Diplomová práce je soustředěna na zkoumání vlivu marketingové komunikace na nákupní rozhodovací proces spotřebitelů v oblasti nákupu komerčního pojištění. V teoretické části práce je nejprve poskytnut obecný popis nákupního chování včetně nákupního rozhodovacího procesu a marketingová komunikace. Následně jsou tyto oblasti charakterizovány i v oboru pojišťovnictví. Empirická část práce předkládá výsledky založené na dotazníkovém šetření a statistickém testování hypotéz. Zároveň jsou předloženy i výsledky založené na analýze marketingové komunikace dvou zkoumaných pojišťoven. V závěru práce jsou poté představeny návrhy pro zefektivnění marketingové komunikace obou pojišťoven.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the influence of marketing communication on consumer's purchase decision-making process in the field of insurance. The theoretical part of the thesis first provides a general description of consumer behaviour including the purchase decision-making process and marketing communication. Subsequently, these areas are also characterized in the insurance industry. The empirical part of the thesis presents results based on a questionnaire survey and statistical hypothesis testing. At the same time, the results based on the analysis of marketing communication of the two insurance companies under study are presented. The thesis then concludes by presenting suggestions for improving the effectiveness of the marketing communication of both insurance companies.
Diplomová práce je soustředěna na zkoumání vlivu marketingové komunikace na nákupní rozhodovací proces spotřebitelů v oblasti nákupu komerčního pojištění. V teoretické části práce je nejprve poskytnut obecný popis nákupního chování včetně nákupního rozhodovacího procesu a marketingová komunikace. Následně jsou tyto oblasti charakterizovány i v oboru pojišťovnictví. Empirická část práce předkládá výsledky založené na dotazníkovém šetření a statistickém testování hypotéz. Zároveň jsou předloženy i výsledky založené na analýze marketingové komunikace dvou zkoumaných pojišťoven. V závěru práce jsou poté představeny návrhy pro zefektivnění marketingové komunikace obou pojišťoven.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the influence of marketing communication on consumer's purchase decision-making process in the field of insurance. The theoretical part of the thesis first provides a general description of consumer behaviour including the purchase decision-making process and marketing communication. Subsequently, these areas are also characterized in the insurance industry. The empirical part of the thesis presents results based on a questionnaire survey and statistical hypothesis testing. At the same time, the results based on the analysis of marketing communication of the two insurance companies under study are presented. The thesis then concludes by presenting suggestions for improving the effectiveness of the marketing communication of both insurance companies.
Vypracujte teoretický úvod do řešené problematiky.
Analyzujte vliv marketingové komunikace na nákupní rozhodovací proces spotřebitelů.
Zhodnoťte, případně proveďte komparaci zjištěných poznatků.
Sestavte soubor doporučení pro zaměření marketingové komunikace ve zvolené společnosti či instituci.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do řešené problematiky.
Analyzujte vliv marketingové komunikace na nákupní rozhodovací proces spotřebitelů.
Zhodnoťte, případně proveďte komparaci zjištěných poznatků.
Sestavte soubor doporučení pro zaměření marketingové komunikace ve zvolené společnosti či instituci.
Seznam doporučené literatury
Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (12 ed.). Mc Graw Hill.
Karlíček, M., Hatoňová, T., Charvát, M., Duchek, K., Smrt, M., Poucha, T., Jesenský, D., Hejl, M., Kozáková, L., Tesař, M., Král, P., Stříteský, V., Zamazalová, M., Hodboď, J., & Kůta, P. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu (2.vyd.). Grada Publishing.
Koudelka, J. (2018). Spotřebitelé a marketing. Grada Publishing.
Mesršmíd, J. (2016). Marketing v pojišťovnictví. Professional Publishing.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2.vyd.). Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (12 ed.). Mc Graw Hill.
Karlíček, M., Hatoňová, T., Charvát, M., Duchek, K., Smrt, M., Poucha, T., Jesenský, D., Hejl, M., Kozáková, L., Tesař, M., Král, P., Stříteský, V., Zamazalová, M., Hodboď, J., & Kůta, P. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu (2.vyd.). Grada Publishing.
Koudelka, J. (2018). Spotřebitelé a marketing. Grada Publishing.
Mesršmíd, J. (2016). Marketing v pojišťovnictví. Professional Publishing.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2.vyd.). Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v prezentaci uvedla hlavní cíl práce a dílčí cíle, pak představila dvě vybrané společnosti. Potom prezentovala výzkumnou část práce: výzkumnou otázku, specifické výzkumné otázky, hypotézy a věcná tvrzení. Vše okomentovala. Uvedla informace k dotazníkovému šetření, jeho výsledky a odůvodnila výběr použitých statistických metod. Poté uvedla závěry výzkumné části práce a okomentovala návrhy.
Po prezentaci studentka odpověděla na otázky z posudků a otázky členů komise. Členové komise ocenili využití statistických nástrojů.