Diplomová práce se zabývá tématem animace. Je rozdělena do tří částí: teoretické, praktické a didaktické. Teoretická část stručně popisuje vznik a vývoj animovaného filmu s ohledem na zvolené téma, principy animace a její techniky. Praktická část se zabývá tvorbou animovaného videoklipu v duchu snové imaginace. Jsou v ní popsány inspirační východiska, proces tvorby a technické aspekty artefaktu. V didaktické části jsou navrženy dva tematické vyučovací projekty, z nichž jeden je také reflektován.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of animation. It is divided into the three parts: the theoretical , the practical and the didactic one. The theoretical part briefly describes the origin and development of the animated film, according to the topic, the principles of animation and its technique. The practical part deals with creating a dreamlike imaginative animated video clip. The inspiration, the process of creation and the technical aspects of the artifact are described here. In the didactic part, two thematic didactic projects are designed and one of them is reflected.
Klíčová slova
animace, animovaný film, videoklip, snová imaginace, fantazie, příroda, jaro
Klíčová slova v angličtině
animation, animated film, video clip, dreamlike imagination, fantasy, nature, spring
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem animace. Je rozdělena do tří částí: teoretické, praktické a didaktické. Teoretická část stručně popisuje vznik a vývoj animovaného filmu s ohledem na zvolené téma, principy animace a její techniky. Praktická část se zabývá tvorbou animovaného videoklipu v duchu snové imaginace. Jsou v ní popsány inspirační východiska, proces tvorby a technické aspekty artefaktu. V didaktické části jsou navrženy dva tematické vyučovací projekty, z nichž jeden je také reflektován.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of animation. It is divided into the three parts: the theoretical , the practical and the didactic one. The theoretical part briefly describes the origin and development of the animated film, according to the topic, the principles of animation and its technique. The practical part deals with creating a dreamlike imaginative animated video clip. The inspiration, the process of creation and the technical aspects of the artifact are described here. In the didactic part, two thematic didactic projects are designed and one of them is reflected.
Klíčová slova
animace, animovaný film, videoklip, snová imaginace, fantazie, příroda, jaro
Klíčová slova v angličtině
animation, animated film, video clip, dreamlike imagination, fantasy, nature, spring
Zásady pro vypracování
Autorka vytvoří krátký animovaný film v duchu fantazijních a snových představ volnou animační technikou. Vizualizace i stopáž filmu bude odpovídat zvolenému konceptu a stylizaci, důraz bude kladen na soulad hudebního doprovodu a zvukové složky s použitým narativním, popř. nenarativním obsahem.
V teoretické části práce bude rozvedena historie zvolené animační techniky a možnosti jejího využití ve školní praxi. V návaznosti na RVP pro základní umělecké školy, střední školy a gymnázia budou dále v práci teoreticky navrženy dva vyučovací projekty zaměřené na variabilitu stylizačních možností zvolené animační techniky.
Zásady pro vypracování
Autorka vytvoří krátký animovaný film v duchu fantazijních a snových představ volnou animační technikou. Vizualizace i stopáž filmu bude odpovídat zvolenému konceptu a stylizaci, důraz bude kladen na soulad hudebního doprovodu a zvukové složky s použitým narativním, popř. nenarativním obsahem.
V teoretické části práce bude rozvedena historie zvolené animační techniky a možnosti jejího využití ve školní praxi. V návaznosti na RVP pro základní umělecké školy, střední školy a gymnázia budou dále v práci teoreticky navrženy dva vyučovací projekty zaměřené na variabilitu stylizačních možností zvolené animační techniky.
Seznam doporučené literatury
BALADA, Jan. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, c2007. ISBN 978-80-87000-11-3.
BOŘEK, Lubor. Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. ISBN 978-80-87000-37-3.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 3. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 2. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-253-4.
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: Argo, 1997. ISBN 80-204-0685-9.
KAČOR, Miroslav, Michal PODHRADSKÝ a Michaela MERTOVÁ. Zlatý věk české loutkové animace. Praha: Animation People, 2010. ISBN 978-80-254-5920-1.
MCCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha: BB/art, 2008. ISBN 978-80-7381-419-9.
PLASS, Jiří. Základy animace: základní pravidla klasické a virtuální animace. Plzeň: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
RUHRBERG, SCHNECKENBURGER, GRICKEOVÁ, HONNEF. Umění 20. století. Praha : Köln : Slovart ; Taschen, 2011. ISBN 978-80-7391-572-8 .
VAŇKOVÁ, Zdeňka. Rámcový vzdělávací program a středoškolské vzdělávání: (doplňující pedagogické studium). Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2009.
Seznam doporučené literatury
BALADA, Jan. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, c2007. ISBN 978-80-87000-11-3.
BOŘEK, Lubor. Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. ISBN 978-80-87000-37-3.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 3. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 2. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-253-4.
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha: Argo, 1997. ISBN 80-204-0685-9.
KAČOR, Miroslav, Michal PODHRADSKÝ a Michaela MERTOVÁ. Zlatý věk české loutkové animace. Praha: Animation People, 2010. ISBN 978-80-254-5920-1.
MCCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha: BB/art, 2008. ISBN 978-80-7381-419-9.
PLASS, Jiří. Základy animace: základní pravidla klasické a virtuální animace. Plzeň: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
RUHRBERG, SCHNECKENBURGER, GRICKEOVÁ, HONNEF. Umění 20. století. Praha : Köln : Slovart ; Taschen, 2011. ISBN 978-80-7391-572-8 .
VAŇKOVÁ, Zdeňka. Rámcový vzdělávací program a středoškolské vzdělávání: (doplňující pedagogické studium). Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2009.