|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / AVJR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
AVJR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Všestranný jazykový rozbor
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vést studenty:
- k záměrnému a soustavnému pozorování a analyzování jazykových jevů na úrovni větných celků (i
vyšších syntaktických útvarů) z hlediska jednotlivých rovin lingvistické analýzy;
- ke schopnosti usouvztažňovat jednotlivé dílčí výsledky analýzy při důrazném uplatnění hlediska
komplexnosti, jež odstraňuje izolaci poznatků získaných v různých předmětech orientovaných na
jednotlivé jazykové plány, a tím umožnit studentům plně si uvědomovat vztahy struktur povrchových a
hloubkových, jevů sémantických a formálně jazykových.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet
Zápočet udělen studentům na základě uspokojivé odpovědi na tři otázky, kladené v průběhu kolokvia, v němž bude analyzován původní anglický text.
Jeden opravný termín: rozbor původního anglického textu písemnou formou, (v průběhu následujícího zkouškového období).
|
Obsah
|
1. Jednotlivé roviny jazykového rozboru
2. Popis větné stavby anglické věty
3. Jmenná fráze: popis morfologických a syntaktických rysů
4. Určitá slovesná fráze: popis morfologických a
syntaktických rysů
5. Neurčitá slovesná fráze: popis morfologických a syntaktických rysů infinitivu, gerundia a
participií
6. Anglické protějšky českých jednočlenných (slovesných) vět
7. Nevětné celky
8. Koheze v AJ
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dušková L. a kol. Morfologie současné angličtiny: sbírka morfologických cvičení, příkladů a textů k morfologickému rozboru. Praha : Karolinum, 2007.
-
Základní:
Dušková, L. Syntax současné angličtiny : sbírka textů a příkladů k syntaktickému rozboru. Praha : Karolinum, 2000.
-
Doporučená:
Greenbaum, S., Quirk, R., Leech, G., Svartvik, J. A Comprehensive Grammar of the English Language.. London, Longman, 1985.
-
Doporučená:
Greenbaum, Sidney; Quirk, Randolph. A Student's Grammar of the English Language. Harlow : Longman, 1995.
-
Doporučená:
Dušková L. a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha : Academia, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
-znát morfologii anglických slovních druhů
|
-znát skladbu anglické věty jednoduché a souvětí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- provést morfologický a syntaktický rozbor anglické věty jednoduché a souvětí |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- chápat jazyk z hlediska funkčně strukturalistického jako jednotný systém vzájemně spolu úzce souvisejících rovin jazykových jevů, sloužící ke komunikaci |
- znát principy a funkce slovního pořádku v anglické větě vyplývající z typologické charakteristiky jazyka |
- znát nominální tendence angličtiny a jejich projevy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- provést podrobnou morfologicko-syntaktickou analýzu anglického souvětí |
-využít znalostí gramatického systému angličtiny ve vlastním projevu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|