Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření efektivní marketingové strategie pro hudební festival Podtvrzí, který se koná v Karlovarském kraji. S nárůstem popularity hudebních festivalů v České republice se i menší události jako je festival Podtvrzí stávají oblíbeným místem pro strávení volného času a vyjádření hudebních preferencí. První část práce se věnuje teoretickému přehledu o hudebních festivalech a marketingových strategiích. Druhá část je praktická a prezentuje analýzu marketingového prostředí a marketingového mixu vybrané organizace. Autor této práce provádí vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřeno na spokojenost účastníků festivalu Podtvrzí. Získaná data jsou následně analyzována statistickými metodami. Dále byla využita metoda focus group pro lepší porozumění preferencím účastníků. Na základě výsledků je navržena a popsána konkrétní marketingová strategie pro festival Podtvrzí.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the creation of an effective marketing strategy for the Podtvrzí music festival, which takes place in the Karlovy Vary region. With the growing popularity of music festivals in the Czech Republic, even smaller events such as the Podtvrzí festival are becoming popular places to spend leisure time and express musical preferences. The first part of the thesis is devoted to a theoretical overview of music festivals and marketing strategies. The second part is practical and presents an analysis of the marketing environment marketing mix of the selected organisation. The author of this thesis conducts his own research by means of a questionnaire survey, which focuses on the satisfaction of the participants of the Podtvrzí festival. The collected data is then analyzed using statistical methods. In addition, the focus group method was used to better understand the preferences of the participants. Based on the results, a specific marketing strategy for the Podtvrzí festival is proposed and described.
Klíčová slova
marketing, event, event marketing, marketingová strategie, marketingový mix, hudební festival, festival Podtvrzí
Klíčová slova v angličtině
marketing, event, event marketing, marketing strategy, marketing mix, music festival, festival Podtvrzí
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na vytvoření efektivní marketingové strategie pro hudební festival Podtvrzí, který se koná v Karlovarském kraji. S nárůstem popularity hudebních festivalů v České republice se i menší události jako je festival Podtvrzí stávají oblíbeným místem pro strávení volného času a vyjádření hudebních preferencí. První část práce se věnuje teoretickému přehledu o hudebních festivalech a marketingových strategiích. Druhá část je praktická a prezentuje analýzu marketingového prostředí a marketingového mixu vybrané organizace. Autor této práce provádí vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřeno na spokojenost účastníků festivalu Podtvrzí. Získaná data jsou následně analyzována statistickými metodami. Dále byla využita metoda focus group pro lepší porozumění preferencím účastníků. Na základě výsledků je navržena a popsána konkrétní marketingová strategie pro festival Podtvrzí.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the creation of an effective marketing strategy for the Podtvrzí music festival, which takes place in the Karlovy Vary region. With the growing popularity of music festivals in the Czech Republic, even smaller events such as the Podtvrzí festival are becoming popular places to spend leisure time and express musical preferences. The first part of the thesis is devoted to a theoretical overview of music festivals and marketing strategies. The second part is practical and presents an analysis of the marketing environment marketing mix of the selected organisation. The author of this thesis conducts his own research by means of a questionnaire survey, which focuses on the satisfaction of the participants of the Podtvrzí festival. The collected data is then analyzed using statistical methods. In addition, the focus group method was used to better understand the preferences of the participants. Based on the results, a specific marketing strategy for the Podtvrzí festival is proposed and described.
Klíčová slova
marketing, event, event marketing, marketingová strategie, marketingový mix, hudební festival, festival Podtvrzí
Klíčová slova v angličtině
marketing, event, event marketing, marketing strategy, marketing mix, music festival, festival Podtvrzí
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup k marketingové strategii.
Vymezte marketingové strategie hudebního festivalu.
Představte zvolený hudební festival a na základě získaných dat popište jeho vývoj.
Představte vlastní design výzkumu a realizujte výzkum ke konkrétnímu hudebnímu festivalu.
Analyzujte a zhodnoťte výstupy výzkumu, zpracujte závěr a sestavte návrh a relevantní doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup k marketingové strategii.
Vymezte marketingové strategie hudebního festivalu.
Představte zvolený hudební festival a na základě získaných dat popište jeho vývoj.
Představte vlastní design výzkumu a realizujte výzkum ke konkrétnímu hudebnímu festivalu.
Analyzujte a zhodnoťte výstupy výzkumu, zpracujte závěr a sestavte návrh a relevantní doporučení.
Seznam doporučené literatury
Jackson, N. (2013). Promoting and Marketing Events: Theory and Practice. Routledge.
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Varju, K., Hanzák, T., Friedlaenderová, H., Paterová, L., Hořejš, N., Hering, O., Hospodský, R., Hanzlová, A., & Varga, P. (2022). Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. (2. vyd.). Grada Publishing.
Jakubíková, D. (2013). Strategický marketing: Strategie a trendy. (2. vyd.). Grada Publishing.
Karlíček, M., Hatoňová, T., Charvát, M., Duchek, K., Smrt, M., Poucha, T., Jesenský, D., Hejl, M., Kozáková, L., Tesař, M., Král, P., Hodboď, J., & Kůta, P. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. (2. vyd.). Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Jackson, N. (2013). Promoting and Marketing Events: Theory and Practice. Routledge.
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Varju, K., Hanzák, T., Friedlaenderová, H., Paterová, L., Hořejš, N., Hering, O., Hospodský, R., Hanzlová, A., & Varga, P. (2022). Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. (2. vyd.). Grada Publishing.
Jakubíková, D. (2013). Strategický marketing: Strategie a trendy. (2. vyd.). Grada Publishing.
Karlíček, M., Hatoňová, T., Charvát, M., Duchek, K., Smrt, M., Poucha, T., Jesenský, D., Hejl, M., Kozáková, L., Tesař, M., Král, P., Hodboď, J., & Kůta, P. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. (2. vyd.). Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci uvedl cíl práce a popsal metodiku práce. Potom představil vybraný festival a lokalitu, ve které festival probíhá. Prezentoval výsledky provedené SWOT analýzy a strategii, která vychází ze SWOT analýzy. Poté uvedl stanovené hypotézy a výsledky ověřování jejich platnosti. V závěru prezentace student shrnul výsledky výzkumu a okomentoval navrženou marketingovou strategii.
Po prezentaci student odpověděl na otázky z posudků vedoucí práce a oponenta a otázky členů komise.