Bakalářská práce zkoumá podporu podnikání ve sportovních organizacích a její vliv na dosažení cílů a udržitelnosti. Analyzuje různé aspekty, včetně typů sportovních organizací, sponzoringu a finančních procesů. Na konkrétním příkladu klubu GSK Mariánské Lázně poskytuje konkrétní analýzu financování sportovní organizace. Práce zdůrazňuje důležitost efektivní podpory podnikání pro úspěch sportovních organizací a navrhuje strategické aktualizace v souladu s aktuálními potřebami a výzvami sportovního prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the promotion of entrepreneurship in sport organisations and its impact on the achievement of goals and sustainability. It analyses various aspects including types of sports organisations, sponsorship and financial processes. It provides a specific analysis of the financing of a sports organisation using the example of the GSK Mariánské Lázně club. The work emphasizes the importance of effective business support for the success of sports organizations and suggests strategic updates in line with the current needs and challenges of the sports environment.
Klíčová slova
financování sportu, podpora podnikání, sponzoring, sportovní organizace
Klíčová slova v angličtině
sports funding, business support, sponsorship, sports organisations
Rozsah průvodní práce
55 s. (73 944 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá podporu podnikání ve sportovních organizacích a její vliv na dosažení cílů a udržitelnosti. Analyzuje různé aspekty, včetně typů sportovních organizací, sponzoringu a finančních procesů. Na konkrétním příkladu klubu GSK Mariánské Lázně poskytuje konkrétní analýzu financování sportovní organizace. Práce zdůrazňuje důležitost efektivní podpory podnikání pro úspěch sportovních organizací a navrhuje strategické aktualizace v souladu s aktuálními potřebami a výzvami sportovního prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the promotion of entrepreneurship in sport organisations and its impact on the achievement of goals and sustainability. It analyses various aspects including types of sports organisations, sponsorship and financial processes. It provides a specific analysis of the financing of a sports organisation using the example of the GSK Mariánské Lázně club. The work emphasizes the importance of effective business support for the success of sports organizations and suggests strategic updates in line with the current needs and challenges of the sports environment.
Klíčová slova
financování sportu, podpora podnikání, sponzoring, sportovní organizace
Klíčová slova v angličtině
sports funding, business support, sponsorship, sports organisations
Zásady pro vypracování
Teoreticky zpracujte základní pojmy související s problematikou podpory podnikání sportovní organizace.
Charakterizujte subjekty, které se podílejí na financování sportovních organizací.
Představte vybranou sportovní organizaci.
Analyzujte aktuální financování sportovní organizace.
Zhodnoťte aktuální stav financování a navrhněte konkrétní doporučení sportovní organizaci.
Zásady pro vypracování
Teoreticky zpracujte základní pojmy související s problematikou podpory podnikání sportovní organizace.
Charakterizujte subjekty, které se podílejí na financování sportovních organizací.
Představte vybranou sportovní organizaci.
Analyzujte aktuální financování sportovní organizace.
Zhodnoťte aktuální stav financování a navrhněte konkrétní doporučení sportovní organizaci.
Seznam doporučené literatury
Dohnal, J., & Příklenk, O. (2011). CIO a podpora byznysu: s případovými studiemi CIO v ČR a SR. Grada.
Krechovská, M., Hejduková, P., & Hommerová, D. (2018). Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Grada.
Kunz, V. (2018). Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Grada.
Nová, J., Novotný, J., Racek, O., Rektořík, J., Sekot, A., Strachová, M., & Válková, H. (2016). Management, marketing a ekonomika sportu. Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií.
Seznam doporučené literatury
Dohnal, J., & Příklenk, O. (2011). CIO a podpora byznysu: s případovými studiemi CIO v ČR a SR. Grada.
Krechovská, M., Hejduková, P., & Hommerová, D. (2018). Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Grada.
Kunz, V. (2018). Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Grada.
Nová, J., Novotný, J., Racek, O., Rektořík, J., Sekot, A., Strachová, M., & Válková, H. (2016). Management, marketing a ekonomika sportu. Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií.