Informace o kvalifikační práci Postoje speciálních pedagogů ve školských poradenských zařízeních v Plzeňskem kraji k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Postoje speciálních pedagogů ve školských poradenských zařízeních v Plzeňskem kraji k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání
Hlavní téma v angličtině
Attitudes of special educators in school counselling centres in the Pilsen region towards inclusion of people with intellectual disabilities in education
Název dle studenta
Postoje speciálních pedagogů ve školských poradenských zařízeních v Plzeňskem kraji k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání
Název dle studenta v angličtině
Attitudes of special educators in school counselling centres in the Pilsen region towards inclusion of people with intellectual disabilities in education
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání postojů speciálních pedagogů ve školských poradenských zařízeních v Plzeňskem kraji k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání. Inkluzivní vzdělávání je klíčovým prvkem moderního vzdělávacího systému, který se snaží poskytnout rovné příležitosti všem žákům bez ohledu na jejich schopnosti nebo postižení. Speciální pedagogové hrají důležitou roli v podpoře inkluzivního prostředí a zajištění individuálních potřeb studentů s mentálním postižením.
Cílem této práce je analyzovat postoje speciálních pedagogů k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání. Práce se zaměřuje na identifikaci příznivých a negativních postojů, které mohou ovlivňovat úroveň inkluzivity a kvalitu vzdělávání pro tyto žáky. Výzkum je prováděn prostřednictvím kombinace kvantitativního a kvalitativního přístupu, včetně dotazníkového šetření mezi speciálními pedagogy a rozhovorů s vybranými respondenty.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the attitudes of special educators in school counselling centres in the Pilsen region towards the inclusion of people with mental disabilities in education. Inclusive education is a key element of the modern education system, which seeks to provide equal opportunities for all pupils regardless of their abilities or disabilities. Special educators play an important role in promoting an inclusive environment and providing for the individual needs of students with intellectual disabilities.
The aim of this bachelor thesis is to analyse the attitudes of special educators towards inclusion of people with intellectual disabilities in education. The thesis focuses on the identification of favourable and negative attitudes that may influence the level of inclusivity and the quality of education for these students. The research is conducted through a combination of quantitative and qualitative approaches, including a questionnaire survey of special educators and interviews with selected respondents.
Klíčová slova
Inkluzivní vzdělávání, speciální pedagogové, mentální postižení, postoje, školská poradenská zařízení, podpora inkluzivního vzdělávání, spolupráce mezi pedagogickým týmem.
Klíčová slova v angličtině
Inclusive education, special educators, intellectual disabilities, attitudes, school counselling centres, promoting inclusive education, collaboration between educational team.
Rozsah průvodní práce
50 s. (78 834 znaků), III s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání postojů speciálních pedagogů ve školských poradenských zařízeních v Plzeňskem kraji k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání. Inkluzivní vzdělávání je klíčovým prvkem moderního vzdělávacího systému, který se snaží poskytnout rovné příležitosti všem žákům bez ohledu na jejich schopnosti nebo postižení. Speciální pedagogové hrají důležitou roli v podpoře inkluzivního prostředí a zajištění individuálních potřeb studentů s mentálním postižením.
Cílem této práce je analyzovat postoje speciálních pedagogů k inkluzi osob s mentálním postižením ve vzdělávání. Práce se zaměřuje na identifikaci příznivých a negativních postojů, které mohou ovlivňovat úroveň inkluzivity a kvalitu vzdělávání pro tyto žáky. Výzkum je prováděn prostřednictvím kombinace kvantitativního a kvalitativního přístupu, včetně dotazníkového šetření mezi speciálními pedagogy a rozhovorů s vybranými respondenty.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the attitudes of special educators in school counselling centres in the Pilsen region towards the inclusion of people with mental disabilities in education. Inclusive education is a key element of the modern education system, which seeks to provide equal opportunities for all pupils regardless of their abilities or disabilities. Special educators play an important role in promoting an inclusive environment and providing for the individual needs of students with intellectual disabilities.
The aim of this bachelor thesis is to analyse the attitudes of special educators towards inclusion of people with intellectual disabilities in education. The thesis focuses on the identification of favourable and negative attitudes that may influence the level of inclusivity and the quality of education for these students. The research is conducted through a combination of quantitative and qualitative approaches, including a questionnaire survey of special educators and interviews with selected respondents.
Klíčová slova
Inkluzivní vzdělávání, speciální pedagogové, mentální postižení, postoje, školská poradenská zařízení, podpora inkluzivního vzdělávání, spolupráce mezi pedagogickým týmem.
Klíčová slova v angličtině
Inclusive education, special educators, intellectual disabilities, attitudes, school counselling centres, promoting inclusive education, collaboration between educational team.
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Studium odborných zdrojů
Realizace výzkumného šetření, sběr dat a jejich analýza
Interpretace výzkumných zjištění
Shrnutí výsledků a formulace doporučení pro praxi
Odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Studium odborných zdrojů
Realizace výzkumného šetření, sběr dat a jejich analýza
Interpretace výzkumných zjištění
Shrnutí výsledků a formulace doporučení pro praxi
Odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
SLOWÍK, Josef. Inkluzivní speciální pedagogika. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3010-8.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. ISBN 978- 80-247-4502-2.
MIKULKOVÁ, Gabriela a Kateřina ŠRAHŮLKOVÁ. (eds.) et al. Integrovaná síť školních a školských poradenských služeb postupy a doporučení jejího rozvoje. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2014. ISBN 978-80-7481-061-9.
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Poradenské služby ve školách a školských poradenských zařízeních. In: PIPEKOVÁ, Jarmila. 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
ZILCHER Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6.
Seznam doporučené literatury
SLOWÍK, Josef. Inkluzivní speciální pedagogika. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3010-8.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. ISBN 978- 80-247-4502-2.
MIKULKOVÁ, Gabriela a Kateřina ŠRAHŮLKOVÁ. (eds.) et al. Integrovaná síť školních a školských poradenských služeb postupy a doporučení jejího rozvoje. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2014. ISBN 978-80-7481-061-9.
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Poradenské služby ve školách a školských poradenských zařízeních. In: PIPEKOVÁ, Jarmila. 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
ZILCHER Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6.