|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFU / DPPN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFU
/
DPPN2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogické působení 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMO/DPPN2
|
Vyloučené předměty
|
KMO/DPPN2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Připravit studenta doktorského studijního programu pro jeho možnou budoucí roli akademického pracovníka na univerzitě. Seznámit jej se základy andragogiky a se specifiky vzdělávání na univerzitě. Organizovat jeho přípravu na praxi, tj. vedení seminářů a pod dohledem školitele i vyzkoušení si přednášky. Podporovat jej a vést k přípravě studijní agendy a studijních materiálů pro bakalářské a magisterské studium.Seznámit jej se systémy administrace a řízením kvality vzdělávacího procesu na univerzitě. Poskytnout zpětnou vazbu z pedagogického působení studenta.
|
Požadavky na studenta
|
Příprava na vedení seminářů na bakalářském či magisterském stupni studia. Výuka v semestru (4 hod./týden) + odpovídající činnost na evaluaci. Alternativně aktivní příprava a účast na letní škole či odborných workshopech pro studenty bakalářského a magisterského stupně studia. U studentů kombinované formy i kombinace s odbornou přednáškou a dalším pedagogickým vytížením v odpovídajícím rozsahu. Případná spoluúčast na přípravě skript, e-learningu či jiných studijních matriálech.
|
Obsah
|
Předmět je určen pro doktorské studium.
Obvykle se jedná o vedení seminářů na bakalářském či magisterském stupni studia včetně přípravy výuku a její evaluace dle upřesnění zadání školitelem či vedoucím katedry. Alternativně je možné činnost plnit spoluúčastí na letní škole, jiných workshopech pro studenty apod. Částečně je také možné započítat přípravu studijních materiálů pro studenty nižších úrovní studia. Student se také účastní administrativních a evaluačních prací spojených s přidělenou pedagogickou činností.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Rogers, Alan. Teaching adults. 3rd ed. Buckingham : Open University Press, 2002. ISBN 0-335-21099-6.
-
Doporučená:
Podlahová, Libuše. Didaktika pro vysokoškolské učitele : [vybrané kapitoly]. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4217-5.
-
Doporučená:
Horton, William. E-Learning by Design. San Francisco : Pfeiffer, 2006. ISBN 0-7879-8425-6.
-
Doporučená:
Rohlíková, Lucie; Vejvodová, Jana. Vyučovací metody na vysoké škole. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-967-8.
-
Doporučená:
Eger, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT. Plzeň: Nava, 2012. ISBN 978-80-7211-428-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
4
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
74
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
52
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování magisterského studijního programu |
absolvování magisterského studia |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
naplánovat vzdělávací proces
připravit obsah vzdělávání z hlediska didaktiky
vybrat adekvátní metody a formy výuky
použít základní metody evaluace |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student prokáže znalost základů vzdělávání dospělých svojí přípravou, realizací a vyhodnocením určené pedagogické činnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje vzdělávací proces
řídí vzdělávací proces
inovuje vzdělávací proces
hodnotí vzdělávací proces |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Samostudium, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|