Závěrečná práce je zaměřena na koordinaci, motoriku a zdokonalení překážkového
závodu pro děti školní družiny mladšího školního věku 1.-4. třídy základní školy. Práce může
sloužit jako inspirace pro vychovatele školních družin a učitele tělesné výchovy na 1. stupni
základní školy. V dnešní době je velmi důležité, aby děti měly přirozený pohyb a rozvíjely své
pohybové dovednosti. Hlavním cílem této páce bylo sestavit popis překážkového závodu tak,
aby zde byl dostatek informací o teoretické stránce tématu, ale zároveň práce obsahovala i
názornou praktickou část. Teoretická část se zaobírá popisem stanovišť překážkového závodu
a schopnostmi dětí mladšího školního věku. Praktická část je zaměřena na metodu stanovišť
překážkového závodu, popis stanovišť a vyhodnocení závodu. Cílem této práce je další možné
využití poznatků v praxi.
Anotace v angličtině
This paper is focused on coordination, motor skills and improvement of the skills used
in an obstacle course for young school-aged children attending after school care. It can be
used as an inspiration for after school care educators and PE teachers of elementary schools.
Nowadays, it is really important to motivate children to have a natural movement and their
movement skills should be developed. The main goal of this work is to compile a describtion
of an obstacle course in a way that there was enough information in the theoretical part same
as in the practical part. The theoretical part is focused on the history and the description of
the obstacle course and also on the abilities of elementary school children. The practical part
deals with the methods of the obstacle course stands, the describtion of them and the final
evaluation of the race. The aim is another possible use in practice.
Klíčová slova
děti mladšího školního věku, překážkový závod, pohyb, pohybové dovednosti,
metodika, teorie her, stanoviště, výkonnostní list
Klíčová slova v angličtině
children of young school age, obstacle race, movement, movement skills,
methodology, theory of games, stand, performance sheet
Rozsah průvodní práce
29 s. (33 139 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce je zaměřena na koordinaci, motoriku a zdokonalení překážkového
závodu pro děti školní družiny mladšího školního věku 1.-4. třídy základní školy. Práce může
sloužit jako inspirace pro vychovatele školních družin a učitele tělesné výchovy na 1. stupni
základní školy. V dnešní době je velmi důležité, aby děti měly přirozený pohyb a rozvíjely své
pohybové dovednosti. Hlavním cílem této páce bylo sestavit popis překážkového závodu tak,
aby zde byl dostatek informací o teoretické stránce tématu, ale zároveň práce obsahovala i
názornou praktickou část. Teoretická část se zaobírá popisem stanovišť překážkového závodu
a schopnostmi dětí mladšího školního věku. Praktická část je zaměřena na metodu stanovišť
překážkového závodu, popis stanovišť a vyhodnocení závodu. Cílem této práce je další možné
využití poznatků v praxi.
Anotace v angličtině
This paper is focused on coordination, motor skills and improvement of the skills used
in an obstacle course for young school-aged children attending after school care. It can be
used as an inspiration for after school care educators and PE teachers of elementary schools.
Nowadays, it is really important to motivate children to have a natural movement and their
movement skills should be developed. The main goal of this work is to compile a describtion
of an obstacle course in a way that there was enough information in the theoretical part same
as in the practical part. The theoretical part is focused on the history and the description of
the obstacle course and also on the abilities of elementary school children. The practical part
deals with the methods of the obstacle course stands, the describtion of them and the final
evaluation of the race. The aim is another possible use in practice.
Klíčová slova
děti mladšího školního věku, překážkový závod, pohyb, pohybové dovednosti,
metodika, teorie her, stanoviště, výkonnostní list
Klíčová slova v angličtině
children of young school age, obstacle race, movement, movement skills,
methodology, theory of games, stand, performance sheet
Zásady pro vypracování
Při vypracování kvalifikační práce se řídit vyhláškou děkana 7VD/2021.
Řešení kvalifikační práce zahájit vypracováním projektu.
Členit práci v souladu s projektem.
Formulovat problém v souladu se zadáním práce.
V průběhu vypracování práce pravidelně konzultovat s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Při vypracování kvalifikační práce se řídit vyhláškou děkana 7VD/2021.
Řešení kvalifikační práce zahájit vypracováním projektu.
Členit práci v souladu s projektem.
Formulovat problém v souladu se zadáním práce.
V průběhu vypracování práce pravidelně konzultovat s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
ČESALOVÁ, Pavla. Životní styl dětí a mládeže, možnosti ovlivnění. Plzeň: Západočeská univerzita, Fakulta zdravotnických studií, 2017.
DURRANT, Georgina. Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Přeložil Zuzana MUSILOVÁ. Praha: Portál, 2023. ISBN 978-80-262-2028-2.
KUTÁLKOVÁ, Marcela. Překážkové dráhy vytvořené pro zdravotně oslabené jedince mladšího školního věku. Plzeň: Západočeská univerzita, Fakulta pedagogická, 2017.
PETROVÁ, Hana. Nácvik překážkového běhu na 1. stupni ZŠ. Plzeň: Západočeská univerzita, Fakulta pedagogická, 2010.
POLÁKOVÁ, Petra. Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly: pozorné a spokojené dítě. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0760-5.
ŠŤASTNÝ, Otakar. Překážkové běhy. Atletika do kapsy. Praha: STN, 1963.
Seznam doporučené literatury
ČESALOVÁ, Pavla. Životní styl dětí a mládeže, možnosti ovlivnění. Plzeň: Západočeská univerzita, Fakulta zdravotnických studií, 2017.
DURRANT, Georgina. Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Přeložil Zuzana MUSILOVÁ. Praha: Portál, 2023. ISBN 978-80-262-2028-2.
KUTÁLKOVÁ, Marcela. Překážkové dráhy vytvořené pro zdravotně oslabené jedince mladšího školního věku. Plzeň: Západočeská univerzita, Fakulta pedagogická, 2017.
PETROVÁ, Hana. Nácvik překážkového běhu na 1. stupni ZŠ. Plzeň: Západočeská univerzita, Fakulta pedagogická, 2010.
POLÁKOVÁ, Petra. Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly: pozorné a spokojené dítě. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0760-5.
ŠŤASTNÝ, Otakar. Překážkové běhy. Atletika do kapsy. Praha: STN, 1963.