Diplomová práce se zabývá luminiscenčním světlem, jeho výrazovými vlastnostmi a možnostmi oborového využití v praxi. Kvalifikační práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. První část diplomové práce přibližuje luminiscenční světlo, zabývá se jeho principy i samotným technickým nastavením, seznamuje s využitím luminiscence ve výtvarném umění v rámci dobového rozsahu. Praktická část se věnuje možnostem použití luminiscenčního světla v oborové praxi. Studentka připravuje a do hodin výtvarné výchovy aplikuje autorská zadání zaměřující se na práci s luminiscenčním světlem. Výtvarná zadání jsou plánována do výuky na základní umělecké škole, konkrétně pro děti věkově odpovídající II. stupni základní školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with luminescent light, its expressive properties and possibilities of professional use in practice. The qualification work is divided into two parts - theoretical and practical. The first part of the diploma thesis approaches luminescent light, deals with its principles and the technical setting itself, acquaints with the use of luminescence in fine arts within the period framework. The practical part deals with the possibilities of using luminescent light in field practice. The student prepares and applies author's assignments focusing on working with luminescent light to art lessons. Art assignments are planned for teaching at the basic art school, specifically for children age-appropriate II. primary school level.
Light, luminescence, object, material, art techniques, art education.
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá luminiscenčním světlem, jeho výrazovými vlastnostmi a možnostmi oborového využití v praxi. Kvalifikační práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. První část diplomové práce přibližuje luminiscenční světlo, zabývá se jeho principy i samotným technickým nastavením, seznamuje s využitím luminiscence ve výtvarném umění v rámci dobového rozsahu. Praktická část se věnuje možnostem použití luminiscenčního světla v oborové praxi. Studentka připravuje a do hodin výtvarné výchovy aplikuje autorská zadání zaměřující se na práci s luminiscenčním světlem. Výtvarná zadání jsou plánována do výuky na základní umělecké škole, konkrétně pro děti věkově odpovídající II. stupni základní školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with luminescent light, its expressive properties and possibilities of professional use in practice. The qualification work is divided into two parts - theoretical and practical. The first part of the diploma thesis approaches luminescent light, deals with its principles and the technical setting itself, acquaints with the use of luminescence in fine arts within the period framework. The practical part deals with the possibilities of using luminescent light in field practice. The student prepares and applies author's assignments focusing on working with luminescent light to art lessons. Art assignments are planned for teaching at the basic art school, specifically for children age-appropriate II. primary school level.
Light, luminescence, object, material, art techniques, art education.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá luminiscenčním světlem, jeho výrazovými vlastnostmi a možnostmi oborového využití v praxi. Kvalifikační práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. První část diplomové práce přibližuje luminiscenční světlo, zabývá se jeho principy i samotným technickým nastavením, seznamuje s využitím luminiscence ve výtvarném umění v rámci dobového rámce. Praktická část se věnuje možnostem použití luminiscenčního světla v oborové praxi. Studentka připravuje a do hodin výtvarné výchovy aplikuje autorská zadání zaměřující se na práci s luminiscenčním světlem. Výtvarná zadání jsou plánována do výuky na základní umělecké škole, konkrétně pro děti věkově odpovídající II. stupni základní školy.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá luminiscenčním světlem, jeho výrazovými vlastnostmi a možnostmi oborového využití v praxi. Kvalifikační práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou. První část diplomové práce přibližuje luminiscenční světlo, zabývá se jeho principy i samotným technickým nastavením, seznamuje s využitím luminiscence ve výtvarném umění v rámci dobového rámce. Praktická část se věnuje možnostem použití luminiscenčního světla v oborové praxi. Studentka připravuje a do hodin výtvarné výchovy aplikuje autorská zadání zaměřující se na práci s luminiscenčním světlem. Výtvarná zadání jsou plánována do výuky na základní umělecké škole, konkrétně pro děti věkově odpovídající II. stupni základní školy.
Seznam doporučené literatury
BERGER, John, Sven BLOMBERG, Chris FOX, Michael DIBB a Richard HOLLIS. Způsoby vidění. V Praze: Labyrint, 2016. Labyrint fresh eye. ISBN 978-80-87260-78-4.
BRÜCKNEROVÁ, Karla. Skici ze současné estetické výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5616-9.
CIKÁNOVÁ, Karla. Malujte si s námi. Praha: Aventinum, 1993. ISBN 80-7151-468-3.
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-368-5.
POSPÍŠIL, Aleš, Karel ŘEPA a Petra ŠOBÁŇOVÁ, ed. Kvalita ve výtvarné výchově. Olomouc: Česká sekce INSEA, 2019. ISBN 978-80-904268-7-0.
ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ISBN 80-902267-5-2.
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. Dostupné z WWW:< https://www.msmt.cz/file/31244/>.
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana a Pavel KŘEPELA. Spontánní umění. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80210-5400-4.
ZEMÁNEK, Jiří a Marco BISCHOF. Ejhle světlo: Moravská galerie v Brně 16.10.2003-29.2.2004 : Jízdárna Pražského hradu 26.3.-6.6.2004 : [katalog výstavy]. Brno: Moravská galerie, 2003. ISBN 80-7027-118-3.
Seznam doporučené literatury
BERGER, John, Sven BLOMBERG, Chris FOX, Michael DIBB a Richard HOLLIS. Způsoby vidění. V Praze: Labyrint, 2016. Labyrint fresh eye. ISBN 978-80-87260-78-4.
BRÜCKNEROVÁ, Karla. Skici ze současné estetické výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5616-9.
CIKÁNOVÁ, Karla. Malujte si s námi. Praha: Aventinum, 1993. ISBN 80-7151-468-3.
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-368-5.
POSPÍŠIL, Aleš, Karel ŘEPA a Petra ŠOBÁŇOVÁ, ed. Kvalita ve výtvarné výchově. Olomouc: Česká sekce INSEA, 2019. ISBN 978-80-904268-7-0.
ROESELOVÁ, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ISBN 80-902267-5-2.
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. Dostupné z WWW:< https://www.msmt.cz/file/31244/>.
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana a Pavel KŘEPELA. Spontánní umění. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80210-5400-4.
ZEMÁNEK, Jiří a Marco BISCHOF. Ejhle světlo: Moravská galerie v Brně 16.10.2003-29.2.2004 : Jízdárna Pražského hradu 26.3.-6.6.2004 : [katalog výstavy]. Brno: Moravská galerie, 2003. ISBN 80-7027-118-3.