|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / KNLB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
KNLB
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Kapitoly z německé literatury B
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům žánry s dominancí didakticky poznávací funkce beletrie. Položíme si otázku, zda nutně vede k oslabení funkce estetické, vyhledáme období v dějinách literárního vývoje, která "přejí" didaktickým žánrům a proč. Charakterizujeme současnou etapu vývoje kultury z tohoto pohledu.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce a její prezentace, kooperace při skupinové analýze vybraných textů primární i sekundární literatury.
|
Obsah
|
1. Bajka jako dominantní žánr literatury osvícenství - její zakotvení v lidové slovesnosti I. 2. Bajka jako dominantní žánr literatury osvícenství - její zakotvení v lidové slovesnosti II. 3. Bajka jako dominantní žánr literatury osvícenství - její zakotvení v lidové slovesnosti III. 4. Bajka jako dominantní žánr literatury osvícenství - její zakotvení v lidové slovesnosti IV. 5. Goethovy a Schillerovy balady, antické látky a jejich proměny - vztah k lidovým baladám I. 6. Goethovy a Schillerovy balady, antické látky a jejich proměny - vztah k lidovým baladám II. 7. Goethovy a Schillerovy balady, antické látky a jejich proměny - vztah k lidovým baladám III. 8. Goethovy a Schillerovy balady, antické látky a jejich proměny - vztah k lidovým baladám IV. 9. Žánrová specifika v literárně-historickém vývoji I. 10. Žánrová specifika v literárně-historickém vývoji II. 11. Žánrová specifika v literárně-historickém vývoji III. 12. Žánrová specifika v literárně-historickém vývoji IV.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Bok, Václav. Čítanka k dějinám německé literatury : 1700-1848 : Určeno pro posl. pedagog. fak.. Čes. Budějovice : Pedagogická fakulta, 1988.
-
Doporučená:
Das grosse Fabelbuch,. neu bearb. v. K. Recheis,, 1965.
-
Doporučená:
Plenzdorf, Ulrich. Die Legende von Paul & Paula ; Die neuen Leiden des jungen W. : Ein Kino- und ein Bühnestück. Berlin : Henschelverlag Kunst und Gesellschaft, 1974.
-
Doporučená:
Goethe, Johann Wolfgang. Die Leiden des jungen Werther. Leipzig : Insel Verlag, 1923.
-
Doporučená:
Goethe, Johann Wolfgang von. Sämtliche Werke. 3. Band. Leipzig [etc.] : Verlagsanstalt für Literatur und Kunst, 1880.
-
Doporučená:
Schiller, Friedrich. Schillers Werke in fünf Bänden. Erster Band, Gedichte.. 14. Aufl. Berlin : Aufbau, 1976.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student má znalost NJ na úrovni B2 a vyšší. |
Získané způsobilosti |
Student dovede odlišit specifické rysy žánrů didaktické literatury - převahu poznávací a naučné funkce nad funkcí estetickou. překonání moralistního pojetí beletrie v harmonii obou složek nastolené literaturou období klasiky. |
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Kooperativní výuka
- Samostudium studentů
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Průběžná evaluace
|
|
|
|