Práce Krize identity v adolescenci se soustředí na problematiku adolescence, identity, krize a identitární krize, generace Z, a přibližuje již provedené výzkumy. V praktické části práce analyzuje informace, postoje a názory studentů Západočeské univerzity získané prostřednictvím dotazníku, zabývá se užitými metodami, analýzou dat a diskusí výsledků. Dotazník je zaměřen na možné aspekty adolescentní krize identity vzorku v oblasti vnímání sebe sama, mezilidských vztahů, emocí a ve vztahu k sociokulturním faktorům. Obsahuje také explorativní analýzu a reliabilitu dotazníku.
Anotace v angličtině
Identity Crisis in Adolescence thesis focuses on the issue of adolescence, identity, identity crisis, and Generation Z, and reviews the research already conducted. The practical part of the thesis analyses the attitudes, opinions and information from students of the University of West Bohemia obtained through a questionnaire, discusses the methods used, the analysis of the data and the discussion of the results. The questionnaire focuses on aspects of the sample's adolescent identity crisis in the areas of self-perception, interpersonal relationships, emotions and in relation to sociocultural factors. It also includes exploratory analysis and reliability of the questionnaire.
Klíčová slova
krize identity, identita, krize, adolescence, vývojová stádia, generace Z, krize středního věku
Práce Krize identity v adolescenci se soustředí na problematiku adolescence, identity, krize a identitární krize, generace Z, a přibližuje již provedené výzkumy. V praktické části práce analyzuje informace, postoje a názory studentů Západočeské univerzity získané prostřednictvím dotazníku, zabývá se užitými metodami, analýzou dat a diskusí výsledků. Dotazník je zaměřen na možné aspekty adolescentní krize identity vzorku v oblasti vnímání sebe sama, mezilidských vztahů, emocí a ve vztahu k sociokulturním faktorům. Obsahuje také explorativní analýzu a reliabilitu dotazníku.
Anotace v angličtině
Identity Crisis in Adolescence thesis focuses on the issue of adolescence, identity, identity crisis, and Generation Z, and reviews the research already conducted. The practical part of the thesis analyses the attitudes, opinions and information from students of the University of West Bohemia obtained through a questionnaire, discusses the methods used, the analysis of the data and the discussion of the results. The questionnaire focuses on aspects of the sample's adolescent identity crisis in the areas of self-perception, interpersonal relationships, emotions and in relation to sociocultural factors. It also includes exploratory analysis and reliability of the questionnaire.
Klíčová slova
krize identity, identita, krize, adolescence, vývojová stádia, generace Z, krize středního věku