|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / BMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
BMM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Management, marketing
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KEU/BMM
|
Vyloučené předměty
|
KMO/AMTGA a KMO/MTG a KMO/MTGA a KMO/NMTGA a KMO/9MTG a KMO/9MTGA a KPM/MANG a KPM/SMA a KPM/ZM a KPM/9MANG a KPM/9ZM
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout základní přehled o významu managementu a marketingu v tělesné výchově a sportu.
|
Požadavky na studenta
|
Obsah, organizace a podmínky zápočtu:
Základní podmínkou pro získání zápočtu je:
- připravenost a aktivní účast studentů na cvičeních z předmětu BMM,
- odevzdání společných seminárních prací a odevzdání a prezentace samostatné seminární práce během cvičení v přesně stanoveném termínu. Pozdější odevzdání nebo neprezentování seminární práce bude považováno za nesplnění podmínek pro udělení zápočtu a student ztrácí nárok na jeho získání,
Porušení nebo nesplnění jakéhokoliv požadavku pro získání zápočtu je podnětem pro neudělení zápočtu studentovi v příslušném semestru.
Nedodržení termínu odevzdání a prezentace seminární práce je omluvitelné pouze ze závažných a prokazatelných důvodů.
Obsah, organizace a podmínky zkoušky:
Zkoušky jsou vypisovány v souladu se Studijním a zkušebním řádem ZČU
Podmínkou přihlášení studenta/studentky ke zkoušce je splnění podmínek pro udělení zápočtu.
Zkouška probíhá formou ústního pohovoru.
Ústní zkouška: probíhá formou zodpovězení položených otázek z učiva BMM probraného na přednáškách a cvičeních.
Samostatné seminární práce:
Každý student si po domluvě s vyučující vybere jedno z vypsaných témat, které zpracuje v minimálním rozsahu čtyř stran A4 (písmo velikosti 12 bodů). Ke každému tématu se mohou přihlásit max. 4 osoby. Každá seminární práce by měla být jedinečná a svým aktuálním obsahem z podnikového prostředí nebo z prostředí TVS přínosem pro ostatní studenty. Svoji seminární práci bude každý student prezentovat na cvičení v uvedeném termínu. Doba prezentace cca 15 minut.
Skupinové seminární práce:
Obsah skupinových seminárních prací vychází z učiva, které je probíráno na cvičeních.
Studenti své skupinové seminární práce odevzdají vždy následující cvičení po jejich zadání.
Seznam skupinových seminárních prací i prací jednotlivců je zveřejněn na coursewaru.
|
Obsah
|
Podstata marketingu a prostředí marketingu
Marketingový informační systém a výzkum trhu
Trh a cílený marketing
Výrobek a jeho životní cyklus
Cena a cenová politika
Komunikace a stimulování prodeje
Distribuce výrobků
Sportovní management
Strategické plánování v podmínkách tělesné výchovy a sportu
Organizování v sportovních klubech a tělovýchovných jednotách
Marketing a sport. Sportovní reklama
Sponzorování v činnosti sportovního manažera
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Novotný, Jiří. Ekonomika sportu. Praha : ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-68-4.
-
Základní:
Čáslavová, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha : Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-150-9.
-
Základní:
Čáslavová, Eva. Management sportu. Praha : East Publishing, 2000. ISBN 80-7219-010-5.
-
Doporučená:
Weihrich, Heinz; Koontz, Harold. Management / Z amerického originálu přeložil Václav Dolanský. Praha : East Publishing, 1998. ISBN 80-7219-014-8.
-
Doporučená:
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
-
Doporučená:
Kotler, Philip. Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola. 3. dopl. a upr. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-08-2(3.
-
Doporučená:
Kotler, Philip. Marketing od A do Z : osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
-
Doporučená:
Janečková, Lidmila; Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-995-0.
-
Doporučená:
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
-
Doporučená:
Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
Doporučená:
Hobza, V. - Rektořík, J. Základy ekonomie sportu. Ekopress, Praha, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zvládat základní terminologii z oblasti managementu a marketingu
prokázat znalosti při tvorbě marketingového plánu sportovní akce
orientovat se ve výběru vhodných nástrojů při řízení společností v oblasti sportu a při řízení jejích marketingových aktivit
využívat moderní metody při řízení sportovních organizací |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student má přehled: - v systému řízení společností - zároveň je schopen pracovat s jednotlivými nástroji marketingového mixu a vhodně je využívat při řízení sportovních organizací |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|