|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / DSK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
DSK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Skicování pro design
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
28 / -
|
5 / 6
|
11 / 14
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/DSK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky naučit studenta vyjádřit své designérské představy kresbou, orientovat se v technice kresby, ve výtvarných potřebách a jejich vhodném použití.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu: - Aktivní 100% účast. - Vypracování a předložení všech zadaných úkolů v rozsahu, kvalitě a termínech stanovených vyučujícím. - Vlastní výtvarné potřeby, především fixy a křídy.
|
Obsah
|
1. Seznámení s výtvarnými potřebami a postupy. 2.- 13. Procvičování kresby v zadáních, od jednoduchého po složitější.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Olofsson, Erik; Sjölén, Klara. Design sketching : [Including an extensive collection of inspiring sketches by 24 students at the Umea Institute of Design]. Sundsvall : Keeos, 2005. ISBN 978-91-976807-0-7.
-
Doporučená:
Lewin, Tony; Borroff, Ryan. How to: design cars like a pro : a Comprehensive guide to car design from the top professionals. Minneapolis : Motorbooks International, 2003. ISBN 978-0-7603-1641-2.
-
Doporučená:
Eissen, Koos; Steur, Roselien. Sketching : drawing techniques for product designers. Amsterdam : Book Industry Services (BIS), 2007. ISBN 978-906-369-171-4.
-
Doporučená:
Start your engines: surface vehicle sketches and renderings from the drawthrough collection. Culver City : Design Studio Press, 2006. ISBN 978-1-933492-13-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
59
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si postupy kresebného modelování specifických forem tvarů,
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí),
aplikovat znalosti o materiálech a jejich tváření, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vizualizovat prostorové rozvržení výrobku,
zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku,
zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu,
užívat prostorovou představivost, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základních designérských materiálů a technologie a práce s nimi,
o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku volnou rukou,
technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání,
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využívat nabyté znalosti a zkušenosti při tvorbě prostorových maket,
kombinovat tradiční i moderní postupy výroby modelů, vhodných pro realizaci konkrétních zadání,
vyjadřovat se srozumitelně skicou i atraktivní prezentační kresbou, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|