|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / KT4S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
KT4S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Kniha a tvarování papíru 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
9
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/KT4S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prakticky naučit studenty technologii zhotovení obrazového leporela, japonských vazeb a výroby fotoalba. Naučit studenty technologii a konstrukci skládaček a v součinnosti s výukou předmětu grafický design a grafické a prostorové editory je pojednat graficky a v podobě 3D návrhu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku,
- průběžné plnění a konzultace všech zadaných dílčích seminárních ateliérových úkolů dle pokynu vyučujícího a jejich předložení ve stanoveném termínu a požadované kvalitě,
- aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence,
- průběžná tvorba a konzultace KP,
- předložení konečné verze semestrálního projektu (KP) vyučujícímu ve stanoveném termínu a požadované kvalitě včetně odpovídající prezentace a písemné obhajoby,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Zadání tématu semestrální práce, seznámení s náplní a rozsahem práce na semestr, zadání a příprava materiálu na zpracování prvního tématu.
2. Návrh a zhotovení skicáře s pouzdrem.
3. Fotoalbum.
4. - 6. Soubor skládaček pro děti (možnost kombinovat různé materiály).
7. - 9. Netradiční obal na libovolný produkt (3D), realizace v příslušném materiálu.
10. - 11. Leporelo (ve spolupráci s ateliérem Ilustrace).
12. - 13. Japonská vazba (ve spolupráci s ateliérem Ilustrace).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Tobolka, Zdeněk. Kniha : Její vznik, vývoj a rozbor. Praha : Orbis, 1949.
-
Doporučená:
Kocman, Jiří H. Médium papír. Vyd. 2. Brno : Vutium, 2004. ISBN 80-214-2626-8.
-
Doporučená:
Khel, Richard. Na papíru napsáno a vytištěno.
-
Doporučená:
Korda, Josef. Papírenská encyklopedie. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1991. ISBN 80-03-00647-3.
-
Doporučená:
Khel, Richard. Poselství papíru. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-684-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
110
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
237
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozeznat základní materiály v oboru knihařství a obalový design a jejich tváření a vlastnosti, při volbě materiálu vybírat ze škály sobě známch a možných dle jejich specifických vlastností
vybavit si postupy modelování specifických forem základních tvarů několika různými způsoby s důrazem na volbu nejvhodnějšího řešení, základní modelování ve 3D programech
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), vyvozovat z výsledků tohoto porovnání důsledky pro vlastní práci
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména z oboru ilustrace a digitálních technologií |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalost běžného vybavení knihařské dílny pro práci s papírem a jinými materiály pro práci s knihou a obalový design, aplikovat znalost základních 3D editorů a programů
aplikovat škálu způsobů postupy práce s papírem a jinými základními materiály oboru a jejich modelace,
projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
projevit základní estetické hodnocení ve vztahu k obalovému designu, porovnávat působení a poměr estetických kvalit s kvalitami funkčnosti a zohledňovat ostatní požadavky vhledem k cíli a produktu tvůrčího procesu
plánování projektu (technologického postupu, konceptuální analýze zadaného tématu, skicování produktu) samostatně i v týmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
historie oboru knihařství a obalový design a společensko-kulturních souvislostí k nim se vázajících a jejich dnešní moderní forma
odborné terminologie základních metod a nástrojů knižní vazby a práce s papírem a jinými obalovými materiály, výroby ručního papíru a možností vizualizace svých produktů ve 3D
tradičních i méně tradičních metod a postupů práce s papírem a jinými materiály a jejich výhod a specifik
základních estetických a funkčních kritérií pro různé produkty, určování jejich efektivního poměru při zachování originality a konceptu
běžného využití škály produktů knižní vazby a obalového designu, některých netradičních a originálních možností využití těchto produktů a jejich odpovídající formy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat běžných strojů, nástrojů a jiného vybavení knihařské a designérské dílny a 3D editorů pro vizualizaci své práce
prakticky aplikovat základní technologie práce s papírem (a jeho výrobou, ruční i strojní) a jinými běžnými materiály oboru (zušlechťování, řezání, spojování, tvarování, atd.)
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí pro výtvarné vyjadřování a sémantiku
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, mezi různými alteracemi vybírá nejvhodnější postupy
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství i laické veřejnosti
samostatně vypracovat jednoduchý projekt na zadané téma od návrhu a technického zaměření po realizaci v materiálu, při práci spolupracuje na jednom projektu s jinými obory a svou myšlenku pojedná ve 3D
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, je schopen vlastní základní reflexe vlastního díla na základě vstřebaných kritérií |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|