Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku finanční gramotnosti v České republice. Hlavním cílem je zhodnocení úrovně finanční gramotnosti. Teoretická část definuje základní pojmy, které se řadí pod toto téma, například úvěr, platební styk, pojistné produkty atd. V první polovině práce je také popsán způsob, jakým se Ministerstvo financí České republiky snaží zvýšit finanční gramotnost obyvatel ČR. Praktická část se zaměřuje na zkušenosti a znalosti respondentů v oblasti financí pomocí dotazníkového šetření. V závěru jsou shrnuty výsledky provedeného dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of financial literacy in the Czech Republic. The main objective is to evaluate the level of financial literacy. The theoretical part defines basic concepts related to this topic, such as loans, payment transactions, insurance products, etc. The first half of the thesis also describes how the Ministry of Finance of the Czech Republic is attempting to increase financial literacy among the population. The practical part focuses on the experiences and knowledge of respondents in the field of finance through a questionnaire survey. In conclusion, the results of the conducted questionnaire survey are summarized.
Klíčová slova
cenová gramotnost, dotazníkové šetření, finanční gramotnost, peněžní gramotnost, vzdělání
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku finanční gramotnosti v České republice. Hlavním cílem je zhodnocení úrovně finanční gramotnosti. Teoretická část definuje základní pojmy, které se řadí pod toto téma, například úvěr, platební styk, pojistné produkty atd. V první polovině práce je také popsán způsob, jakým se Ministerstvo financí České republiky snaží zvýšit finanční gramotnost obyvatel ČR. Praktická část se zaměřuje na zkušenosti a znalosti respondentů v oblasti financí pomocí dotazníkového šetření. V závěru jsou shrnuty výsledky provedeného dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of financial literacy in the Czech Republic. The main objective is to evaluate the level of financial literacy. The theoretical part defines basic concepts related to this topic, such as loans, payment transactions, insurance products, etc. The first half of the thesis also describes how the Ministry of Finance of the Czech Republic is attempting to increase financial literacy among the population. The practical part focuses on the experiences and knowledge of respondents in the field of finance through a questionnaire survey. In conclusion, the results of the conducted questionnaire survey are summarized.
Klíčová slova
cenová gramotnost, dotazníkové šetření, finanční gramotnost, peněžní gramotnost, vzdělání
Vytvořte úvod do základní problematiky, definujte cíl a metodiku řešení.
Zpracujte teoretická východiska k problematice finanční gramotnosti.
Proveďte dotazníkové šetření v oblasti finanční gramotnosti a shrňte jeho výsledky.
Zhodnoťte ekonomické dopady finanční gramotnosti a stanovte případná doporučení.
Zásady pro vypracování
Vytvořte úvod do základní problematiky, definujte cíl a metodiku řešení.
Zpracujte teoretická východiska k problematice finanční gramotnosti.
Proveďte dotazníkové šetření v oblasti finanční gramotnosti a shrňte jeho výsledky.
Zhodnoťte ekonomické dopady finanční gramotnosti a stanovte případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
Dittrichová, J., Svobodová, L., Soukal, I., & Jindra V. (2014). Základy financí. Gaudeamus.
Kociánová, H. (2012). Finanční gramotnost v kostce aneb co Vás neměl kdo naučit. Nakladatelství ANAG.
Opletalová, A., & Kvintová, J. (2014). Vybrané aspekty finanční gramotnost v podmínkách základních a středních škol. Univerzita Palackého v Olomouci.
Škvára, M. (2016). Finanční gramotnost (2. vyd.). Reproteam Praha a. s.
Seznam doporučené literatury
Dittrichová, J., Svobodová, L., Soukal, I., & Jindra V. (2014). Základy financí. Gaudeamus.
Kociánová, H. (2012). Finanční gramotnost v kostce aneb co Vás neměl kdo naučit. Nakladatelství ANAG.
Opletalová, A., & Kvintová, J. (2014). Vybrané aspekty finanční gramotnost v podmínkách základních a středních škol. Univerzita Palackého v Olomouci.
Škvára, M. (2016). Finanční gramotnost (2. vyd.). Reproteam Praha a. s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své práce, způsob řešení. Bylo využito dotazníkového šetření, výsledky byly představeny. Došlo k uvedení posudků a k položení otázek. Byla vedena diskuze.