1. Úvod
2. Dětský domov - charakteristika dětí umístěných do dětského domova, specifické problémy klientů dětského domova
3. Volnočasové aktivity
4. Cíle a metodologie
5. Výsledky výzkumného šetření
6. Závěr
Použité zdroje
Seznam tabulek
Seznam příloh
Osnova rozhovoru
Anotace v angličtině
1. Content
2. Children´s Home - characteristics of children placed in a children´s home, specific problems of children´s home clients
3. Free time activities
4. Objectives and methodology
5. Results of the research investigation
6. Conclusion
Used sources
List of tables
List of attachments
Outline of the interview
Klíčová slova
Dětský domov, volný čas, volnočasové aktivity, ústavní výchova, poruchy chování, psychická deprivace, fyzické zdraví, psychické zdraví, volnočasový pedagog, empatie, respekt.
Klíčová slova v angličtině
Children´s Home, leisure, free time activities, institutional care, behavioral disorders, psychological deprivation, physical health, mental health, free-time teacher, empathy, respect.
Rozsah průvodní práce
22 s.
Jazyk
CZ
Anotace
1. Úvod
2. Dětský domov - charakteristika dětí umístěných do dětského domova, specifické problémy klientů dětského domova
3. Volnočasové aktivity
4. Cíle a metodologie
5. Výsledky výzkumného šetření
6. Závěr
Použité zdroje
Seznam tabulek
Seznam příloh
Osnova rozhovoru
Anotace v angličtině
1. Content
2. Children´s Home - characteristics of children placed in a children´s home, specific problems of children´s home clients
3. Free time activities
4. Objectives and methodology
5. Results of the research investigation
6. Conclusion
Used sources
List of tables
List of attachments
Outline of the interview
Klíčová slova
Dětský domov, volný čas, volnočasové aktivity, ústavní výchova, poruchy chování, psychická deprivace, fyzické zdraví, psychické zdraví, volnočasový pedagog, empatie, respekt.
Klíčová slova v angličtině
Children´s Home, leisure, free time activities, institutional care, behavioral disorders, psychological deprivation, physical health, mental health, free-time teacher, empathy, respect.
Zásady pro vypracování
Prohlášení, obsah, úvod.
Dětský domov.
Charakteristika dětí umístěných do dětského domova.
Specifické problémy klientů dětského domova.
Volnočasové aktivity.
Cíle a metodologie.
Výsledky výzkumného šetření.
Závěr.
Použité zdroje, seznam tabulek, seznam příloh.
Příloha č.1 - Osnova rozhovoru.
Zásady pro vypracování
Prohlášení, obsah, úvod.
Dětský domov.
Charakteristika dětí umístěných do dětského domova.
Specifické problémy klientů dětského domova.
Volnočasové aktivity.
Cíle a metodologie.
Výsledky výzkumného šetření.
Závěr.
Použité zdroje, seznam tabulek, seznam příloh.
Příloha č.1 - Osnova rozhovoru.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Žák s problémovým chováním - Cesta institucionální pomoci. Praha: Triton, 2016. ISBN 978-80-738-7703-3.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B. a PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2023. ISBN 978-80-262-1968-2.
JANSKÝ, P. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
JEDLIČKA, R.Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5447-5.
KRTIČKA, K. Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT ČR, 2004. ISBN 80-86784-06-1.
MATĚJČEK, Z. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-304-8.
MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-2461-983-5.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
SPOUSTA, V. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
ŠTENCLOVÁ, V. a ČECH, T. Příprava dětí na odchod z DD jako prevence neúspěšného začlenění do společnosti.In: OCIALIA 2018 - Ohrožení jedince v současné společnosti, 2018.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Žák s problémovým chováním - Cesta institucionální pomoci. Praha: Triton, 2016. ISBN 978-80-738-7703-3.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B. a PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2023. ISBN 978-80-262-1968-2.
JANSKÝ, P. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
JEDLIČKA, R.Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5447-5.
KRTIČKA, K. Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT ČR, 2004. ISBN 80-86784-06-1.
MATĚJČEK, Z. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-304-8.
MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-2461-983-5.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
SPOUSTA, V. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Pedagogická fakulta, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
ŠTENCLOVÁ, V. a ČECH, T. Příprava dětí na odchod z DD jako prevence neúspěšného začlenění do společnosti.In: OCIALIA 2018 - Ohrožení jedince v současné společnosti, 2018.