Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu možností nákupu v Kolinci a okolních obcích a zkoumá chování obyvatel při nákupu potravin a dalších každodenních potřeb. Teoretická část pojednává o obchodě, nákupnímu chování, venkovských oblastech a jejich občanské vybavenosti. Praktická část popisuje obchodní infrastrukturu v Kolinci a v klíčových lokalitách, a také nákupní možnosti pro obyvatele sousedních obcí. Poté je i uvedena metodika výzkumu. Hlavní část práce se pak věnuje výzkumu nákupního chování obyvatel a byla provedena pomocí dotazníkového šetření. Výsledky poskytují informace o preferencích zákazníků a jejich nákupnímu chování v daných lokalitách, například jakou formu prodejny preferují, jak hodnotí své nákupní možnosti ve své obci, jaký mají postoj k nakupování zboží každodenní potřeby na internu a jestli by vítali otevření nové prodejny v místě jejich bydliště. V závěru byli popsána doporučení, které by autorka dala zkoumaným obcím.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on analyzing shopping opportunities in Kolinec and the surrounding villages and examines the behavior of residents when purchasing food and other daily needs. The theoretical part deals with retail, shopping behavior, rural areas and their civic amenities. The practical part describes the business infrastructure in Kolinec and in key locations, as well as shopping opportunities for residents of neighboring villages. Then the research methodology is presented. The main part of the work is devoted to the research of the shopping behavior of the population and was carried out using a questionnaire survey. The results provide information about customers' preferences and their shopping behavior in given locations, for example, what form of store they prefer, how they evaluate their shopping options in their village, what is their attitude towards buying everyday goods online and whether they would welcome the opening of a new store in their place of residence. In the conclusion, the author's recommendations to the investigated villages were described.
Klíčová slova
venkov, nákupní chování, maloobchod, výzkum nákupního chování, dotazníkové šetření, Kolinec
Klíčová slova v angličtině
retail, shopping behavior, rural areas, research of shopping behavior, questionnaire survey, Kolinec
Rozsah průvodní práce
81 s. (134 985)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu možností nákupu v Kolinci a okolních obcích a zkoumá chování obyvatel při nákupu potravin a dalších každodenních potřeb. Teoretická část pojednává o obchodě, nákupnímu chování, venkovských oblastech a jejich občanské vybavenosti. Praktická část popisuje obchodní infrastrukturu v Kolinci a v klíčových lokalitách, a také nákupní možnosti pro obyvatele sousedních obcí. Poté je i uvedena metodika výzkumu. Hlavní část práce se pak věnuje výzkumu nákupního chování obyvatel a byla provedena pomocí dotazníkového šetření. Výsledky poskytují informace o preferencích zákazníků a jejich nákupnímu chování v daných lokalitách, například jakou formu prodejny preferují, jak hodnotí své nákupní možnosti ve své obci, jaký mají postoj k nakupování zboží každodenní potřeby na internu a jestli by vítali otevření nové prodejny v místě jejich bydliště. V závěru byli popsána doporučení, které by autorka dala zkoumaným obcím.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on analyzing shopping opportunities in Kolinec and the surrounding villages and examines the behavior of residents when purchasing food and other daily needs. The theoretical part deals with retail, shopping behavior, rural areas and their civic amenities. The practical part describes the business infrastructure in Kolinec and in key locations, as well as shopping opportunities for residents of neighboring villages. Then the research methodology is presented. The main part of the work is devoted to the research of the shopping behavior of the population and was carried out using a questionnaire survey. The results provide information about customers' preferences and their shopping behavior in given locations, for example, what form of store they prefer, how they evaluate their shopping options in their village, what is their attitude towards buying everyday goods online and whether they would welcome the opening of a new store in their place of residence. In the conclusion, the author's recommendations to the investigated villages were described.
Klíčová slova
venkov, nákupní chování, maloobchod, výzkum nákupního chování, dotazníkové šetření, Kolinec
Klíčová slova v angličtině
retail, shopping behavior, rural areas, research of shopping behavior, questionnaire survey, Kolinec
Zásady pro vypracování
Zpracujte úvod do nákupního chování spotřebitelů na venkově, zvolte cíl a vhodnou metodiku zpracování práce.
Proveďte rešerši nákupního chování, obchodu a vymezení pojmu venkov.
Analyzujte nákupní možnosti v obci Kolinec a v jeho okolí.
Proveďte průzkum spokojenosti spotřebitelů na venkově s nákupními možnostmi, frekvenci nákupu, preferované prodejny k nákupu a využívání internetových obchodů k nákupu.
Shrňte výsledky výzkumu a vypracujte závěr.
Zásady pro vypracování
Zpracujte úvod do nákupního chování spotřebitelů na venkově, zvolte cíl a vhodnou metodiku zpracování práce.
Proveďte rešerši nákupního chování, obchodu a vymezení pojmu venkov.
Analyzujte nákupní možnosti v obci Kolinec a v jeho okolí.
Proveďte průzkum spokojenosti spotřebitelů na venkově s nákupními možnostmi, frekvenci nákupu, preferované prodejny k nákupu a využívání internetových obchodů k nákupu.
Shrňte výsledky výzkumu a vypracujte závěr.
Seznam doporučené literatury
Levy, M., & Grewal, D. (2023). Retailing management (11th ed.). Mc Graw Hill.
Pradhan, S. (2020). Retailing management: text and cases (6th ed.). McGraw Hill Education (India) Private Limited.
Berman, B., Evans, J. R., & Chatterjee, P. (2018). Retail management: a strategic approach (13th ed.). Pearson.
Studentka představila cíle práce a prodejny v okolí. Následně zmínila výsledky dotazníkového šetření a jak lidé nakupují. Na závěr shrnula doporučení. Komise poznamenala, že v práci je řada nedostatků a návrhy bylo možné více propracovat. Studentka zodpověděla dotazy z posudků. Komise k nim měla pár připomínek.