Práce se zabývá účastí studentů vysoké školy v peer programu provázení mladých lidí s mentálním postižením v období přechodu do dospělého života. V rámci výzkumného šetření se autorka zaměřuje nejen na pohled studentů vysoké školy na jejich účast v peer programu, ale i na proměny jejich postojů vůči osobám s mentálním postižením. Sběr dat probíhal od prosince 2022 do března 2024 za použití metody polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the involvement of university students in a peer program for young people with intellectual disabilities during the transition to adulthood. Within the research investigation, the author focuses not only on the perspective of university students on their participation in the peer program but also on the changes in their attitudes towards people with intellectual disabilities. Data collection took place from December 2022 to March 2024 using a method of semi-structured interviews and questionnaires.
peer program, intellectual disabilities, transition, university students
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá účastí studentů vysoké školy v peer programu provázení mladých lidí s mentálním postižením v období přechodu do dospělého života. V rámci výzkumného šetření se autorka zaměřuje nejen na pohled studentů vysoké školy na jejich účast v peer programu, ale i na proměny jejich postojů vůči osobám s mentálním postižením. Sběr dat probíhal od prosince 2022 do března 2024 za použití metody polostrukturovaných rozhovorů a dotazníků.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the involvement of university students in a peer program for young people with intellectual disabilities during the transition to adulthood. Within the research investigation, the author focuses not only on the perspective of university students on their participation in the peer program but also on the changes in their attitudes towards people with intellectual disabilities. Data collection took place from December 2022 to March 2024 using a method of semi-structured interviews and questionnaires.
peer program, intellectual disabilities, transition, university students
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Studium odborných zdrojů
Realizace výzkumného šetření, sběr dat a jejich analýza
Interpretace výzkumných zjištění
Shrnutí výsledků a formulace doporučení pro praxi
Odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Studium odborných zdrojů
Realizace výzkumného šetření, sběr dat a jejich analýza
Interpretace výzkumných zjištění
Shrnutí výsledků a formulace doporučení pro praxi
Odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
BEADLE-BROWN, J., J. ŠIŠKA, and Š. KÁŇOVÁ. Mapping frameworks and approaches to measuring the quality of transition support services for young people with intellectual and developmental disabilities. Online. Frontiers in Rehabilitation Sciences. 21. 2. 2023. Dostupné z: https://doi.org/10.3389/fresc.2023.1043564.
HENRIKSEN, Jan-Olav a Arne Johan VETLESEN. Blízké a vzdálené: etické teorie a principy práce s lidmi. Boskovice: Albert, 2000. ISBN 80-85834-85-5.
MARDER, N. R., C. VELARDE, S. HUYCKE, a S. J. SCHLEIEN. The Peer Companion Program: An Experiential Learning Opportunity. SCHOLE: A Journal of Leisure Studies and Recreation Education. 12. 4. 2018. Dostupné z: https://doi.org/10.18666/SCHOLE-2017-V32-I01-06.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-514-8.
Seznam doporučené literatury
BEADLE-BROWN, J., J. ŠIŠKA, and Š. KÁŇOVÁ. Mapping frameworks and approaches to measuring the quality of transition support services for young people with intellectual and developmental disabilities. Online. Frontiers in Rehabilitation Sciences. 21. 2. 2023. Dostupné z: https://doi.org/10.3389/fresc.2023.1043564.
HENRIKSEN, Jan-Olav a Arne Johan VETLESEN. Blízké a vzdálené: etické teorie a principy práce s lidmi. Boskovice: Albert, 2000. ISBN 80-85834-85-5.
MARDER, N. R., C. VELARDE, S. HUYCKE, a S. J. SCHLEIEN. The Peer Companion Program: An Experiential Learning Opportunity. SCHOLE: A Journal of Leisure Studies and Recreation Education. 12. 4. 2018. Dostupné z: https://doi.org/10.18666/SCHOLE-2017-V32-I01-06.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-514-8.