|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGI / VK4S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGI
/
VK4S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Vizuální komunikace 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/VK4S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta řešit komplexní a bohatě strukturovaný projekt jednotného vizuálního stylu velké instituce či firmy (městské části, univerzity, školy, nemocnice, velkého průmyslového podniku atd.) při aktivním zapojení zákazníka do konzultací jednotlivých fází projektu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- Pravidelná aktivní účast ? min. 80%,
- průběžné plnění, konzultování a odevzdávání všech zadaných seminárních úkolů,
- průběžné konzultace, tvorba a předložení KP,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. Seznámení se strukturou semestru. Přednáška o zásadách jednotného vizuálního stylu firem. Zadání tématu semestrálního projektu - KP.
2. Logotyp.
3. Vizitka.
4. Firemní obálka a dopisní papír, razítko.
5. Zásady tvorby manuálu a počátek práce na JVS.
6. Propagační plakáty.
7. - 8. Propagační brožura.
9. - 10. Firemní noviny nebo časopis.
11. - 13. Billboard, webové stránky. Diskuze o klauzurní práci, kterou je manuál zahrnující semestrální práce.
Student řeší komplexní, vnitřně bohatě strukturovaný projekt jednotného vizuálního stylu velké, skutečně existující, instituce či firmy (městská část, univerzita, škola, nemocnice, velký průmyslový podnik apod.) Studenti tvoří jednotný vizuální styl od základního logotypu, který je východiskem k dalším aplikacím jako jsou vizitky, dopisní papíry, úřední obálky, propagační plakáty, billboardy, webové stránky, reklamní předměty apod. V optimálním případě řeší student skutečnou zakázku, která umožňuje zapojit zákazníka aktivně do konzultací jednotlivých fází projektu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
55
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
182
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o širokém spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.),
o základních parametrech vizuálního uměleckého díla (např. o kompozici, vztahu jeho obsahových a formálních aspektů),
o historických i současných stylových kánonech
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design a vizuální komunikaci,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
při navrhování grafických prvků a vizuálních systémů na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků,
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
zvolí odpovídající technologii výroby finálního grafického díla,
určí základní parametry vizuálního uměleckého díla a interpretuje jeho základní východiska,
kriticky analyzuje vizuální projevy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o širokém spektru základních grafických prostředků (písmu, obrazu, tvaru, barvě atd.),
o základních parametrech vizuálního uměleckého díla (např. o kompozici, vztahu jeho obsahových a formálních aspektů),
o historických i současných stylových kánonech
o grafických prostředcích vhodných pro grafický design a vizuální komunikaci,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla,
o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků,
o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
při navrhování grafických prvků a vizuálních systémů na zadané téma využívá širší spektrum základních grafických prostředků,
navrhuje plošné stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do graficky účinné kompozice,
zvolí odpovídající technologii výroby finálního grafického díla,
určí základní parametry vizuálního uměleckého díla a interpretuje jeho základní východiska,
kriticky analyzuje vizuální projevy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky,
kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|