|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / IL6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
IL6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Didaktická ilustrace 6
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
17
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
11 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/IL6
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvinout kompetence studenta při ilustrátorském zpracování převzatých literární a naučných témat a jejich zprostředkování herním nebo jednoduchým edukativním principem. Reflektovat vlastní tvorbu v širších kulturních a sociálních souvislostech, vědomě rozvíjet osobitý styl a zvažovat osobní i obecně platné hodnoty, které jsou skrze tvorbu nabízeny k ověření širší veřejností.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - komplexní zpracování úkolů od stadia náčrtů až po prezentaci a obhajobu, student sleduje přesah své práce do sousedních oborů, "přeložitelnost" svých sdělení do cizích/jiných jazyků = technik, forem, - 80% aktivní účast na pracovních seminářích, - průběžné plnění a odevzdávání seminárních úkolů dle požadavků vyučujícího, - průběžná práce na semestrálním úkolu (KP), - tvořivý, zaujatý přístup a otevřenost, - schopnost spolupráce v kolektivu, - vypracování a předložení semestrálního úkolu (KP) v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím, - prezentace.
|
Obsah
|
1. seznámení s průběhem semestru, zadání semestrálního úkolu (KP),
2. společná korektura v terénu - plenéru - ZOO
3. individuální korektura kreseb a maleb v ulicích města,
4. kolektivní prezentace dosavadní práce a rozvaha o další aplikaci,
5. společná korektura kreseb v interiérech univerzity,
6. konzultace, rozpracovanost individuální
7. hravý seminář simulující práci na čas, materiálová kresba, frotáž, asambláž z nalezených předmětů,
8. konzultace - kontrola rozpracovanosti - kolektivní diskuze nad prací
9. kresebná reportáž na téma - jednodenní úkol
10. aplikace materiálu do podoby kalendáře
11. společná práce - performance na téma světlo a stín,
12. konzultace k semestrální práci, příprava zázemí KPZ,
13. závěr, hodnocení práce v semestru.
Tento ateliérový semestr navazuje na praktické předměty prvního semestru studia, které měly za cíl vybavit studenta základní průpravou v oborech kresba a malba, v práci s grafickými editory apod. a učí studenty aplikovat získané dovednosti do ilustrační tvorby.
Výstupy budou využity v projektu kalendáře - například pro město Plzeň, pro Plzeňskou filharmonii, pro Západočeskou univerzitu či jednu z jejích fakult atp.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Heller S. & Arisman, M. (eds). Inside the Business of Illustration. New York: Allworth, 2004.
-
Doporučená:
Meggs, Philip B. A history of graphic design. New York : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
Doporučená:
Rosand, D. Drawing Acts. Cambridge: Cambridge University Press, 2002.
-
Doporučená:
Gebrauchsgraphik: Monatsschrift zur Förderung künstlerischer Werbung. 1924.
-
Doporučená:
Heller, S. & Chwast, S. Illustration: A Visual History. New York: Abrams, 2008.
-
Doporučená:
Aymes-Stokes S, Collé-Bak N, Friant-Kessler B, Leroy M, eds. Illustration and Intermedial Avenues. Nancy: PUN - Éditions Universitaires de Lorraine, 2017.
-
Doporučená:
Illustrierte Magazine der Klassischen Moderne. Erfurt: Universität Erfurt, 2013.
-
Doporučená:
monografie ilustrátorů 19. a 20. století.
-
Doporučená:
Klimowski, A. On Illustration. London: Oberon, 2011.
-
Doporučená:
produkce nakladatelství AULOS.
-
Doporučená:
Heller, Steven; Landers, Rick. Raw Data : infographic designers' sketchbook. 2014. ISBN 978-0-500-51745-1.
-
Doporučená:
Kress and van Leeuwen. Reading Images 2nd edition. London: Routledge, 2006.
-
Doporučená:
Smith, K. A. Structure of the Visual Book. Keith A Smith Books: New York, 1994.
-
Doporučená:
Heller S. & Arisman, M. (eds). The Education of an Illustrator. New York: Allworth.
-
Doporučená:
Zeegen, L. The Fundamentals of Illustration. AVA Publishing SA, 2005.
-
Doporučená:
HODGES, Elaine R. S., ed. The Guild handbook of scientific illustration. 2003. ISBN 0-471-36011-2.
-
Doporučená:
BECK, Lauren a IONESCU, Christina., ed. Visualizing the text: from manuscript culture to the age of caricature.. Newark: University of Delaware Press, 2017. ISBN 978-1-61149-646-8.
-
Doporučená:
Heller, Steven,; Wiedemann, Julius. 100 illustrators. Praha : Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-808-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
208
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
50
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
35
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
443
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby,
o historických i současných stylových kánonech ilustrace,
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků,
o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu,
o možnostech plnohodnotného zapojení do produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci,
plnohodnotně se zapojuje do činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních ilustrátorských prostředků,
o jejich možných vzájemných kompozičních a funkčních vztazích,
o technických a technologických způsobech ilustrátorské tvorby,
o historických i současných stylových kánonech ilustrace,
o gradaci vyprávění a tvorbě jednoduchých herních a edukativních interaktivních prvků,
o navrhování variant díla s ohledem na správné propojení jeho zamýšlené funkce s estetickými kritérii,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu,
o možnostech plnohodnotného zapojení do produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu,
o vhodných formách prezentace a propagace ilustrátorského projektu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vybírá vhodnou ilustrátorskou techniku s ohledem na zadané téma,
sytetizuje textovou část do výtvarné zkratky,
navrhuje a vytváří jednoduché herní a edukativní prvky, které podněcují interakci čtenáře/diváka s dílem,
zvolí odpovídající technologii výroby makety a navrhne technologický postup výroby finálního díla,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci,
plnohodnotně se zapojuje do činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly,
zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu,
vybere nejvhodnější variantu finálního ilustrátorského projektu a vytvoří k ní komplexní návrhovou dokumentaci,
vybírá vhodné formy prezentace a propagace ilustrátorského projektu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|