter, which belongs to the practical part of the thesis, introduces a specific organization, namely ČEZ, a.s., including information about the subsidiaries of ČEZ Group and ČEZ Prodej. The following chapter describes the specific process of adaptation in the call center in the ČEZ Prodej organization, including an interview with the manager responsible for adaptation and an evaluation of this process. The thesis also focuses on employee satisfaction with the adaptation process and the results of a questionnaire survey in this area. Finally, measures and suggestions for improvement of the adaptation process are presented based on the evaluation and data obtained.
Klíčová slova
adaptace zaměstnanců, onboarding, proces adaptace, řízení lidských zdrojů, spokojenost zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
adaptation process employee adaptation, employee satisfaction, human resource management, onboarding
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá adaptací zaměstnanců v organizaci. První kapitola teoretické části práce je věnována řízení lidských zdrojů, s důrazem na adaptaci nových zaměstnanců. Druhá kapitola analyzuje různé aspekty adaptace, fáze adaptačního procesu, jeho objekty či subjekty a další části. Dále se zabývá hodnocením adaptačního procesu a identifikuje nejčastější chyby v tomto procesu a jejich důsledky. V následující kapitole, která spadá do praktické části práce je představena konkrétní organizace, a to ČEZ, a.s., včetně informací o dceřiných společnostech Skupiny ČEZ a ČEZ Prodej. Následující kapitola popisuje konkrétní proces adaptace na call centru v organizaci ČEZ Prodej, včetně rozhovoru s vedoucím odpovědným za adaptaci a zhodnocení tohoto procesu. Práce se dále zaměřuje na spokojenost zaměstnanců s procesem adaptace a výsledky dotazníkového šetření v této oblasti. Nakonec jsou prezentována opatření a návrhy pro zlepšení procesu adaptace na základě vyhodnocení a získaných dat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on employee onboarding in an organization. The first chapter of the theoretical part of the thesis is about human resource management, with an attention to the adaptation of new employees. The second chapter analyses different aspects of adaptation, the stages of the adaptation process, its objects or subjects, and other parts. It also deals with the evaluation of the adaptation process and identifies the most common mistakes in this process and their consequences. The following chapter, which belongs to the practical part of the thesis, introduces a specific organization, namely ČEZ, a.s., including information about the subsidiaries of ČEZ Group and ČEZ Prodej. The following chapter describes the specific process of adaptation in the call center in the ČEZ Prodej organization, including an interview with the manager responsible for adaptation and an evaluation of this process. The thesis also focuses on employee satisfaction with the adaptation process and the results of a questionnaire survey in this area. Finally, measures and suggestions for improvement of the adaptation process are presented based on the evaluation and data obtained.
Klíčová slova
adaptace zaměstnanců, onboarding, proces adaptace, řízení lidských zdrojů, spokojenost zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
adaptation process employee adaptation, employee satisfaction, human resource management, onboarding
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický základ na téma adaptace nových zaměstnanců, vysvětlete pojem adaptace a adaptační proces, charakterizujte jeho význam a cíle.
Představte vybranou organizaci, obor podnikání, vnější a vnitřní prostředí.
Analyzujte adaptační proces nového zaměstnance ve vybrané organizaci.
Zhodnoťte získané údaje a posuďte kvalitu adaptačního procesu a používaných metod adaptace.
Navrhněte opatření pro optimalizaci procesu adaptace nových zaměstnanců a stanovte postup realizace těchto opatření.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický základ na téma adaptace nových zaměstnanců, vysvětlete pojem adaptace a adaptační proces, charakterizujte jeho význam a cíle.
Představte vybranou organizaci, obor podnikání, vnější a vnitřní prostředí.
Analyzujte adaptační proces nového zaměstnance ve vybrané organizaci.
Zhodnoťte získané údaje a posuďte kvalitu adaptačního procesu a používaných metod adaptace.
Navrhněte opatření pro optimalizaci procesu adaptace nových zaměstnanců a stanovte postup realizace těchto opatření.
Seznam doporučené literatury
Dale, M. (2007). Vybíráme zaměstnance: základní znalosti personalisty. Computer Press.
Koubek, J. (2003). Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky (3. vyd.). Management Press.
Lochmannová, A. (2016). Personalistika: základy personalistiky. Computer Media.
Pelíšková, M., Legnerová, K., & Stříteský, M. (2021). Personální řízení: úvod do moderní personalistiky. C. H. Beck.
Trost, A. (2019). Human Resources Strategies: Balancing Stability and Agility in Times of Digitization. Springer.
Seznam doporučené literatury
Dale, M. (2007). Vybíráme zaměstnance: základní znalosti personalisty. Computer Press.
Koubek, J. (2003). Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky (3. vyd.). Management Press.
Lochmannová, A. (2016). Personalistika: základy personalistiky. Computer Media.
Pelíšková, M., Legnerová, K., & Stříteský, M. (2021). Personální řízení: úvod do moderní personalistiky. C. H. Beck.
Trost, A. (2019). Human Resources Strategies: Balancing Stability and Agility in Times of Digitization. Springer.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou práci na téma „Adaptační proces nového zaměstnance v organizaci“. Představila hlavní cíl a prezentovala výstupy práce. Následně byly představeny posudky vedoucího a oponenta práce. Doplňující dotazy a připomínky v této části kladli také členové komise. Studentka dobře zodpověděla všechny otázky.