Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním marketingové strategie restaurací na sociálních sítích pomocí ukazatele Engagement Rate by Post a identifikací preferovaných typů příspěvků uživateli. Výzkum zahrnuje restaurace Lokál Pod Divadlem, Potrefená Husa Plzeň, Pizzeria Da Pietro, Martinská Osteria a Da Pietro Grill. Z analýzy sociálních sítí vyplynulo, že nejúspěšnějším typem příspěvku je Reel, který nabízí zábavu nebo informace formou videa s kvalitním střihem. Sociální sítě jsou důležitým nástrojem pro propagaci restaurací, umožňují vytvoření vztahu se zákazníky a efektivní komunikaci. Růst na sociálních sítích je možný i bez placené reklamy, avšak vyžaduje konzistentní obsah a využití Call to Action ke zvýšení interakce uživatelů. Teoretická část práce se věnuje základům marketingu, marketingovému a komunikačnímu mixu a propagaci restaurací společně s jejich reklamou. Praktická část zahrnuje vlastní marketingový výzkum, který analyzuje příspěvky restaurací v období leden, březen, květen, červenec, září, listopad 2023. Na základě této analýzy jsou prezentována obecná i konkrétní doporučení pro restaurace.
Annotation in English
This bachelor's thesis deals with comparing the marketing strategies of restaurants on social media using the Engagement Rate by Post indicator and identifying preferred types of posts by users. The research includes restaurants such as Lokál Pod Divadlem, Potrefená Husa Plzeň, Pizzeria Da Pietro, Martinská Osteria, and Da Pietro Grill. The analysis of social media revealed that the most successful type of post is the Reel, which provides entertainment or information in video format with quality editing. Social media serves as a crucial tool for restaurant promotion, enabling the establishment of customer relationships and effective communication. Growth on social media is possible even without paid advertising, but it requires consistent content and the use of Call to Action to increase user interaction. The theoretical part of the thesis covers the basics of marketing, marketing and communication mix, and restaurant promotion along with advertising. The practical part includes original marketing research analyzing restaurant posts from January, March, May, July, September, November 2023. Based on this analysis, both general and specific recommendations for restaurants are presented.
Keywords
marketing, sociální sítě, Facebook, Instagram, Engagement Rate by Post, Reel, propagace restaurace, reklama na sociálních sítích, branding
Keywords in English
marketing, social media, Facebook, Instagram, Engagement Rate by Post, Reel, restaurant promotion, advertising on social media, branding
Length of the covering note
66 s. (86 971 znaků s mezerami
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním marketingové strategie restaurací na sociálních sítích pomocí ukazatele Engagement Rate by Post a identifikací preferovaných typů příspěvků uživateli. Výzkum zahrnuje restaurace Lokál Pod Divadlem, Potrefená Husa Plzeň, Pizzeria Da Pietro, Martinská Osteria a Da Pietro Grill. Z analýzy sociálních sítí vyplynulo, že nejúspěšnějším typem příspěvku je Reel, který nabízí zábavu nebo informace formou videa s kvalitním střihem. Sociální sítě jsou důležitým nástrojem pro propagaci restaurací, umožňují vytvoření vztahu se zákazníky a efektivní komunikaci. Růst na sociálních sítích je možný i bez placené reklamy, avšak vyžaduje konzistentní obsah a využití Call to Action ke zvýšení interakce uživatelů. Teoretická část práce se věnuje základům marketingu, marketingovému a komunikačnímu mixu a propagaci restaurací společně s jejich reklamou. Praktická část zahrnuje vlastní marketingový výzkum, který analyzuje příspěvky restaurací v období leden, březen, květen, červenec, září, listopad 2023. Na základě této analýzy jsou prezentována obecná i konkrétní doporučení pro restaurace.
Annotation in English
This bachelor's thesis deals with comparing the marketing strategies of restaurants on social media using the Engagement Rate by Post indicator and identifying preferred types of posts by users. The research includes restaurants such as Lokál Pod Divadlem, Potrefená Husa Plzeň, Pizzeria Da Pietro, Martinská Osteria, and Da Pietro Grill. The analysis of social media revealed that the most successful type of post is the Reel, which provides entertainment or information in video format with quality editing. Social media serves as a crucial tool for restaurant promotion, enabling the establishment of customer relationships and effective communication. Growth on social media is possible even without paid advertising, but it requires consistent content and the use of Call to Action to increase user interaction. The theoretical part of the thesis covers the basics of marketing, marketing and communication mix, and restaurant promotion along with advertising. The practical part includes original marketing research analyzing restaurant posts from January, March, May, July, September, November 2023. Based on this analysis, both general and specific recommendations for restaurants are presented.
Keywords
marketing, sociální sítě, Facebook, Instagram, Engagement Rate by Post, Reel, propagace restaurace, reklama na sociálních sítích, branding
Keywords in English
marketing, social media, Facebook, Instagram, Engagement Rate by Post, Reel, restaurant promotion, advertising on social media, branding
Research Plan
Vypracujte teoretický vstup k marketingové komunikaci na internetu.
Vypracujte teoretický vstup k sociálním médiím a reklamě na sociálních sítích.
Představte vlastní design výzkumu.
Sestavte a realizujte vlastní výzkum.
Analyzujte a zhodnoťte výstupy výzkumu a zpracujte závěr ve formě výzkumné zprávy.
Research Plan
Vypracujte teoretický vstup k marketingové komunikaci na internetu.
Vypracujte teoretický vstup k sociálním médiím a reklamě na sociálních sítích.
Představte vlastní design výzkumu.
Sestavte a realizujte vlastní výzkum.
Analyzujte a zhodnoťte výstupy výzkumu a zpracujte závěr ve formě výzkumné zprávy.
Recommended resources
Burešová, J. (2022). Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Grada Publishing.
Karlíček, M. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu (2. vyd). Grada Publishing.
Kotler, P., Keller, K. L., & Chernev, A. (2022). Marketing management (16th ed.). Pearson Education.
Mičík, M. (2022). Marketingový výzkum. Západočeská univerzita v Plzni.
Přikrylová, J. & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Grada Publishing.
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Hořejš, N., Varju, K., Hanzák, T., Friedlaenderová, H., Hospodský, R., & Herink, O. (2017). Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. Grada Publishing.
Recommended resources
Burešová, J. (2022). Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Grada Publishing.
Karlíček, M. (2016). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu (2. vyd). Grada Publishing.
Kotler, P., Keller, K. L., & Chernev, A. (2022). Marketing management (16th ed.). Pearson Education.
Mičík, M. (2022). Marketingový výzkum. Západočeská univerzita v Plzni.
Přikrylová, J. & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Grada Publishing.
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Hořejš, N., Varju, K., Hanzák, T., Friedlaenderová, H., Hospodský, R., & Herink, O. (2017). Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. Grada Publishing.