Závěrečná práce na téma Návrh exkurzí pro studenty SŠ do Vinořského parku a Bažantnice v Satalicích se zabývá především obecnou charakteristikou přírodovědných exkurzí a jejich významem ve výuce biologie. V teoretických východiscích jsou zmíněny i vybrané postřehy z historie výuky ve venkovním prostředí. Praktická část obsahuje charakteristiku zvoleného území na severovýchodním okraji Prahy a vytvořené návrhy botanických exkurzí pro jaro a podzim včetně souboru pracovních listů.
Anotace v angličtině
The final thesis "Suggestion of excursions for secondary school students to Vinořský park and Bažantnice in Satalice," describes expecially general characteristics of natural science excursions and their importance for teaching biology.The theoretical part also mentions some observations from the history of teaching in an outdoor environment. The practical part contains characteristic of the selected area of the north-east edge of Prague. There are also suggestions for spring and autumn botanical excursions including a set of worksheets.
Klíčová slova
biologie, exkurze, botanická exkurze, Vinořský park, Bažantnice v Satalicích, pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
biology, excursion, botanical excursion, Vinořský park, Bažantnice v Satalicích, worksheets
Rozsah průvodní práce
47 s. (78 472 znaků), V
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce na téma Návrh exkurzí pro studenty SŠ do Vinořského parku a Bažantnice v Satalicích se zabývá především obecnou charakteristikou přírodovědných exkurzí a jejich významem ve výuce biologie. V teoretických východiscích jsou zmíněny i vybrané postřehy z historie výuky ve venkovním prostředí. Praktická část obsahuje charakteristiku zvoleného území na severovýchodním okraji Prahy a vytvořené návrhy botanických exkurzí pro jaro a podzim včetně souboru pracovních listů.
Anotace v angličtině
The final thesis "Suggestion of excursions for secondary school students to Vinořský park and Bažantnice in Satalice," describes expecially general characteristics of natural science excursions and their importance for teaching biology.The theoretical part also mentions some observations from the history of teaching in an outdoor environment. The practical part contains characteristic of the selected area of the north-east edge of Prague. There are also suggestions for spring and autumn botanical excursions including a set of worksheets.
Klíčová slova
biologie, exkurze, botanická exkurze, Vinořský park, Bažantnice v Satalicích, pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
biology, excursion, botanical excursion, Vinořský park, Bažantnice v Satalicích, worksheets
Zásady pro vypracování
Charakterizovat zvolené území a definovat exkurzi jako formu výuky.
Navrhnout ekurzi pro studenty SŠ v jarním a podzimním období.
Vytvořit doplňkové materiály (pracovní list, záznamový arch apod.).
Zásady pro vypracování
Charakterizovat zvolené území a definovat exkurzi jako formu výuky.
Navrhnout ekurzi pro studenty SŠ v jarním a podzimním období.
Vytvořit doplňkové materiály (pracovní list, záznamový arch apod.).
Seznam doporučené literatury
CHOCHOLOUŠKOVÁ, Zdeňka a Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ. Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019. ISBN 978-80-261-0846-7.
PAVLASOVÁ, Lenka. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-643-7.
KRÁLÍČEK, Ivo a Vladimír VINTER. Začínající učitel biologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5021-6.
BÍLEK, Ondřej, Jan NĚMEC a Jiří ROM. Chráněná území Prahy. Pravý břeh Vltavy. Praha: Consult Praha, 2015. ISBN 978-80-905159-1-8.
PACÁKOVÁ-HOŠŤÁLKOVÁ, Božena, Jaroslav PETRŮ, Dušan RIEDL a Antonín M. SVOBODA. Zahrady a parky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Praha: Libri, 1999. ISBN 80-85983-55-9.
HIEKE, Karel. České zámecké parky a jejich dřeviny. Praha: Státní zemědělské nakladatelství, 1984. ISBN 07-036-84.
Seznam doporučené literatury
CHOCHOLOUŠKOVÁ, Zdeňka a Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ. Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019. ISBN 978-80-261-0846-7.
PAVLASOVÁ, Lenka. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-643-7.
KRÁLÍČEK, Ivo a Vladimír VINTER. Začínající učitel biologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5021-6.
BÍLEK, Ondřej, Jan NĚMEC a Jiří ROM. Chráněná území Prahy. Pravý břeh Vltavy. Praha: Consult Praha, 2015. ISBN 978-80-905159-1-8.
PACÁKOVÁ-HOŠŤÁLKOVÁ, Božena, Jaroslav PETRŮ, Dušan RIEDL a Antonín M. SVOBODA. Zahrady a parky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Praha: Libri, 1999. ISBN 80-85983-55-9.
HIEKE, Karel. České zámecké parky a jejich dřeviny. Praha: Státní zemědělské nakladatelství, 1984. ISBN 07-036-84.