Tato závěrečná práce se zabývá problematikou přípravy začínajícího učitele na výuku předmětu ekonomiky. Práce je členěna na dvě části. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s profesí učitele a charakterizuje tuto profesi též z hlediska legislativního uchopení. Popisuje také požadavky na plánování a přípravu výuky. Krátce jsou popsány i u výukové metody, motivace a hodnocení studentů.
Praktická část kvalifikační práce obsahuje samotnou přípravu na výuku předmětu ekonomiky včetně stanovení očekávaných výstupů, klíčových kompetencí žáků a časového plánu. Dále je v této části práce uvedena i konkrétní motivace studentů, hodnocení, a nakonec závěrečná reflexe.
Hlavním cílem kvalifikační práce bylo naplánovat přípravu na výuku založenou na didaktické analýze učiva. Součástí této přípravy bylo stanovení očekávaných výstupů, klíčových kompetencí žáků, výukových metod a vypracování časového plánu výuky.
Anotace v angličtině
This thesis studies the problems of the preparation of beginning teacher for teaching the subject of economics. Thesis is divided into two parts. The theoretical part familiarizes readers with teacher´s profession and describes the legislative aspect of this profession. Describes also request for planning and preparation for teaching. This part includes short describtion about teaching methods, motivation and evaluation.
The practical part of this qualification thesis contains preparation of beginning teacher for teaching the subject of economics including the expected output, key competences and schedule of work. This part includes specific motivation, evaluation and final reflection.
The main task of my qualification thesis was to plan preparation for teaching lessons based on didactive analyse of learning. Part of preparation was set of expected outputs, key competences of students, teaching method and elaborate time schedule.
Beginning teacher, teacher´s profession, professional competences, tandem teaching, RVP, ŠVP, teaching methods, frontal teaching, motivation, evaluation, key competences, preparation for teaching
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
CZ
Anotace
Tato závěrečná práce se zabývá problematikou přípravy začínajícího učitele na výuku předmětu ekonomiky. Práce je členěna na dvě části. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s profesí učitele a charakterizuje tuto profesi též z hlediska legislativního uchopení. Popisuje také požadavky na plánování a přípravu výuky. Krátce jsou popsány i u výukové metody, motivace a hodnocení studentů.
Praktická část kvalifikační práce obsahuje samotnou přípravu na výuku předmětu ekonomiky včetně stanovení očekávaných výstupů, klíčových kompetencí žáků a časového plánu. Dále je v této části práce uvedena i konkrétní motivace studentů, hodnocení, a nakonec závěrečná reflexe.
Hlavním cílem kvalifikační práce bylo naplánovat přípravu na výuku založenou na didaktické analýze učiva. Součástí této přípravy bylo stanovení očekávaných výstupů, klíčových kompetencí žáků, výukových metod a vypracování časového plánu výuky.
Anotace v angličtině
This thesis studies the problems of the preparation of beginning teacher for teaching the subject of economics. Thesis is divided into two parts. The theoretical part familiarizes readers with teacher´s profession and describes the legislative aspect of this profession. Describes also request for planning and preparation for teaching. This part includes short describtion about teaching methods, motivation and evaluation.
The practical part of this qualification thesis contains preparation of beginning teacher for teaching the subject of economics including the expected output, key competences and schedule of work. This part includes specific motivation, evaluation and final reflection.
The main task of my qualification thesis was to plan preparation for teaching lessons based on didactive analyse of learning. Part of preparation was set of expected outputs, key competences of students, teaching method and elaborate time schedule.
Beginning teacher, teacher´s profession, professional competences, tandem teaching, RVP, ŠVP, teaching methods, frontal teaching, motivation, evaluation, key competences, preparation for teaching
Zásady pro vypracování
TEORETICKÁ ČÁST 1. Profese učitele a požadavky na kvalifikaci učitele 2. Začínající učitel a možnosti podpory 3. RVP středního odborného vzdělávání - obor praktická sestra 4. Požadavky na plánování a přípravu na výuku 5. Motivace ve výuce PRAKTICKÁ ČÁST 1. Cíle a úkoly praktické části 2. ŠVP pro obor praktická sestra a tematický plán předmětu ekonomiky 3. Příprava na výuky tématického celku daně 4. Realizace výuky 5. Reflexe a zhodnocení 6. Výstupy pro praxi
Zásady pro vypracování
TEORETICKÁ ČÁST 1. Profese učitele a požadavky na kvalifikaci učitele 2. Začínající učitel a možnosti podpory 3. RVP středního odborného vzdělávání - obor praktická sestra 4. Požadavky na plánování a přípravu na výuku 5. Motivace ve výuce PRAKTICKÁ ČÁST 1. Cíle a úkoly praktické části 2. ŠVP pro obor praktická sestra a tematický plán předmětu ekonomiky 3. Příprava na výuky tématického celku daně 4. Realizace výuky 5. Reflexe a zhodnocení 6. Výstupy pro praxi
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Marie. Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-24750-39-2.
DYTRYTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel příprava na profesi. PRAHA: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Eurion, 2011. ISBN 978-80-87474-34-1.
MÜNCH, Otto a Petr KLÍNSKÝ. Ekonomika pro ekonomicky zaměřené obory SŠ. Praha: Eduko, 2023. ISBN 978-80-88473-08-4.
VANČUROVÁ, Alena a Hana ZÍDKOVÁ. Daňový systém ČR 2022. 1. Vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-76763-62-3.
VAŠUTOVÁ, Jarmila. Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: UK, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-72903-25-2.
https://www.edu.cz/rvpsov/ciste/53-41-M03.pdf
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Marie. Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-24750-39-2.
DYTRYTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel příprava na profesi. PRAHA: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Eurion, 2011. ISBN 978-80-87474-34-1.
MÜNCH, Otto a Petr KLÍNSKÝ. Ekonomika pro ekonomicky zaměřené obory SŠ. Praha: Eduko, 2023. ISBN 978-80-88473-08-4.
VANČUROVÁ, Alena a Hana ZÍDKOVÁ. Daňový systém ČR 2022. 1. Vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2022. ISBN 978-80-76763-62-3.
VAŠUTOVÁ, Jarmila. Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: UK, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-72903-25-2.