Tato bakalářská práce na téma Volnočasové chování studentů středních škol ve městě Klatovy obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy a informace o volném čase. Řeší jeho vznik, rozvoj a předmět výzkumu. Dále se zabývá klasifikací a funkcemi volného času. Jsou zde vypsaná i prostředí a jednotlivé instituce, kde volnočasové aktivity lze trávit. Také zkoumá vnitřní a vnější vlivy na studenty středních škol a jejich volný čas. Konkrétně popisuje vliv věku, genetiky a aktivity jedince a dále také vliv rodiny, školy, vrstevníků, státu a médií. Praktická část zjišťuje, popisuje a hodnotí údaje získané dotazníkovým šetřením studentů středních škol ve městě Klatovy. Hlavním cílem bylo zjistit, jak svůj volný čas využívají studenti středních škol v Klatovech. Dalším cílem bylo navrhnout opatření ke zkvalitnění volnočasové nabídky tohoto města.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis on the topic Leisure time behavior of secondary school students in Klatovy contains a theoretical and a practical part. The theoretical part defines basic terms and information about leisure. It deals with its origin, development and subject of research. It also deals with the classification and functions of leisure. Environments and individual institutions where leisure activities can be spent are also listed here. It also examines internal and external influences on students of secondary school and their leisure time. It specifically describes the influence of age, genetics and activities of the individual, as well as the influence of family, school, peers, state and media. The practical part ascertains, describes and evaluates the data obtained by a questionnaire survey of students of secondary schools in the city of Klatovy. The main goal was to find out how students of secondary schools in Klatovy use their leisure. Another goal was to propose measures to improve the quality of the leisure offer of this city.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové chování, volnočasové aktivity, studenti, střední škola, Klatovy
Tato bakalářská práce na téma Volnočasové chování studentů středních škol ve městě Klatovy obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy a informace o volném čase. Řeší jeho vznik, rozvoj a předmět výzkumu. Dále se zabývá klasifikací a funkcemi volného času. Jsou zde vypsaná i prostředí a jednotlivé instituce, kde volnočasové aktivity lze trávit. Také zkoumá vnitřní a vnější vlivy na studenty středních škol a jejich volný čas. Konkrétně popisuje vliv věku, genetiky a aktivity jedince a dále také vliv rodiny, školy, vrstevníků, státu a médií. Praktická část zjišťuje, popisuje a hodnotí údaje získané dotazníkovým šetřením studentů středních škol ve městě Klatovy. Hlavním cílem bylo zjistit, jak svůj volný čas využívají studenti středních škol v Klatovech. Dalším cílem bylo navrhnout opatření ke zkvalitnění volnočasové nabídky tohoto města.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis on the topic Leisure time behavior of secondary school students in Klatovy contains a theoretical and a practical part. The theoretical part defines basic terms and information about leisure. It deals with its origin, development and subject of research. It also deals with the classification and functions of leisure. Environments and individual institutions where leisure activities can be spent are also listed here. It also examines internal and external influences on students of secondary school and their leisure time. It specifically describes the influence of age, genetics and activities of the individual, as well as the influence of family, school, peers, state and media. The practical part ascertains, describes and evaluates the data obtained by a questionnaire survey of students of secondary schools in the city of Klatovy. The main goal was to find out how students of secondary schools in Klatovy use their leisure. Another goal was to propose measures to improve the quality of the leisure offer of this city.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové chování, volnočasové aktivity, studenti, střední škola, Klatovy
Proveďte shrnutí poznatků o volnočasovém chování studentů středních škol.
Analyzujte volnočasovou nabídku a poptávku ve městě Klatovy.
Realizujte a vyhodnoťte dotazníkové šetření volnočasového chování studentů středních škol.
Navrhněte opatření ke zkvalitnění volnočasové nabídky ve městě Klatovy.
Zásady pro vypracování
Proveďte shrnutí poznatků o volnočasovém chování studentů středních škol.
Analyzujte volnočasovou nabídku a poptávku ve městě Klatovy.
Realizujte a vyhodnoťte dotazníkové šetření volnočasového chování studentů středních škol.
Navrhněte opatření ke zkvalitnění volnočasové nabídky ve městě Klatovy.
Seznam doporučené literatury
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Grada.
Janiš, K. (2009). Úvod do problematiky volného času. Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd.
Pospíšil, J. (2023). Hodnoty a volný čas: nové výzvy pro sociální pedagogiku a pedagogiku volného času. Univerzita Palackého v Olomouci.
Rychtecký, A., & Tilinger, P. (2017). Životní styl české mládeže: pohybová aktivita, standardy a normy motorické výkonnosti. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Grada.
Janiš, K. (2009). Úvod do problematiky volného času. Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd.
Pospíšil, J. (2023). Hodnoty a volný čas: nové výzvy pro sociální pedagogiku a pedagogiku volného času. Univerzita Palackého v Olomouci.
Rychtecký, A., & Tilinger, P. (2017). Životní styl české mládeže: pohybová aktivita, standardy a normy motorické výkonnosti. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
Přílohy volně vložené
1 dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po prezentaci cíle, mertodického postupu a dosažených výsledků bakalářské práce se komise seznámila s oběma posudky. Studentka reagovala odpovídajícím způsobem na všechny otázky vedoucího práce i oponenta. Poté odpovídala na otázky ostatních členů komise.