Předložená bakalářská práce se zabývá rivalitou a soudržností hráček fotbalu mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena především na hlavní prvky skupinové dynamiky, které mohou ovlivnit výkony, chování a atmosféru v týmu. Nadále charakterizuje mladší školní věk a identifikuje fotbal jako zájmový kroužek. V praktické části je hodnocena míra výskytu týmové rivality a soudržnosti. Výzkum kombinuje kvantitativní a kvalitativní metody s cílem poskytnout komplexní pohled na sociální dynamiku v prostředí mládežnického fotbalu. Výsledky výzkumu potencionálně mohou ovlivnit tréninkové metody a trenérské přístupy v oblasti dětského či dívčího fotbalu.
Annotation in English
The submitted bachelor's thesis deals with the rivalry and cohesion of female football players at a younger school age. The theoretical part is primarily focused on the main elements of group dynamics, which can affect performance or behavior and the atmosphere in the team. It continues to characterize younger school age and identifies football as an interest group. In the practical part, the degree of occurrence of the team rivalry and cohesion is evaluated. The research combines quantitative and qualitative methods with the aim of providing a comprehensive view of social dynamics in intermediate youth football. The research results can potentially influence training methods and coaching approaches in the field of children's or girls football.
Keywords
rivalita, soudržnost, dítě mladšího školního věku, fotbal, tým, sociální dynamika
Keywords in English
rivalry, coherence, a child of younger school age, football, team, social dynamics
Length of the covering note
59 s. (72 057 znaků)
Language
CZ
Annotation
Předložená bakalářská práce se zabývá rivalitou a soudržností hráček fotbalu mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena především na hlavní prvky skupinové dynamiky, které mohou ovlivnit výkony, chování a atmosféru v týmu. Nadále charakterizuje mladší školní věk a identifikuje fotbal jako zájmový kroužek. V praktické části je hodnocena míra výskytu týmové rivality a soudržnosti. Výzkum kombinuje kvantitativní a kvalitativní metody s cílem poskytnout komplexní pohled na sociální dynamiku v prostředí mládežnického fotbalu. Výsledky výzkumu potencionálně mohou ovlivnit tréninkové metody a trenérské přístupy v oblasti dětského či dívčího fotbalu.
Annotation in English
The submitted bachelor's thesis deals with the rivalry and cohesion of female football players at a younger school age. The theoretical part is primarily focused on the main elements of group dynamics, which can affect performance or behavior and the atmosphere in the team. It continues to characterize younger school age and identifies football as an interest group. In the practical part, the degree of occurrence of the team rivalry and cohesion is evaluated. The research combines quantitative and qualitative methods with the aim of providing a comprehensive view of social dynamics in intermediate youth football. The research results can potentially influence training methods and coaching approaches in the field of children's or girls football.
Keywords
rivalita, soudržnost, dítě mladšího školního věku, fotbal, tým, sociální dynamika
Keywords in English
rivalry, coherence, a child of younger school age, football, team, social dynamics
Research Plan
Studium odborné literatury
Stanovení cílů práce
Vypracování teoretické části práce
Stanovení metodologie výzkumu
Vyhodnocení získaných dat
Doporučení pro praxi a diskuse
Research Plan
Studium odborné literatury
Stanovení cílů práce
Vypracování teoretické části práce
Stanovení metodologie výzkumu
Vyhodnocení získaných dat
Doporučení pro praxi a diskuse
Recommended resources
VÁGNEROVÁ Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání druhé. Praha: Karolinum, 2012. ISNB 978-80-246-2153-1.
TOD, D., J. THATCHER a R. RAHMAN. Psychologie sportu. Praha: Grada, 2012. ISNB 978-80-247-3923-6.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2012. ISNB 978-80-246-2026-8.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISNB 978-80-262-0403-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISNB 978-80-262-0644-6.
Recommended resources
VÁGNEROVÁ Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vydání druhé. Praha: Karolinum, 2012. ISNB 978-80-246-2153-1.
TOD, D., J. THATCHER a R. RAHMAN. Psychologie sportu. Praha: Grada, 2012. ISNB 978-80-247-3923-6.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2012. ISNB 978-80-246-2026-8.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISNB 978-80-262-0403-9.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISNB 978-80-262-0644-6.