|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CPC2
:
Popis předmětu
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty - nerodilé mluvčí - komunikovat nejen v každodenních situacích v češtině a vybavit studenty jazykovými kompetencemi na výstupní úrovni B1.1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Kurz je pokračováním UJP/CPC1.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
1. Povinná docházka po celý semestr.
2. Absolvování průběžného testu.
3. Splnění závěrečného testu (min. 75 %).
4. Referát / prezentace (5-10 min.).
Zkouška:
Ústní zkoušku tvoří dvě části - monolog na zadané téma a dialog s vyučujícím na základě zadané komunikační situace. Celková známka je souhrnným hodnocením obou částí. Témata vycházejí z obsahu výuky.
|
Obsah
|
1. týden
Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu.
Konverzační aktivity, opakování.
2. týden
Konverzační téma: Vztahy mezi lidmi
3. týden
Časové výrazy.
4. týden
Slovesné vazby s lokálem.
5. týden
Zákazy a příkazy - tvoření imperativu.
Aby-věty.
6. týden
Vokativ.
7. týden
Konverzační téma: Jídlo a vaření.
Průběžný test.
8. týden
Vyjadřování množství.
Genitiv posesivní a partitivní.
9. týden
Konverzační téma: Zvířata.
Nominativ plurálu.
10. týden
Konverzační téma: Práce a zaměstnání.
Životopis a pracovní pohovor.
11. týden
Komparace adverbií.
12. týden
Opakování na závěrečný test a zkoušku, shrnutí kurzu.
Závěrečný test.
13. týden
Oprava závěrečného testu. Příprava na zkoušku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Holá, Lída. Česky krok za krokem 1. Praha, 2016. ISBN 978-80-7470-129-0.
-
Doporučená:
Adamovic, Ana; Hrdlička, Milan. Basic Czech III. 1. vyd.. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1796-1.
-
Doporučená:
Kestřánková, Marie; Šnaidaufová, Gabriela; Kopicová, Kateřina. Čeština pro cizince : úroveň B1 : [vhodná pro všechny národnosti]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3345-3.
-
Doporučená:
Adamovic, Ana. Nebojte se češtiny: konverzace pro středně pokročilé. ISBN 978-80-246-2270-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student umí: - zapojit se aktivně do rozhovoru o běžných tématech každodenního života, - vyhledat hlavní, podstatné myšlenky autentických textů, - přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury potřebné při každodenní komunikaci, - porozumět základním informacím textů studovaného oboru (slyšeným i čteným) a dokázat jednoduše vyjádřit svůj názor, - vhodně používat širší slovní zásobu z oblasti každodenního života a dokázat užívat základní terminologii studovaného oboru, - napsat texty s jednodušší kompozicí na všeobecná témata |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- dokáže používat gramatické a lexikální prostředky na úrovni B1.1 s důrazem na obsah kurzu
- dokáže zvolit vhodné jazykové prostředky s ohledem na komunikativní situaci
- dokáže přednést krátký referát vztahující se k obsahu kurzu
- napsat esej na vybrané téma |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí: - přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury potřebné nejen při každodenní komunikaci, - navázat vhodným způsobem společenský kontakt, - používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující mu bez problémů komunikovat v běžných situacích, které vyžadují přímou výměnu informací, - vyjádřit své názory a postoje, přesvědčení i nejistotu, - napsat krátké textové útvary užívané v každodenním životě (zpráva, e-mail, odpověď na inzerát, žádost apod.), - napsat krátké textové útvary odborného stylu, - vyhledat a vybrat podstatné informace v autentických textech, které se týkají obecných témat a nemají komplikovanou výstavbu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- připravit a přednést prezentaci na známé téma
- zapsat hlavní myšlenky mluveného výkladu
- analyzovat text z pohledu užívaných jazykových prostředků a přiřadit ho k textům odborným či administrativním
- formálně správně definovat předměty, osoby, jevy a činnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|