Práce zkoumá marketingové strategie společnosti Decathlon v kontextu maloobchodního prostředí. První část analyzuje fungování marketingového mixu rozšířeného na sedm prvků (7P) a jeho aplikaci v rámci Decathlonu. Každý prvek je podrobně popsán a vysvětlen s důrazem na jeho úlohu v strategii společnosti. Dále je prostřednictvím historie a produktového spektra Decathlonu poskytnut obraz o vývoji a rozsahu činnosti společnosti. Konkrétní marketingové nástroje, které Decathlon využívá, jsou detailně rozebrány na příkladech z běžného provozu prodejen.
Druhá část práce se zaměřuje na provedení dotazníkového průzkumu, jehož cílem je zhodnocení spokojenosti zákazníků s prodejním místem Decathlon v Karlových Varech. Získaná data jsou dále analyzována a interpretována s cílem identifikovat klíčové oblasti, ve kterých může společnost zlepšit své služby či nabídku. Na základě výsledků průzkumu jsou navržena možná opatření, která by mohla vést k posílení konkurenceschopnosti a zvýšení spokojenosti zákazníků.
Anotace v angličtině
This thesis examines Decathlon's marketing strategies in the context of the retail environment. The first part analyses the operation of the seven elements (7P) marketing mix and its application within Decathlon. Each element is described and explained in detail with an emphasis on its role in the company's strategy. Furthermore, a picture of the development and scope of Decathlon's activities is provided through the history and product spectrum of Decathlon. The specific marketing tools used by Decathlon are discussed in detail with examples from the day-to-day operation of the stores.
The second part of the thesis focuses on conducting a questionnaire survey to assess customer satisfaction with Decathlon's outlets in Carlsbad. The data collected is further analyzed and interpreted to identify key areas where the company can improve its services or offerings. Based on the results of the survey, possible measures are proposed that could lead to a strengthening of competitiveness and an increase in customer satisfaction.
Klíčová slova
Decathlon, maloobchod, marketingový mix, marketingové
prostředí, marketingový výzkum, sport.
Práce zkoumá marketingové strategie společnosti Decathlon v kontextu maloobchodního prostředí. První část analyzuje fungování marketingového mixu rozšířeného na sedm prvků (7P) a jeho aplikaci v rámci Decathlonu. Každý prvek je podrobně popsán a vysvětlen s důrazem na jeho úlohu v strategii společnosti. Dále je prostřednictvím historie a produktového spektra Decathlonu poskytnut obraz o vývoji a rozsahu činnosti společnosti. Konkrétní marketingové nástroje, které Decathlon využívá, jsou detailně rozebrány na příkladech z běžného provozu prodejen.
Druhá část práce se zaměřuje na provedení dotazníkového průzkumu, jehož cílem je zhodnocení spokojenosti zákazníků s prodejním místem Decathlon v Karlových Varech. Získaná data jsou dále analyzována a interpretována s cílem identifikovat klíčové oblasti, ve kterých může společnost zlepšit své služby či nabídku. Na základě výsledků průzkumu jsou navržena možná opatření, která by mohla vést k posílení konkurenceschopnosti a zvýšení spokojenosti zákazníků.
Anotace v angličtině
This thesis examines Decathlon's marketing strategies in the context of the retail environment. The first part analyses the operation of the seven elements (7P) marketing mix and its application within Decathlon. Each element is described and explained in detail with an emphasis on its role in the company's strategy. Furthermore, a picture of the development and scope of Decathlon's activities is provided through the history and product spectrum of Decathlon. The specific marketing tools used by Decathlon are discussed in detail with examples from the day-to-day operation of the stores.
The second part of the thesis focuses on conducting a questionnaire survey to assess customer satisfaction with Decathlon's outlets in Carlsbad. The data collected is further analyzed and interpreted to identify key areas where the company can improve its services or offerings. Based on the results of the survey, possible measures are proposed that could lead to a strengthening of competitiveness and an increase in customer satisfaction.
Klíčová slova
Decathlon, maloobchod, marketingový mix, marketingové
prostředí, marketingový výzkum, sport.
Charakterizujte uplatnění marketingových nástrojů v prodejně.
Analyzujte vnímání marketingových nástrojů z pohledu zákazníka.
Formulujte závěry a případná doporučení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte východiska zvolené problematiky.
Charakterizujte vybranou prodejnu.
Charakterizujte uplatnění marketingových nástrojů v prodejně.
Analyzujte vnímání marketingových nástrojů z pohledu zákazníka.
Formulujte závěry a případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
Mičík, M. (2022). Marketingový výzkum. Západočeská univerzita v Plzni.
Jesenský, D., Bastlová, I., Boček, M., Krofiánová, D., Láska, M., Papoušková, M., & Vozníková, A. (2020). Marketingová komunikace v místě prodeje. Grada Publishing.
Zamazalová, M. (2009). Marketing obchodní firmy. Grada Publishing.
Kotler, P., & Keller, L. (2013). Marketing management (14. vyd.). Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Mičík, M. (2022). Marketingový výzkum. Západočeská univerzita v Plzni.
Jesenský, D., Bastlová, I., Boček, M., Krofiánová, D., Láska, M., Papoušková, M., & Vozníková, A. (2020). Marketingová komunikace v místě prodeje. Grada Publishing.
Zamazalová, M. (2009). Marketing obchodní firmy. Grada Publishing.
Kotler, P., & Keller, L. (2013). Marketing management (14. vyd.). Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci uvedl cíl práce, metodiku a podrobněji se zaměřil na prezentaci výsledků. Uvedl a okomentoval výsledky dotazníkového šetření, shrnul závěry práce, uvedl doporučení.
Po prezentaci odpovídal na otázky členů komise a vybrané otázky z posudků. Na otázky odpověděl pouze částečně. Členové komise vyjádřili připomínky k vyhodnocení dotazníkového šetření (chybí zhodnocení výsledků z hlediska věku a pohlaví respondentů), autor se ve svém výzkumu nezabýval cílovou skupinou vybrané společnosti, další připomínky se týkaly nedostatků v formálním zpracování práce.