Bakalářská práce se zabývá geografickým pohledem na téma eSportu na přikladu hry League of Legends. Nejvíce je však práce zaměřena na popis vývoje, popularity hry a národnostního složení v rámci jednotlivých eSportových lig hry League of Legends. V menším měřítku se poté práce zaměřuje na evropský region a evropskou nejvyšší ligu hry League of Legends s názvem LEC. Hlavním cílem práce je vysvětlit vliv ekonomických podmínek na vývoj, popularitu a národnosti profesionálních hráčů League of Legends v rámci světa ale i jednotlivých regionů. Vzhledem k malému počtu prací k tématu geografie eSportu byla v práci použita Wallersteinova teorie světového systému. Dle této teorie byl rozřazen svět na jádrové, semiperiferní a periferní oblasti.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with a geographical view of the topic of eSports using the example of the game League of Legends. However, the work focuses on the description of development, popularity of the game and the national composition within the individual eSports leagues of League of Legends. On a smaller scale, the work then focuses on the European region and the European top league of League of Legends called LEC. The main goal of the thesis is to explain the influence of economic conditions on the development, popularity, and nationality of professional League of Legends players within the world as well as individual regions. Due to the small number of works on the topic of geography of eSports, Wallerstein's theory of the world system was used in the work. According to this theory, the world was divided into core, semi-peripheral and peripheral regions.
Klíčová slova
eSport, geografie eSportu, ekonomické podmínky, jádra a periferie
Klíčová slova v angličtině
eSports, geography of eSports, economic conditions, core and periphery regions
Rozsah průvodní práce
73 s. (103 829 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá geografickým pohledem na téma eSportu na přikladu hry League of Legends. Nejvíce je však práce zaměřena na popis vývoje, popularity hry a národnostního složení v rámci jednotlivých eSportových lig hry League of Legends. V menším měřítku se poté práce zaměřuje na evropský region a evropskou nejvyšší ligu hry League of Legends s názvem LEC. Hlavním cílem práce je vysvětlit vliv ekonomických podmínek na vývoj, popularitu a národnosti profesionálních hráčů League of Legends v rámci světa ale i jednotlivých regionů. Vzhledem k malému počtu prací k tématu geografie eSportu byla v práci použita Wallersteinova teorie světového systému. Dle této teorie byl rozřazen svět na jádrové, semiperiferní a periferní oblasti.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with a geographical view of the topic of eSports using the example of the game League of Legends. However, the work focuses on the description of development, popularity of the game and the national composition within the individual eSports leagues of League of Legends. On a smaller scale, the work then focuses on the European region and the European top league of League of Legends called LEC. The main goal of the thesis is to explain the influence of economic conditions on the development, popularity, and nationality of professional League of Legends players within the world as well as individual regions. Due to the small number of works on the topic of geography of eSports, Wallerstein's theory of the world system was used in the work. According to this theory, the world was divided into core, semi-peripheral and peripheral regions.
Klíčová slova
eSport, geografie eSportu, ekonomické podmínky, jádra a periferie
Klíčová slova v angličtině
eSports, geography of eSports, economic conditions, core and periphery regions
Zásady pro vypracování
Proveďte rozbor literatury zaměřený na problematiku geografie sportu a esportu.
Stanovte cíle práce a vypracujte metodiku.
Představte historii rozvoje esportu a esportových soutěží se zaměřením na hru League of Legends.
Zpracujte geografické výstupy analýzy vybraných soutěží, hráčů nebo organizací spjatých s League of Legends.
Na příkladu League of Legends porovnejte geografickou strukturu esportových soutěží a konvenčních sportů.
Výsledky diskutujte a formulujte závěr.
Zásady pro vypracování
Proveďte rozbor literatury zaměřený na problematiku geografie sportu a esportu.
Stanovte cíle práce a vypracujte metodiku.
Představte historii rozvoje esportu a esportových soutěží se zaměřením na hru League of Legends.
Zpracujte geografické výstupy analýzy vybraných soutěží, hráčů nebo organizací spjatých s League of Legends.
Na příkladu League of Legends porovnejte geografickou strukturu esportových soutěží a konvenčních sportů.
Výsledky diskutujte a formulujte závěr.
Seznam doporučené literatury
ESM.ONE (2023). Esports Charts. Dostupné 27. 9. 2023 z https://escharts.com/
Gaffney, C. (2014). Geography of Sport. In J. Maguire (Ed.), Social Sciences in Sport (s. 109-131). Human Kinetics. https://www.academia.edu/6374382/Geography_of_Sport
Howard, M. J. (2018). Esport: Professional league of legends as cultural history [Diplomová práce, University of Houston]. Digitální knihovna University of Houston. https://uh-ir.tdl.org/items/bb20cbfa-5cd4-4d19-b2fa-66347f833e6d
Lefebvre, F., Djaballah, M., & Chanavat, N. (2020). The deployment of professional football clubs' eSports strategies: a dynamic capabilities approach. European Sport Management Quarterly, 23(2), 315-333. https://doi.org/10.1080/16184742.2020.1856165
Seznam doporučené literatury
ESM.ONE (2023). Esports Charts. Dostupné 27. 9. 2023 z https://escharts.com/
Gaffney, C. (2014). Geography of Sport. In J. Maguire (Ed.), Social Sciences in Sport (s. 109-131). Human Kinetics. https://www.academia.edu/6374382/Geography_of_Sport
Howard, M. J. (2018). Esport: Professional league of legends as cultural history [Diplomová práce, University of Houston]. Digitální knihovna University of Houston. https://uh-ir.tdl.org/items/bb20cbfa-5cd4-4d19-b2fa-66347f833e6d
Lefebvre, F., Djaballah, M., & Chanavat, N. (2020). The deployment of professional football clubs' eSports strategies: a dynamic capabilities approach. European Sport Management Quarterly, 23(2), 315-333. https://doi.org/10.1080/16184742.2020.1856165
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Student představil svoji bakalářskou práci, její cíle, metody zpracování a výsledky
2. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce
3. Student reagoval na oba posudky, odpověděl na položené otázky
4. Proběhla diskuse nad výsledky práce
Položené dotazy, připomínky
doc. Kopp - Je třeba inovativní téma lépe představit. Které faktory rozhodují při šíření esportu? Jaký může být vliv klimatu?