Tato diplomová práce řeší problematiku rozšířené reality a navigace pomocí rozšířené reality. V teoretické části se zaměřuje na představení možností navigace za využití rozšířené reality. V části praktické je popsána metodika komparativního měření, které následně bylo provedeno. Byly zkoumány tři metody navigace v různých stupňích obtížnosti. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno se zaměřením na použitelnost systému testované AR aplikace, pociťovanou zátěž a spolehlivost aplikace. V závěru práce bylo provedeno zhodnocení měření a přínosů práce, které naznačily možnosti dalšího zkoumání.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of augmented reality and navigation using augmented reality. In the theoretical part, it focuses on the presentation of navigation options using augmented reality. In the practical part, the methodology of the comparative measurement, which was subsequently carried out, is described. Three methods of navigation were investigated at different degrees of difficulty. The evaluation of the results was carried out with a focus on the usability of the tested AR application system, the perceived load and the reliability of the application. At the end of the work, an evaluation of the measurements and benefits of the work was carried out, which indicated the possibilities of further investigation.
Klíčová slova
Rozšířená realita, Vavigace, sklad, ARCore, AR Foundation, Unity,
Obrazové rozpoznávání okolí
Klíčová slova v angličtině
Augmented reality, Navigation, storage, ARCore, AR Foundation, Unity, Image recognition
Rozsah průvodní práce
58 s (87 980 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce řeší problematiku rozšířené reality a navigace pomocí rozšířené reality. V teoretické části se zaměřuje na představení možností navigace za využití rozšířené reality. V části praktické je popsána metodika komparativního měření, které následně bylo provedeno. Byly zkoumány tři metody navigace v různých stupňích obtížnosti. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno se zaměřením na použitelnost systému testované AR aplikace, pociťovanou zátěž a spolehlivost aplikace. V závěru práce bylo provedeno zhodnocení měření a přínosů práce, které naznačily možnosti dalšího zkoumání.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of augmented reality and navigation using augmented reality. In the theoretical part, it focuses on the presentation of navigation options using augmented reality. In the practical part, the methodology of the comparative measurement, which was subsequently carried out, is described. Three methods of navigation were investigated at different degrees of difficulty. The evaluation of the results was carried out with a focus on the usability of the tested AR application system, the perceived load and the reliability of the application. At the end of the work, an evaluation of the measurements and benefits of the work was carried out, which indicated the possibilities of further investigation.
Klíčová slova
Rozšířená realita, Vavigace, sklad, ARCore, AR Foundation, Unity,
Obrazové rozpoznávání okolí
Klíčová slova v angličtině
Augmented reality, Navigation, storage, ARCore, AR Foundation, Unity, Image recognition
Zásady pro vypracování
Úvod do problematiky
Hardwarové a softwarové prostředky
Anylýza současných řešení
Návrh řešení
Realizace
Zhodnocení a závěr
Zásady pro vypracování
Úvod do problematiky
Hardwarové a softwarové prostředky
Anylýza současných řešení
Návrh řešení
Realizace
Zhodnocení a závěr
Seznam doporučené literatury
Okita, A., Learning C# Programming with Unity 3D, second edition, Routledge 2019, ISBN-13: 978-1138336810.
Sung, K., Smith, G., Basic Math for Game Development with Unity 3D: A Beginner's Guide to Mathematical Foundations, Apress 2019, ISBN 978-1484254424.
Linowes, J., Unity 2020 Virtual Reality Projects: Learn VR development by building immersive applications and games with Unity 2019.4 and later versions, 3rd Edition, Packt Publishing 2020, ISBN 978-1839217333.
LaValle, S. M., Virtual Reality, Cambridge University Press 2023, dostupné online na http://lavalle.pl/vr/
Oficiální Unity3D návody dostupné na https://learn.unity.com/
Seznam doporučené literatury
Okita, A., Learning C# Programming with Unity 3D, second edition, Routledge 2019, ISBN-13: 978-1138336810.
Sung, K., Smith, G., Basic Math for Game Development with Unity 3D: A Beginner's Guide to Mathematical Foundations, Apress 2019, ISBN 978-1484254424.
Linowes, J., Unity 2020 Virtual Reality Projects: Learn VR development by building immersive applications and games with Unity 2019.4 and later versions, 3rd Edition, Packt Publishing 2020, ISBN 978-1839217333.
LaValle, S. M., Virtual Reality, Cambridge University Press 2023, dostupné online na http://lavalle.pl/vr/
Oficiální Unity3D návody dostupné na https://learn.unity.com/
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta:
Zdůrazněte, o co jste rozšířila práci oproti výchozí případové studii.
Krátce popište použitou AR aplikaci, její ovládání a pricip fungování.
Další otázky:
prof. Ing. David Tuček, Ph.D.: V jakém rozsahu je splněno rámcové téma ohledně vnitřních/venkovních skladů? Inspirovala jste se některými podobnými pracemi zaměřených na analýzu skladových systémů a navigaci v nich?
doc. Ing. Pavel Kopeček, CSc.: Jak aplikace zjistí, kde se proband/pracovník nachází ve výchozím bodě při spuštění? Pomocí jakých systémů? Jste si jistá, že navigace, na kterou jste se nyní zaměřovala (vnitřní chodba) není odlišná od skladových prostorů (obecně vnějších skladů)? Co je ve Vaší práci návrhem řešení? V jakém rozsahu byly provedené úpravy (nový systém vs starý systém)?
Ing. Petra Troblová, Ph.D.: Je nutné tuto aplikaci nějak licencovat? Upravovala jste již některou hotovou aplikaci, zda jste dělala kompletně novou?