Teoretická část se zabývá institucí školní družiny, která je obohacena o poznatky z vlastní praxe. Navazuje vývojová psychologie daného věku (mladší školní věk). Zakončena je přírodovědnou a vlastivědnou zájmovou činností ve ŠD.
Praktická část obsahuje přípravu na přírodovědné odpoledne. Cílem práce je připravit přírodovědné aktivity pro žáky 3. - 5. ročníku, které využijeme v naší školní družině, případně na letním příměstském táboře.
Anotace v angličtině
The theoretical part deals with the institution of the school group, which is enriched with knowledge from own practice. It follows the developmental psychology of the given age (younger school age). It is finished with a natural science and national history interest activity in ŠD.
The practical part includes preparation for the science afternoon. The aim of the work is to prepare science activities for pupils of the 3rd - 5th grades, which we will use in our school group, or at a suburban summer camp.
Klíčová slova
školní družina, mladší školní věk, přírodovědná činnost,
Klíčová slova v angličtině
school group, younger school age, science activity,
Rozsah průvodní práce
22
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část se zabývá institucí školní družiny, která je obohacena o poznatky z vlastní praxe. Navazuje vývojová psychologie daného věku (mladší školní věk). Zakončena je přírodovědnou a vlastivědnou zájmovou činností ve ŠD.
Praktická část obsahuje přípravu na přírodovědné odpoledne. Cílem práce je připravit přírodovědné aktivity pro žáky 3. - 5. ročníku, které využijeme v naší školní družině, případně na letním příměstském táboře.
Anotace v angličtině
The theoretical part deals with the institution of the school group, which is enriched with knowledge from own practice. It follows the developmental psychology of the given age (younger school age). It is finished with a natural science and national history interest activity in ŠD.
The practical part includes preparation for the science afternoon. The aim of the work is to prepare science activities for pupils of the 3rd - 5th grades, which we will use in our school group, or at a suburban summer camp.
Klíčová slova
školní družina, mladší školní věk, přírodovědná činnost,
Klíčová slova v angličtině
school group, younger school age, science activity,
Zásady pro vypracování
Při vypracování kvalifikační práce se řídit vyhláškou děkana 7VD/2021
Řešení kvalifikační práce zahájit vypracováním projektu.
Členit práci v souladu s projektem
Formulovat problém v souladu se zadáním práce
Pokud budou při zpracování kvalifikační práce použity technologie podporované umělou inteligencí (AI), např. velké jazykové modely (LLM), chatboty, tvůrce obrazů apod., pak budou tyto technologie vyjmenovány a bude uvedeno v jaké části práce a jak byly použity.
V průběhu vypracování práce pravidelně konzultovat s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Při vypracování kvalifikační práce se řídit vyhláškou děkana 7VD/2021
Řešení kvalifikační práce zahájit vypracováním projektu.
Členit práci v souladu s projektem
Formulovat problém v souladu se zadáním práce
Pokud budou při zpracování kvalifikační práce použity technologie podporované umělou inteligencí (AI), např. velké jazykové modely (LLM), chatboty, tvůrce obrazů apod., pak budou tyto technologie vyjmenovány a bude uvedeno v jaké části práce a jak byly použity.
V průběhu vypracování práce pravidelně konzultovat s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-45-7.
PODROUŽEK, L., J. JŮZA a Z. CHOCHOLOUŠKOVÁ. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86473-72-4.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: přepracované vydání. 3. vydání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0772-6.
ŠKOVIERA, Albín. Vychovatelství a výchova. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2022. ISBN 978-80-7560-416-3.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
Seznam doporučené literatury
PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-45-7.
PODROUŽEK, L., J. JŮZA a Z. CHOCHOLOUŠKOVÁ. Přírodověda s didaktikou pro primární školu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. ISBN 80-86473-72-4.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: přepracované vydání. 3. vydání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0772-6.
ŠKOVIERA, Albín. Vychovatelství a výchova. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2022. ISBN 978-80-7560-416-3.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.